Skip to main content

Heb nu al een paar maanden sneller internet buitengebied, ook al ben ik zeer tevreden met de snelheid valt alleen het internet om de twee uur ongeveer steeds weg en komt het nog wel eens voor dat ik even een zeer hoge ping heb.

Ik bellen met de klantenservice en hun mijn verbinding laten doormeten, konden ze helaas niks vinden. Hierna hebben ze mijn geadviseerd om te bellen wanneer de verbinding wegvalt, wat wel een dingetje is, wanneer de wachttijden zo lang zijn en het internet voor maar 5 minuten wegvalt.

Zelf heb ik al beide modems gereset zonder succes

Wat ik eigenlijk moet weten:

Als de storing optreed gaat het dan mis op alle apparaten in huis? heeft niemand op dat moment internet? Is de tv dan ook uitgevallen? (dit geeft namelijk duidelijk aan dat er iets niet deugt met de toevoer van het signaal)

Waar méét jij dat de ping 5000 is? Hoe kom je aan die informatie? Wat ben je aan het doen als de storing zich voordoet en wat ervaar je dan? 

Als dit zich namelijk op één apparaat afspeelt is de kans groot dat het niks met de verbinding te maken heeft.

Alle info is welkom. 


Het is voor alle apparaten ja, de experiabox lampje gaat op rood wanneer het gebeurt.

Iets wat mij laatst opviel is wanneer ik iets probeer te uploaden, een video of een afbeelding, de ping erg hoog wordt. Des ter groter het formaat des ter hoger de ping en minder internet wat ik heb.

En de foto is van Battlefield 1 gebeurt ook in iRacing en allerlei andere spellen. Voor de duidelijk ik was niet iets aan het uploaden wanneer ik de screenshot nam.

 


Dan wil ik graag weer bellen om samen een afspraak te maken. Kan ik je morgen rond 12:00 bellen?


Ja dat kan


Ik ben rond 11:30 . Ik blijk om 12:00 een vergadering te hebben.

Mocht het om 11:30 niet uitkomen, laat het even weten. 


Dat moet ook wel lukken 


Leuk je gesproken te hebben.

Je geeft aan dat de lijn onstabiel wordt na een regenbui. Tevens gaat de verbinding ‘over de kop’ als jij een film probeert te uploaden.

Ik heb dit in het ticket gezet. Omdat het een twee ticket binnen korte tijd is, gaat dit naar een speciaal team die contact met jou gaan zoeken. Ik ga er van uit dat het nu goed uitgezocht gaat worden. 

We houden elkaar hier op de hoogte!


Ipv naar het probleem te kijken heeft het speciale team me maar een nieuwe modem gestuurd. Ondertussen hebben we geen 4g en doet de tv het ook niet. 

Bedankt!

 


Oef. Is dat nog steeds zo? Heb je het 4g modem ook even gereset?