Skip to main content

Ik heb last van wegvallend internet, zowel bekabeld als via de wifi. Tijdens het televisiekijken om de haverklap geen beeld meer+foutmelding en na 20 seconden doet hij het weer. Ook is de wifi slecht, wel verbonden maar geen internet.
Dit is heel frustrerend tijdens televisie kijken en digitaal vergaderen.

 

Al meermaals een reset van de modem uitgevoerd maar geen verbetering…

 

Iemand een oplossing?

@Pb86 Wat heeft U voor modem ?

Heeft U glasvezel ?


Experiabox v10, koperdraad verbinding.


Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Nee, alleen een modem, switch en router.


Ondersteunt de switch igmp snooping? Dat is een must!!https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


De tv is direct aangesloten op de experia box en de storingen zijn van de laatste weken… 


en router.

 

Hoe is die precies aangesloten en is DHCP uit? 

 

Verliest de v10 compleet zijn verbinding? Alsin opnieuw de lijn moeten zoeken. (Lampje L1 knippert)


DHCP staat niet uit. Ik zal eens opletten of lampje L1 gaat knipperen bij het wegvallen dat durf ik zo niet te zeggen.


Hoi @Pb86! Ik heb jouw gegevens erbij gepakt en wat testen op de lijn uitgevoerd en kwam direct op een foutmelding uit waar een monteur voor nodig is. Ik heb een logging voor je achtergelaten in jouw klantaccount. Als je telefonisch contact met ons opneemt op 0800-0402 dan kan mijn collega direct mijn logging zien en een monteur met je inplannen. Laat je nog even weten of het gelukt is?


Ik heb telefonisch contact gehad, de moedem is op afstand gereset en je co!llega zag vervolgens geen gekke dingen. Een monteur was volgens haar niet nodig. We hebben afgesproken dat ik het even in de gaten houd en mocht het probleem zich nog steeds voordoen ik weer contact opneem…

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!