Skip to main content

Beste Heer/Mevrouw, 

Een enige tijd geleden heb ik veel problemen gehad met het wegvallen van internet en TV. Iemand heeft hier naar gekeken en het een en ander uitgeschakeld. 
Daarna werkte alles naar behoren maar wel traag. Nu nogmaals de controle gedaan en hij komt er op uit dat de Modem niet goed naar behoren functioneert, als er veel bedraad internet gevraagd wordt van het modem slaat deze dicht en stopt het met het leveren van TV en Internet. 
of dit dan direct aan het modem ligt of de snelheid verbinding van het glasvezel is de vraag. 
 

Ik hoor graag van u wat hier aan te doen? 
 

met vriendelijke groet,

Arnold van Gool

Hoi @Schatjjee1, welkom op ons forum!
Ik kijk graag even met je mee naar de verbinding. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? (het adres dat je er nu hebt staan zie ik geen KPN abonnement op staan, kan het zijn dat deze niet klopt?
Kun je daarnaast toelichten hoe je je thuisnetwerk hebt ingericht? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je naast je experiabox precies en hoe heb je dit aangesloten zitten?


Beste Thomas, 

Bedankt voor je reactie. 

Ik probeerde ook mijn naam te wijzigen maar kan dit nergens vinden :slight_smile:

Excuus de postcode was fout dit moest 5261TS zijn i.p.v. 5262TS. 

Voor de volledigheid is dit de aansluiting bij mijn ouders thuis, deze heb ik aangesloten. vandaar doe ik de correspondentie vanuit hen.  

Eerste instantie heeft hier een aantal jaren het volgende bedraad erachter gezeten: 

  • één TV setup box;
  • één Accespoint voor de wifi aan de achterzijde;
  • één Camera.

Alle producten waren direct op het modem bedraad aangesloten. 

Nu is het zo dat een tijd geleden er bliksem is geweest in Vught waarbij dichtbij een inslag, direct hierna was de accespoint defect en kwamen er problemen met het modem. 

Ik heb enkel de TV setupbox aangesloten en de recht via de Wifi van het modem laten lopen.

Na aanschaf van een nieuwe Accespoint kwam ik er echter achter dat als ik een extra bedraad netwerk aansluit en hiervan ong. 60MB vraag, direct het modem in storing valt en de TV wegvalt. 

op dit moment draait het weer op enkel de wifi van het modem en de TV setupbox, maar deze wifi uitzending is niet sterk genoeg. 

 

Ikzelf heb ook een aantal jaar in de zelfde woonplaats gewoond en hierbij heb ik 2 maal dichtbij een bliksem inslag gehad waarbij ik toen in beide gevallen meer dan 6 apparaten op bedraad netwerk kapot. ook het modem was hierbij kapot gegaan en viel vaak weg of somige diensten die niet werkten. 

Vandaar mijn vraag voor een nieuwe modem :slight_smile:

 

Mocht je op dit moment de verbinding testen, dan test je deze akkoord omdat hij niet veel internet gebruikt via bedraad netwerk, maar als dit al verhoogd dan slaat alles direct dicht. 

 

Ik hoor het graag van je, 

 

Met vriendelijke groet, 

Arnold van Gool 


Goedemorgen Arnold,

Ik kan je naam wel aanpassen hoor als je wilt 🙂 heb je n voorkeur?

Ik heb meteen even meegekeken naar de aansluiting maar vanaf hier ziet alles er eigenlijk wel goed uit. De experiabox verliest geen verbinding aan onze kant en de lijn ziet er eigenlijk ook gewoon stabiel uit.
De experiabox kan ik alleen om laten ruilen als deze aantoonbaar defect is en daar ziet het eerlijk gezegd niet naar uit.

Kun je het ook eens testen zonder het accespoint? Dus met alles direct op je experiabox? (of begrijp ik je verkeerd? :nerd: )

Om je wifi te verbeteren kan ik je ook onze online wifimanager aanraden. Als daarmee niet in je hele huis boven de 20Mbit/s uit komt biedt hij onder andere gratis wifiversterkers aan.


Ik stuur je nog even een privébericht Arnold!


Zou je deze naam om willen zetten naar ArnoldvG


Die is al in gebruik:sweat_smile: heb je een tweede keus?


Voor de meelezers, we hebben de experiabox inmiddels omgeruild. 

@ Arnold, is het met de nieuwe experiabox beter?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!


Beste Thomas, 

 

Excuus voor mijn late reactie, We hebben het modem direct verwisseld. 

Sinds dien geen problemen meer ondervinden en volledig weer alles kunnen aansluiten. 

 

Bedankt voor je medewerking! 

 

Zijn weer helemaal geholpen :slight_smile:


Top! 🙂 bedankt voor de terugkoppeling!


Top! Zie nu pas de gebruikersnaam🙃

 

doe maar AvGool53 😊


@AvGool53 aangepast! :blush: