Skip to main content

Beste lezer, sinds 2 dagen heb ik wegvallend internet. Dit is bekabeld en daardoor doet de wifi het ook niet meer, dit gaat vanzelf ook weer werken. Ik heb de modem al gereboot en via de site gezocht op storingen. Kan hier helaas verder niks over vinden en na het rebooten blijft het probleem bestaan. Tv doet het wel gewoon.

Het is zeer vervelend omdat mijn kinderen online les volgen en steeds uit de les worden gegooid. 

Ik heb jullie gebeld en inmiddels sta ik al 20 min in de wacht. Vandaar dat ik het nu hier probeer.

Hallo @Akd , heb je een koper- of glas-verbinding?

Indien koper, geef de modem eens een fabrieks-reset.

Indien glas, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem/router een fabrieks-reset.

Gaat het nu beter?

 

 


Wel vreemd dat de tv het blijft doen.  Welk type modem heb je?


@jan. Glasvezel. Heb dit allemaal al gedaan. Blijft wegvallen.

@joep kpn box 2. Ik heb sinds dec kpn en tot nu toe nergens last van gehad. De kabels die erin zitten heb ik al sinds dec, een conflict lijkt mij niet!


Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem qua randapparatuur?


@Joep1965 2 tv's 1 pc en een switch 


Ok helder. Ondersteunt de switch igmp snooping? Dat is een must!!


Daar vraag je mij wat. Ik weet wel dat ik de switch al vanaf dag 1 gebruik zonder problemen.  


Zo te zien wel


Dat wordt verder speuren :thinking: . Om uit te sluiten dat er toch iets met een stekkertje of kabel mis is wil ik je toch vragen te testen een dagdeel zonder dat er iets aangesloten is op het modem. Kijken of je dan ook uitval hebt. Al is het alleen maar om kosten voor een monteur te voorkomen.  Want als de oorzaak in de achterliggende bekabeling ligt dan zijn eventuele kosten voor jou.


Bedankt voor het meedenken Joep. Ik ga het tijdelijk aankijken zonder kabels. U hoort mij weer wanneer het gefixt is en/of wanneer ik weet wat eraan mankeert.


Hoe is het gegaan met het testen @Akd? Heeft dat nieuwe inzichten opgeleverd?