Skip to main content

Hi,

Ik ben sinds ongeveer een jaar tevreden klant bij KPN. Nog nooit problemen gehad tot afgelopen week.
DeĀ internetverbinding valt regelmatig weg (zowel bekabeld als wifi), uiteraard heb ik gekeken naar wat de Experiabox v10a logtĀ link hier.

Er lijken verschillende configuratie fouten te zijn, ik heb daardoor de volgende dingen al geprobeerd/nagelopen:

  • De kabel van het aansluitpunt naar de Experiabox is 40cm lang, is in perfecte staat en is niet gesplit. Ook is het een normale ronde kabel, geen platte.
  • De Experiabox verschillende keren herstart via de browser.
  • De Experiabox verschillende keren herstart via de ā€˜resetā€™ knop op de achterkant van deĀ Experiabox.
  • De Experiabox naar fabrieksinstellingen hersteld.
  • Verschillende ethernet kabels gebruikt tussen deĀ Experiabox en mijn apparaten.

Dit heeft allemaal geen effect gehad op de wegvallende verbinding vandaar dat ik gok dat het echt aan de configuratie van deĀ Experiabox ligt.

Wat kan ik verder nog doen? Hoe zou KPN mij kunnen helpen?

Wat is er allemaal aangesloten qua randapparatuur?


Herken dit probleem en heb ook alles wat KPN aangeeft op hun website diverse malen uitgevoerd, maar regelmatig valt spontaan de internetverbinding uit. KPN geeft via hun website na de test steeds aan dat alles in orde is.

We hebben al jaren glasvezel en hoge snelheid, maar dit maakt kennelijk niets uit..! Heb nog een (antieke) V9 Experiabox. Ga dieĀ inruilen, maar vrees het ergste. Lijkt wel opzet van de KPN om mensen te dwingen het dure abonnement (met nog hogere snelheid) te nemen.


Schei nog toch uit met je complottheorie. Ga aan de slag! Zorg dat je netwerk er perfect uit ziet. En natuurlijk kan er een modem kapot gaan maar dan bel je en dan krijg je gewoon een nieuwe. Doe toch niet zo moeilijk!


Wat is er allemaal aangesloten qua randapparatuur?

Redelijk wat:

  • Bekabeld
    • Switch
      • Xbox
      • Steam Link
      • Hue Bridge
      • Chromecast Ultra
    • Unraid Server
    • Windows PC
  • Wifi
    • 2x iPhone
    • 2x Macbook
    • Ipad
    • Google Home

Ik heb zowel na het rebooten van de Experiabox, en de Factory reset, de verbinding getest met maar 1 bekabelde pc en alle andere apparatuur ontkoppeld. Dit maakt ook geen verschil.

Herken dit probleem en heb ook alles wat KPN aangeeft op hun website diverse malen uitgevoerd, maar regelmatig valt spontaan de internetverbinding uit. KPN geeft via hun website na de test steeds aan dat alles in orde is.

We hebben al jaren glasvezel en hoge snelheid, maar dit maakt kennelijk niets uit..! Heb nog een (antieke) V9 Experiabox. Ga dieĀ inruilen, maar vrees het ergste. Lijkt wel opzet van de KPN om mensen te dwingen het dure abonnement (met nog hogere snelheid) te nemen.

Als ik de test doe via de website als ik geen internet heb geeft de website bij mij weldegelijk aan dat er iets mis is. De pagina liet zien dat ā€œer een fout was opgetredenā€ en dat de website geen verdere hulp kon bieden. Daarnaast werd aangeraden om bijvoorbeeld op het forum een bericht te plaatsen dus vandaar. Ik geloof trouwens niet dat de KPN dit expres doet om mensen meer te laten betalen.


Ik ben snel geneigd om te denken dat het probleem zich achter het modem voor doet maar blijkbaar is dat bij jou niet zo. Je hebt al getest zonder randapparatuur toch? En gaan er dan ook rode lampjes branden op het modem?


Ik ben snel geneigd om te denken dat het probleem zich achter het modem voor doet maar blijkbaar is dat bij jou niet zo. Je hebt al getest zonder randapparatuur toch? En gaan er dan ook rode lampjes branden op het modem?

Correct, heb meerdere keren getest zonder randapparatuur. Ik heb nog geen rode lampjes gezien op de Experiabox alleen groen(geen geknipper) dan werkt het internet na behoren en zodra ik merk dat er geen internet is, zie ik knipperend blauw. De Experiabox verbind na een aantal minuten weer(zonder dat ik er iets aan doe) en dan is het lampje gewoon weer groen en is er weer gewoon internet. Dit herhaalt zich ongeveer elke 15/30 minuten


En haal je wel een redelijke snelheid? Heb je de kabel tussen het modem en het israpunt al vervangen?


Gelet op de vele reacties met nagenoeg ditzelfde probleem is er kennelijk toch echt iets aan de hand. Hoop dat het met een nieuw modem opgelost is, want ik ben dit 'technisch' geknutsel onderhand wel zat.

Om de haverklap moet bij steeds meer apparaten de stekker eruit worden getrokken om de boel te resetten. šŸ˜£

Het wordt er niet beter op en het beperkte empatisch vermogen van geraadpleegde techneuten draagt daar helaas ook niet aan bij.:disappointed_relieved:


Een experiabox kan kapot zijn maar de meeste problemen worden veroorzaakt door hetgeen achter het modem zit.


Ik heb het weten op te lossen door ook de male PTT connector die in de muur gaat te vervangen, ik gok dat daar de fout zit want het internet is nu al een aantal dagen stabiel.

Bedankt voor alle reacties