Skip to main content

Hallo, ik heb sinds 2 maart internet van KPN (geen glasvezel), als het internet werkt is het zeer snel, maar het valt meerdere keren per dag uit. Daarna start de verbinding na ongeveer een minuut weer op.

Ik heb zelf al een nieuwe kabeltje in de router geprobeerd, de router gereset en zelfs een reset via de telefoon met KPN, maar het probleem blijft bestaan.

Hoor graag hoe dit zsm verholpen kan worden.

Alvast bedankt.

Johan

Welk modem  heb je en wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem?


Hi Joep,

Het is de KPN Box 12. Ik ben hier verbonden met 2 laptops en 2 telefoons, verder niks.

Groeten,
Johan


Welkom, @Straafint! Je ervaart een wegvallend verbinding, daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Ervaar je deze problemen alleen met wifi of ook met jouw bekabelde verbinding? Voor problemen met een wegvallende wifi, raad ik je aan om dit topic met tips om problemen met wifi op te lossen door te nemen. Voor problemen met jouw bekabelde verbinding raad ik je aan ons stappenplan voor problemen en storingen met internet te doorlopen.


Hi Denise, 

Bedankt, maar dat is het probleem niet. Het gaat in dit geval om wifi. Ik zit in de dezelfde ruimte als de modem en als ik de internet test doe als het internet werkt is het zoals gezegd snel en goed internet. 

Enige is dat ie meerdere keren per dag eruit klapt en dan weer opnieuw naar het internet zoekt op de modem voordat ie weer een wifi signaal geeft.

Groeten,

Johan


Misschien dat de Wifi Manager je kan helpen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer.


De wifi manager gaat niet helpen, want als ik internet heb is het internet zeer snel zoals ik eerder zei.

Waar het om gaat is dat het internet eruit klapt, dat is dus de inkomende lijn naar de modem.

Hoor graag of daar suggesties voor zijn. Het gebeurt 1 a 2 keer per dag.


Ik kijk graag even met je mee. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?


Ok thanks. Profiel is bijgewerkt.


Bedankt. Ik heb jouw verbinding doorgemeten en deze ziet er goed uit. Ik zie wel dat het modem vaak herstart wordt vanuit de gebruiker. Klopt het dat jij het modem regelmatig herstart? Kan je aangeven hoe de lampjes op jouw modem branden op het moment dat jouw wifi verbinding wegvalt?


Klopt, hij valt ongeveer 1 a 2 keer per dag random uit. Het eerst lampje ‘internet’ valt dan weg, en begint dan te knipperen om opnieuw verbinding te maken.

Ik heb telefonisch de tip gekregen om een reset te doen op de modem, daarna leek ie het goed te doen, maar viel helaas toch weer weg.

Dus ik denk dat de herstart die jij noemt, precies het probleem is wat ik ervaar.


De verbrekingen die ik constateer, zijn verbrekingen die door de gebruiker geïnitieerd zijn. Dit komt voor wanneer jij het modem zelf een herstart geeft. Maar als ik jouw bericht zo lees, herstart je het modem niet zelf? Ik meet verder namelijk geen verbrekingen op de verbinding, die ziet er goed uit. We kunnen kijken of het vervangen van de DSL kabel helpt. Dit is de kabel tussen het aansluitpunt en het modem. Als je wilt, kan ik je deze toesturen.


Zie je een verbreking op 21 maart rond 20:40? Toen klapte de verbinding er uit namelijk.

Ik denk niet dat een nieuwe DSL kabel werkt, want ik had de modem eerst op mijn ‘oude’ DSL kabel en toen ik problemen constateerde ben ik die van KPN gaan gebruiken, helaas zonder verbetering.

Zijn er nog andere opties die ik kan proberen?


Die verbreking zie ik inderdaad in het systeem, als een gebruikersverzoek. Er is duidelijk meer aan de hand. Ik wil graag een aantal tests uitvoeren, maar hierdoor kan het zijn dat jouw verbinding wegvalt. Schikt dat nu of wellicht een later moment in de week? Ik ben er morgen tussen 9.00 en 17.00 uur en donderdag ben ik er in de avond. Laat je weten wat jou het beste uitkomt?


Dat moet kunnen. Kan je aangeven hoelang de tests duren? Dan kan ik aangeven wat het beste uitkomt.

 


Ik zal er hooguit een half uur mee bezig zijn!


Kan jij morgen om 11 uur? Dan is het prima als het internet er eventueel uitvalt.

 


Helemaal prima, dan ga ik er morgen rond 11 uur mee aan de slag. Je hoort daarna meer van mij.


Oke! Bedankt alvast


Het systeem had er niet echt zin in, dus het duurde iets langer dan gepland, maar het is gelukt. Ik stuur je een nieuw modem toe. Je krijgt van mij een privébericht et meer informatie.


Bedankt voor de controle en dank voor de info in het privebericht.

Laatste vraag: de test liet dus zien dat het probleem 100% zeker in het modem zit?

Groeten,
Johan


Niet perse, maar dit is wel de eerste oplossing die gegeven wordt. Als het nieuwe modem ook niet helpt, dan kunnen we verder kijken.


Het lijkt erop dat de oude modem het probleem was. Sinds de nieuwe modem is geïnstalleerd heb ik geen problemen meer gehad.

 

Bedankt!


Super! Dat is fijn om te lezen. :smile: