Skip to main content

Ik heb al enkele maanden problemen met wegvallend internet, zowel wifi als bekabeld, op zowel mobiel als laptop, op ieder moment van de dag. Inmiddels is het zo erg geworden dat regelmatig om de paar minuten een internet onderbreking is. Dat maakt het nu wel erg vervelend, omdat ik voor aantal zaken zoals thuiswerken afhankelijk ben van goed werkende internet verbinding. Als internet wél werkt, dan is het ook prima met meer dan voldoende snelheid. KPN tools zijn al aantal keren doorlopen, maar geven aan dat er geen probleem is (want als ik wel internet verbinding heb, dan is deze ook prima). Probleem is dus, dat de verbinding telkens wordt onderbroken. Ook heropstarten Experia V10 box helpt niet. 

Overigens bij interactieve TV ook regelmatig problemen met laden on demand en meest recente software update bleef ook hangen. Weet niet of dit gerelateerd is. 

Help. 

Hoi @hgb, wat rot dat je problemen hebt met de verbinding. Ik begrijp dat het vooral om internet gaat, maar dat ook tv kijken niet altijd goed werkt. Goed dat je het aankaart, ik help je graag op weg om het op te lossen.

Weet je toevallig of er lampjes uitvallen op de Experia Box, wanneer je problemen met internet of tv kijken ervaart? Heb je het modem al eens een volledige reset gegeven, om te kijken of dat helpt? Kan je daarnaast voor mij ook je gegevens in je forumprofiel invullen? Het gaat vooral om je postcode, huisnummer en eventueel klantnummer.

Laat je het weten als je je gegevens hebt ingevuld? Dan kan ik de verbinding voor je nakijken.


Reset is inderdaad ook al gedaan. Lampjes op modem vallen niet uit, maar lampjes internet en wireless wel vaak 'trillerig'. In de tijd dat ik dit bericht typ, ben ik al weer contact met internet verloren... tv on demand is vandaag ook moeizaam. Live tv gaat wel goed.

Gegevens profiel zijn bijgewerkt.


@hgb Dankjewel voor de gegevens en extra informatie. Ik zie het wegvallen van de verbinding ook terug als ik een meting doe. Daarom heb ik een melding aangemaakt en doorgezet naar de Technische Dienst. Zij gaan hier binnen een paar werkdagen mee aan de slag, en nemen contact met je op zo gauw er nieuws is of als ze vragen aan je hebben. Je hoort er zo snel mogelijk meer over, en je ontvangt een bevestiging per e-mail en sms.

Laat je het weten als er iets verandert of als je iets hebt gehoord?


Monteur is langs geweest. D.m.v. poortwissel probleem opgelost. Verbinding blijft tot nu toe stabiel. 

Bedankt voor de snelle service. 


@hgb Fijn om te horen dat de Technische Dienst een monteur voor je ingepland heeft, en de storing opgelost is! Je weet ons te vinden op het forum mocht je toch iets opmerken, of als je andere vragen hebt :relaxed:


Sindsafgelopen vrijdag heb ik last van wegvalkende wifi erg lastig omdat ik thuis vergaderingen moet volgen


Ik lijk van precies hetzelfde last te hebben. Moet er een monteur komen of kan ik zelf een poortwissel doen?

 


Ik reageer hier maar onder want als we de poortwissel zelf kunnen doen dan hoeven we niet allemaal een monteur te bestellen. Want ook ik heb wegvallend internet - bekabeld of wifi.