Skip to main content

Heb nu al een paar maanden sneller internet buitengebied, ook al ben ik zeer tevreden met de snelheid valt alleen het internet om de twee uur ongeveer steeds weg en komt het nog wel eens voor dat ik even een zeer hoge ping heb.

Ik bellen met de klantenservice en hun mijn verbinding laten doormeten, konden ze helaas niks vinden. Hierna hebben ze mijn geadviseerd om te bellen wanneer de verbinding wegvalt, wat wel een dingetje is, wanneer de wachttijden zo lang zijn en het internet voor maar 5 minuten wegvalt.

Zelf heb ik al beide modems gereset zonder succes

Hoi @fugotaro . Welkom op het forum.

Speelt dit probleem nog steeds? Bedoel je met wegvallen dat ook de experiabox even wegvalt? Of gaat dit púúr om het draadloze signaal?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Hi Erwin, sorry voor de wat laate reactie.

Het ging weer een tijdje goed maar sinds een paar dagen is het probleem weer terug gekeerd. En ja met het wegvallen van het internet valt de experiabox ook weg. Soms voor heel even en in het ergste geval geen internet voor een half uur.

Ik zelf denk dat er iets mis is met de dsl lijn, maar dat weet ik niet zeker.

 


@fugotaro . Dan wil ik graag je lijn eens doormeten.

Hoe is de experiabox aangesloten? Rechtstreeks op het is/ra (plek waar KPN het huis binnenkomt). Zo ja, hoe lang is het kabeltje en wat is de status van het is/ra punt? Hiermee bedoel ik of het losse draadjes zijn of dat het netjes is afgewerkt met een KPN doosje. (desnoods even een foto meesturen)

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 

 


De experiabox is rechtstreeks aangesloten op het KPN doosje en de kabel is ongeveer anderhalve meter lang.

Mijn profiel is ondertussen ook aangevuld.

 

 


Hoi @fugotaro . Momenteel lijkt de storing niet te spelen.

We hebben afgesproken dat, zodra het weer misgaat, jij mij een seintje geeft. Op die manier kan ik direct actie ondernemen.


Internet lag er net eventjes uit 


En nu weer 


Ik heb de verbinding vanaf onze kant gereset. De software wordt opnieuw in het modem geladen. Dat kan een gunstig effect hebben. Mocht je merken dat er vanaf nu weer onderbrekingen zijn, wil ik dat graag weten zodat we verdere actie kunnen ondernemen.


En nu weer 

dat was ik, excuus. Ik had dat even moeten aankondigen.


Ik heb de verbinding vanaf onze kant gereset. De software wordt opnieuw in het modem geladen. Dat kan een gunstig effect hebben. Mocht je merken dat er vanaf nu weer onderbrekingen zijn, wil ik dat graag weten zodat we verdere actie kunnen ondernemen.

Zal ik doen

Update, op het moment dat ik het bericht verzond, heb ik een ping van over de 1600...


Heb voor een reden op dit moment geen 4g erbij ook al branden alle lampjes op de 4g modem. En het internet wat ik nu heb is erg onstabiel. 


@fugotaro : Kan ik jou morgenmiddag even bellen? Kun je je mobiele nummer in je profiel zetten?

 


Graag na 5 uur a.u.b. en het nummer staat onder persoonlijke opmerkingen.


Leuk je gesproken te hebben. We hebben samen een monteur proberen in te boeken.

Helaas ging het op het laatste moment mis en is er een ticket naar de backoffice aangemaakt. Mijn collega's gaan jou terugbellen voor de definitieve afspraak.

(ik weet niet zeker of ze dit op jouw nummer doen - ze pakken vaak het nummer dat in het centrale systeem staat.  Wellicht is het handig om via MijnKPN het contact telefoonnummer te veranderen in dat van jou)

Mocht je morgenavond nog niks gehoord hebben, laat het mij weten! 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.


Monteur was vanochtend gekomen heeft de dsl lijn doorgemeten, maar kon niks vinden.

Ondertussen valt het internet om de havenklap nog steeds weg of heb ik een ping van 1000 voor een minuutje.

 


Ik heb het ticket er bij gepakt en lees de notities van de monteur. Hij meet een prima koperlijn met goeie waarden. Zo te zien heeft hij er een meting op gezet.

Heb jij een nummer ontvangen waar je op terug kunt bellen? 

Voor de zekerheid: Je gamet toch niet draadloos? En het is echt de experiabox die uitvalt, als jij verbindingsproblemen ervaart? 


Ik heb het nummer gekregen alleen echt verder kom ik nou ook weer niet, want alles doet het op dit moment.

En nee de pc is aangesloten op de experiabox


Als je merkt dat het weer misgaat, wil ik je adviseren om dat nummer te bellen.


Kunnen jullie ook zien dat ik ondertussen een ping heb van boven de 5000?


@fugotaro . Een ping is iets relatiefs. Dat hangt af van de server waar je op dat moment mee verbonden bent. Als daar problemen zijn ( de server reageert traag) is dat geen issue van jouw verbinding met KPN. Althans dat hoeft het niet te zijn. 

Meet je op dat moment ook via https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm ?


Maar hoe kan het nou dat het voor een hele dag goed gaat, maar opeens voor een paar minuten de ping boven de 5000 komt?

Hier nog de resultaten maar nu is er niks aan de hand en een testje doen wanneer de ping boven de 500 is gaat hem niet worden denk ik.

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/cd5ee200-2377-11eb-ad54-dbafb0e07994


Maar meet je die ping ook op de kpn pagina? Of alleen in de game? Als het alleen bij het gamen is, is de kans groot dat er iets niet deugt bij de server van het spel. 

Waar meet jij deze ping? Heb je een screenshot?


Hoe moet ik gaan meten met een ping van 5000? En nee het is niet de gameÂ