Skip to main content

Goedenavond. Ik heb sinds enkele maanden mijn oude experiabox ingerolen voor een nieuwe v10a. De reden was dat de internet verbinding steeds wegviel. Echter met de nieuwe modem ging het ongeveer 3 dagen goed en toen viel het internet zelden uit. Echter de laatste weken valt het internet zowat iedere dag eruit, de servicetool werkt ook niet(al meerdere keren geprobeerd). En sinds deze week zeker wel drie a vier keer per dag. Het wordt nu echt vervelend en een keer netflixen of een programma terug kijken zit er helaas niet meer in…

Kan de oorzaak wederom de modem zijn? Of moet ik nu langzaam gaan denken aan een nieuwe nt glasvezel ontvanger? Hopelijk wordt het opgelost.

 

Mvg,

Jorn

Wat heb je allemaal aangesloten op het modem qua randapparatuur? Gebruik je draadloze verbindingsets?


Er zijn geen draadloze verbindingsets aangesloten. Alleen een acces point van tp link (de Eap 225-wall die is verbonden via een lan kabel). En een switch van Tp link. En de TV ontvanger via LAN


De meeste problemen met een modem worden veroorzaakt door iets achter het modem en niet voor het modem. de enige manier om zekerheid te hebben is testen. Dus alle randapparatuur verwijderen en kijken wat er gebeurt. Valt de boel dan nog uit dan zou het glasvezelkastje wellicht haperingen vertonen. Overigens zijn er problemen met de tv ontvangers maar dat zou niet van invloed zijn op het modem. Het testen is even een klus maar 8 van de 10 keer zit daar toch echt het probleem.


Bedankt voor de reactie! Echter excuus voor het vergeten om dit te vermelden maar dat heb ik inderdaad ook geprobeerd om een en ander te kunnen uitsluiten. Echter had dit geen effect op de modem ook brand regelmatig het lampje van de modem op rood wanneer er geen interverbinding is.


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Ja meerdere keren. Helaas geen gewenst resultaat....


Dan zal er een monteur aan te pas moeten komen. Een medewerker gaat reageren. De wachttijd is momenteel ca 5 dagen.


Top! Ik wacht de reactie af. Alvast bedankt voor de moeite!


Hallo @JornRemi! Door de drukte, kom ik er nu pas aan toe om te reageren op jouw bericht. Wat vervelend: een wegvallende verbinding, ik begrijp dat internet en TV wegvalt en er een lampje op het modem (V10A) op dat moment rood brandt. Glasvezelaansluitpunt en modem zijn al meerdere malen gereset. Je hebt jouw profiel al voorzien van jouw postcode en huisnummer, dus ik heb de verbinding al kunnen controleren: ik meet een stabiele verbinding. Ik zie dat de verbinding wel wegvalt: dat wordt of door een reset/herstart veroorzaakt of door iets in jouw netwerk. Je vertelde dat het volgende is aangesloten:

 

Er zijn geen draadloze verbindingsets aangesloten. Alleen een acces point van tp link (de Eap 225-wall die is verbonden via een lan kabel). En een switch van Tp link. En de TV ontvanger via LAN


Heb je de goede tip van @Joep1965 ook uitgeprobeerd: alles los gekoppeld en checken of de verbinding dan nog steeds wegvalt? En als jij je randapparatuur één voor één aansluit, kun je dan zo uitsluiten wat de wegvallende verbinding veroorzaakt? Ik ben benieuwd.


Jazeker. Al deze mogelijkheden heb ik geprobeerd met helaas niet het gewenste resultaat. Wederom vandaag weer keer op keer wegvallend internet.


Goed, dan hebben wij dat ook afgevinkt, dan gaan we een storingsmonteur inplannen. Ik stuur jou even een privébericht om dat te kunnen regelen.


Top! Bedankt alvast voor de moeite!


 Voor de meelezers: er is een storingsmonteur ingepland, even afwachten totdat deze langs geweest is! :fingers_crossed_tone4:


@JornRemi heeft het volgende laten weten: De monteur was zaterdag bij mij thuis en heeft die nt glasvezelkastje vervangen. Had hem ook het verhaal verteld en hij was het met me eens dat het aan de nt glasvezelkastje lag of de modem. Echter het probleem is als maar erger geworden interactieve tv hapert continu wifi en bekabeld internet is helemaal een drama. Het modem lampje aan de voorzijde brandt zowat de heledag rood. Zouden jullie een nieuwe modem willen opsturen? Want dit zou volgens de monteur de logische vervolg stap zijn. De monteur had ook in de straat de glasvezel demping gemeten deze was optimaal. Dus daar ligt het niet aan.

Bij deze is er een nieuw modem aangevraagd, een V10.


Is het gelukt om het nieuwe modem af te halen en aan te sluiten? Hoe gaat het nu met jouw verbinding? Ik ben benieuwd naar jouw update!


Goedemiddag.

 

Modem afhalen en aansluiten geen probleem. Echt heb ik nog steeds internet problemen gister gebeld met een collega van u. We zijn ondertussen al een en ander aan het proberen. Houd jullie op de hoogte!


Hallo iedereen!

 

Probleem is ein-de-lijk opgelost!. Alles in huis was/is in orde. Het probleem zat in de centrale kast ergens in de wijk wasr mijn glasvezellijn op aangesloten zit. De monteur heeft dat aangepast in de centrale kast. 

 

Groetjes Jorn.


Ah…. Super fijn dat het opgelost is en hartelijk dank dat je dit hier laat weten! Mocht je nog eens vragen hebben, dan weet je ons te vinden!