Skip to main content

Al 2 weken steeds slechter wordend internet.
Nooit storingen of problemen gehad bij KPN.
2 weken geleden zijn in de straat graafwerkzaamheden begonnen, precies sinds de dag dat is begonnen met graven in de straat zijn de internet problemen begonnen.
De eerste week bleef het bij af en toe wegvallend internet, hoge ping in games. Heel irritant maar ik dacht dat het vanzelf wel weer beter zou worden. Mijn pc gebruikt een directe kabel naar de router, het heeft dus ook niks met een slechte wifi verbinding of iets te maken. Ik gebruik wifi alleen op telefoon en dat valt ook uit, heel het internet valt uit.
Nu 2 weken later is valt het internet soms 50!!!! keer per dag uit, gisteravond viel het in 1 avond alleen al meer dan 30 keer uit. Het word dus alleen maar erger.
Ik stuur de log van de router mee zodat u alle disconnects en foutmeldingen kunt zien.

Dit is het log van de modem van gisteravond, vol met PPPOE foutmeldingen en disconnects
(PPPoE error: time-out)


Ik heb met een medewerker van KPN gesproken aan de telefoon, hij vertelde me dat het een landelijk probleem zou zijn, dat het niet aan de router/modem lag en dat vervangen van modem dus geen zin zou hebben en dat ze op dit moment simpelweg niet weten wat er precies aan de hand is.
Alsnog modem gereset, teruggezet naar fabrieksinstelling, maakt allemaal niks uit.
Als ik online check voor storingen in mijn gebied dan staat er elke keer doodleuk dat er niks aan de hand is, welk landelijk probleem heeft de medewerker het dan over??

Dit is al 2 WEKEN aan de hand, waarom is er nog steeds geen duidelijk over de situatie?
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat er iemand van KPN hier langs komt en komt kijken wat er aan de hand is hier.
Wanneer kan ik een monteur of iemand die kan helpen verwachten?
Mvg

ps: Waarom word de titel van mijn bericht aangepast door iemand? Wat is er mis met “Wegvallend internet.”? Heel vreemd dit

naast pppoe foutmeldingen nu vandaag de hele tijd DNS name resolution failures


 


Ik zou nog maar snel een keer de klantenservice 0800-0402 bellen want van een landelijk probleem heb ik nog niks gelezen. 


Ik zou nog maar snel een keer de klantenservice 0800-0402 bellen want van een landelijk probleem heb ik nog niks gelezen. 

Bedankt voor de reactie, maar ik ga niet weer met een klantenservice bellen die dus blijkbaar iets zegt wat helemaal niet waar is om van mij af te komen.

Verder wacht ik nu op een reactie en hulp van een KPN medewerker. Als het nog lang duurt ga ik gewoon naar een andere provider, de enige reden dat ik het nog met KPN probeer is omdat ik hiervoor jaren lang geen enkel probleem heb gehad en ze dus daarom een kans wil geven om dit snel en goed op te lossen.


Nou dat zegt iemand van de klantenservice.  De kans dat je die weer aan de telefoon krijgt is nihil. Maar goed vul je profiel helemaal in met klantnummer etc. De wachttijd op een moderater is een dag of twee. Waarschijnlijk zal hij/zij dan even de lijn doormeten. 


Hoi @jgkp, welkom op ons forum!
Zoals Joep al noemde is het altijd wel het snelste om even te bellen met 0800-0402. Al helemaal als je last hebt van een wegvallende verbinding. Gezien de langere reactietijd van ons moderators op het forum kan het zijn dat we dat niet goed vast kunnen stellen.

Dat gezegd hebbende zie ik dat je hierover ook al met mijn collega's hebt gesproken zondag en er ticket aangemaakt is.
Laat ons vooral weten hoe het afloopt!



Zoals je kunt zien in modem log is de verbinding 3 dagen niet uitgevallen, dat is fijn natuurlijk maar wel heb ik nog steeds elke avond een niet stabiele verbinding, vaak onspeelbare lag/hoge ping in online games… Dus deze situatie is nog steeds niet opgelost.
​​​​Nu net opeens een nieuwe melding in de log.
“Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests”
Wat houd dit precies in?
Heb letterlijk NET nog met een medewerkster van KPN gepraat en ze vertelde me dat ze de afgelopen 3 dagen geen storingen/uitval hebben gezien en dat als ik toch een monteur wil laten komen dat ik dat dan misschien zelf moet gaan betalen (ga ik NOOIT doen).
Nu net viel het internet dus WEER opeens weg met deze nieuwe melding.
Word het niet eens tijd dat KPN vanuit zichzelf gaat zoeken naar wat hier fout gaat? Wat moet ik als klant hier aan doen? Naar een remote station op zoek om het zelf te repareren?
Stuur eens iemand langs die hier naar de kabels/modem kijkt.

En, zoals ik eerder heb vermeld, er word hier sinds 2 weken in de straat gegraven, stuur ook eens iemand langs om te kijken voor eventuele beschadigingen aan de kabel(s), mochten die er niet zijn dan kunnen we dat iig uitsluiten.
​​​​​​​​​​​​

 


Hoi @jgkp, ik zie vanaf hier ook dat de lijn niet goed is. Ik heb je ticket nog even aangevuld. Mijn collega's nemen hierover nog contact met je op.


Even een update: Er is gisteren een monteur langs geweest, hij dacht dat het WAARSCHIJNLIJK aan wat oude bekabeling in het huis lag.

Die heeft hij netjes vervangen. Ik dacht, fijn, nu is het vast opgelost.

Wat blijkt, nu net viel het internet weer opeens uit. Het probleem is dus nog steeds niet opgelost.

Wat nu? Ik ga absoluut niet betalen voor een monteur die niet mijn probleem oplost.

Er is ook nog steeds niemand komen kijken voor eventuele beschadigingen aan de kabels in de straat waar ze nog steeds elke dag aan het graven zijn.

En nog een vraag, waarom is mijn forum topic “beantwoord”? Wie doet dat? Het probleem is nog steeds niet opgelost, dus het is niet “beantwoord”.

edit: en weer

 


Hoi @jgkp, omdat we niets meer van je gehoord hadden ging ik er vanuit dat dit opgelost was!
Dat blijkt niet het geval. Ik heb wederom het ticket een update gegeven, mijn collega's nemen hierover nog een keer contact met je op!

Je hebt hierover ook een sms gekregen met het directe nummer van mijn collega's met een toegangscode. 
Met inhoudelijke vragen over je ticket kun je je daar het beste toe wenden. Je zit dan meteen bij de juiste afdeling.

 

*admin edit: informatie over sms toegevoegd