Skip to main content

al langere tijd hebben wij last van wegvallend bekabeld internet (rood lampje op modem V10A dat na een poosje vaak zelf weer blauw gaat knipperen en dan na tijdje weer groen wordt) en vaak ook wegvallende wifi terwijl modem dan gewoon op groen staat. Dit probleem doet zich sinds iets langer dan een jaar voor. We hebben toentertijd een modemwissel gehad van een V8 naar een V10A maar het is niet beter geworden. We zijn helaas gewend geraakt aan wegvallend internet en resetten het modem vaak (harde reset want andere manier werkt sowieso niet) maar de laatste tijd is het vaak meerdere malen per dag raak en krijgen we ontzettend de balen van onze aansluiting. Vaak krijgen we berichten van kpn dat er werkzaamheden aan het netwerk gaan plaatsvinden waarna het telkens slechter lijkt te gaan in plaats van beter. Wij wonen in een buitengebied en onze adsl lijn is toch al niet de snelste maar met al deze haperingen wordt schoolwerk, thuiswerk of een flimpje kijken steeds onmogelijker. Als we de tools in mijnkpn gebruiken zeggen deze steeds dat de verbinding goed is, vervolgens een reboot…. een reset…. en dan weer knudde. Graag zouden we weer stabiel internet willen hebben, zoals het vele jaren is geweest voordat dit gedoe begon. Kunt u ons helpen?

Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Goedenavond @PeterRijken, welkom op ons forum!
Ervaar je nog steeds problemen? Ook ik ben wel benieuwd hoe je alles verbonden hebt met de experiabox. Is dat met de adapters die Joep noemt?

Hoe branden de lampjes op je netwerkapparatuur op het moment dat de verbinding wegvalt?


Onze desktop pc zit rechtstreeks met een kabel verbonden met het modem, dus zonder gebruik van adapters die via het stroomnet werken. Recent hebben we ook de netwerkkabel vernieuwd in de hoop dat het daaraan lag. Maar nog steeds valt het internet vaak vanzelf weg en start het vaak ook vanzelf weer op. Het lichtje op het modem gaat dan van groen naar rood en vervolgens weer vanzelf naar afwisselend blauw en rood tot het weer op groen springt. Alsof er een harde reset is geweest maar het modem doet dit dan uit zichzelf. Als dat vaak gebeurt doen we zelf een reset, in de hoop dat het zal helpen. Soms gaat het een paar dagen wat beter en dan begint het wegvallen weer. Wij denken niet dat het aan het modem ligt, we hebben iets van een jaar geleden de v8 verwisseld voor een v10A vanwege wegvallend internet (en ook rare geluiden die het modem ging maken) maar de problemen zijn daarmee niet opgelost. Met die v8 hebben we wel vele jaren stabiel internet gehad. Misschien is de koperaansluiting niet al te best meer en reageert het modem daarop met wegvallen? 


Duidelijk! Dat sluit al wel het een en ander uit inderdaad.

Ik kijk graag even mee naar je aansluiting. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Fijn dat je mee wilt kijken. De gegevens zijn ingevuld


Fijn dat je mee wilt kijken. De gegevens zijn ingevuld

Klinkt heel stom, en ik weet niet of het kan bij KPN.

maar ik heb vroeger bij UPC wel gehad dat m’n modem de vraag niet aan kon en ermee stopte.

hab een 20Mbit verbinding en als ik onbegrensd ging downloaden kapte het modem ermee, als ik de downloadsnelheid begrensde op 19mbit bleef alles werken..

 

Heb je al geprobeerd op je apparaten de verbindingssnelheid met internet te begrenzen?


Bedankt voor je gegevens @PeterRijken, ik heb de lijn even uitgelezen en zie hier eigenlijk geen problemen mee. De verbinding is de afgelopen week wel een paar keer weggevallen (of het modem herstart) maar sinds 17-12 is dat ook niet meer gebeurd.

De lijn meet netjes 28Mbit/s download en 4Mbit/s upload en deze meet ook gewoon goed stabiel. Je kunt deze snelheden nog wel aanpassen, ik zie dat pairbonding ook mogelijk is op jouw adres. Om dit om te zetten kun je met ons bellen op 0800-0402. De maximale snelheid daarmee zou 56Mbit/s download zijn en 7Mbit/s upload. Dit verandert verder niks aan je abonnement.

Als je deze problemen blijft houden kun je dan toelichten hoe je je netwerk verder hebt ingericht en eventueel eens te testen met zo veel mogelijk apparaten uitgeschakeld om uit te sluiten of daar ergens de oorzaak in zit?


Frustrerend om te horen dat alles netjes, probleemloos en stabiel is, want zo ervaren wij het in de praktijk helemaal niet. De problemen worden er zelfs alleen maar erger op; sinds enkele dagen blijft het modem wel op groen maar is de verbinding zo traag dat de meeste simpele website vaak niet laadt. Dat is nog vervelender dan het knipperlicht internet van daarvoor. Zelfs inloggen op dit forum lukte de afgelopen dagen helemaal niet en zojuist alleen met heel veel geduld... Ook het lampje van de wifi knippert wel blauw op het modem maar internet via wifi werkt op onze mobiele telefoons ook slecht tot niet. Dus we zijn aangewezen op het mobiele netwerk. We gaan wel bellen. Misschien dat pairbonding iets oplost.


Ik ben benieuwd! Een langzame of wegvallende verbinding wordt niemand vrolijk van, ongeacht de oorzaak.

Laat ons vooral weten hoe het afloopt!