Skip to main content

Hoewel deze meldingen van henry52 al 8 jaar oud zijn, ondervind ik sinds kort exact hetzelfde probleem en ook nadat ik een nieuwe experiabox heb ontvangen.

Heeft niksbte maken met de browser want het probleem doet zich voor op alle laptops, tablets en smartphones. En bijna evenvaak werkt ook het tv-signaal niet meer goed. 

Weten jullie inmiddels beter wat hiervan de oorzaak kan zijn.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic. 
 

Hoi @Schijndel, welkom op ons forum!
Een wegvallende verbinding zit natuurlijk niemand op te wachten! Vanwege de vele mogelijke oorzaken is dit soms wat lastig vast te stellen.
Ik begrijp dat je dit op al je apparaten ervaart, dat sluit al wel een hoop uit.

  • Hoe heb je deze apparaten aangesloten?
  • Wat voor experiabox gebruik je?
  • Gebruik je ook extra netwerkapparatuur zoals bijvoorbeeld wifiversterkers, routers of lichtnetadapters?
  • Wat doen de lampjes op je experiabox als de verbinding stoort?

@Schijndel ervaar je nog steeds problemen of heb je in de tussentijd een oplossing kunnen vinden?

Als het nog niet opgelost is denken wij graag even met je mee, ik ben wel benieuwd naar het antwoord op mijn vragen hierboven!

 

*edit: Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!
 


Hoi Thomas,

Jouw vragen lijken voor jouzelf waarschijnlijk heel simpel maar zijn dat niet voor een ‘gewone’ gebruiker.

De problemen betreffen met name het WIFI-signaal - dus alle apparaten die daarvan gebruik maken (en dat zijn er best veel waaronder bijvoorbeeld veel SONOS speakers - en de interactieve televisie. Voor de WIFI heb ik het KPN-experia-wifi-signaal uitgezet en maak ik gebruik van 4 stuks access points (Ubiquiti) die bedraad zijn aangesloten. Vanwege het grote aantal internet aansluitingen maak ik gebruik van verschillende switches. Hiervan heb ik er onlangs 1 vervangen voor een sneller exemplaar, helaas zonder resultaat. Mogelijk zou het niettemin helpen als ik nog meer switches vervang voor snellere versies? Echter zonde om hier geld en moeite aan te besteden als het geen oplossing biedt. Over de snelheid van mijn verbindingen - als die dus werken - heb ik nooit klachten maar zou het niettemin eventueel kunnen helpen als ik kies voor een abonnement met een hogere internet snelheid? Wellicht kan ik dat een maand verhogen en dan - bij geen verbetering - weer opzeggen? Voor het tv-signaal maak ik gebruik van KPN-wcd-zenders via het lichtnet. Ik heb al gemerkt dat de verbinding met een (tijdelijke) vaste internetkabel beter werkt maar het leggen van kabels is meer dan lastig waarom ik dat liever zou vermijden. Zou het mogelijk zijn om deze problemen op te lossen zonder die vaste bedrading te leggen?

Mijn experiabox is recent vervangen voor type KPN BOX 12.
Het WIFI lampje is gedoofd vanwege het uitzetten van het KPN-Wifi signaal.

Hopelijk kun je op basis van deze informatie iets concluderen of een suggestie doen voor verbetering? Bij voorbaat dank daarvoor.

 

 


Even om het helder te krijgen.  U gebruikt draadloze verbindingsets en heeft u switches die igmp snooping ondersteunen? https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


Hoi Joep,

Het DVS650 Televisiesignaal lichtnetverbindingskastje van KPN zit direct gekoppeld aan de Ethernet uitgang van de Experiabox dus daartussen geen switch. Daarnaast is de eerste switch die ik achter de Experiabox heb aangesloten een nieuwe Netgear Prosafe+ GS105Ev2 van KPN dus ongetwijfeld met igmp. Mijn KPN abonnement is KleinZakelijk Hussel Internet 100 Mbit/s. Ik heb deze vandaag verhoogd naar 200Mbit/s. Denk je dat een sneller internet helpt om verbindingsproblemen op te lossen?

Bvd voor de reactie/hulp.

 


Ah duidelijk @Schijndel ! Ik denk niet dat een sneller abonnement de oplossing moet zijn maar de DVS 650 kastjes zijn hier vaak de oorzaak.
Gelukkig zijn daar ook een hoop oplossingen voor.
In de onderstaande topics kun je hier eigenlijk alles over vinden en op onze website is hier ook een stappenplan voor: Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen

Â