Skip to main content

sinds de oplevering op 27-12-20 hebben we veelvuldig dagelijks last van wegvallend internet en wifi.

ik heb al alles geprobeerd , wifi verbeteren ,resetten , andere kabel etc tussen glasvezelkastje en modem(zwart).

hiervoor oxxio en daarvoor kpn gehad nooit deze problemen. ik wordt er gek van , vooral met het thuis onderwijs en thuiswerk.

graag hulp

 

Ik heb ook sinds 27 dec 2020 problemen met internet (toeval?!) Maar de modem was ineens dood. Nieuwe modem de dag erna, maar sinds dien steeds wisselende internet snelheid, op Ethernet en wifi, vaak 100 Mbps maar valt ook vaak naar 2 Mbps! 5-6 keer helpdesk gebeld, zij meten de lijn tot de modem, geen probleem volgens hen, maar het blijft. De schuld wordt toegekend aan een oude itv kastje (vervangen, geen verbetering), een update van de itv software (maar dat is vor langzame menus in de tv, dus kan internet snelheid toch niet helpen?). Ik heb mijn eigen wifi router vernieuwd (je weet maar nooit, maar geen verbetering). Uiteindelijk de PC rechtstreeks met Enthernetkabel aan de modem aangesloten (anders krijgen mijn ‘klant-kant’ onderdelen de schuld, maar ook geen verbetering). Dus met helpdesk aan de lijun wordt er toegestaan dat een monteur langs komt. Ik al een uur eerder de PC aanzetten om zeker te zijn dat ik het probleem kan laten zien, en… als de monteur er is (16 jan) doet alles het prima, geen problemen! :-(  Toen ie weg was… weer 2 Mbps. Daarna alles uitgezet en één voor één alle onderdelen van mijn netwerkt aangezet zonder problemen, tot vandaag (18 jan) alles weer stroperig, snelheid meestal 2 Mbps, soms 80 Mbps. De monteur komt morgen weer maar wat als het weer prima werkt? Ik ben een beetje moedeloos na 3 weken sukkelen met waar het aan kan liggen. 

Mijn verhaal zal je waarschijnlijk niet helpen, p.jansen, maar hopelijk weet iemand iets...


Hoi @p.jansen, welkom hier. 

Wat irritant zeg steeds een wegvallende verbinding. Je hebt al het een en ander gedaan. Zo ook het glasvezelkastje stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten? En daarna het modem weer opnieuw opgestart? Mocht dat niet werken kijk ik nog graag mee. Zou je daarvoor jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Ga ik naar jouw verbinding kijken. 


Mijn dode modem was Experia v8, vervangen, 2 keer, door een v12; daar had ik de bovengenoemde ellende mee. Toen de monteur de 1e keer was, zei hij dat een Experia v10 misschien zou helpen, klinkt raar, de v12 zou beter dan de v10 moeten werken, zou je denken?! De 2e keer had hij gelijk de v12 vervangen met een v10, en… alles liep prima, en loopt nog steeds zo, een hele week al! Gelukkig dat er een monteur langs kwam met vele jaren ervaring. Jammer dat KPN een modem uitgeeft die in sommige situaties (welke weet ik niet) niet goed functioneert en dat we 3 weken moesten sukkelen, en extra kosten hebben gemaakt. 


ja ik hoor er meer verhalen over helaas,  wellicht is dat bij ons ook de oplossing

bedankt voor je reactie

 


Bedankt voor je gegevens. Ik ben dan ook in jouw verbinding gedoken. Sinds de 19e zie ik geen verbrekingen meer. en die verbrekingen kwamen door herstarts van jezelf. Verder meet ik geen problemen. Glasvezelkastje en modem al eens stroomloos gehad voor 2 minuten? En als het ook de WiFi betreft daarna even de WiFi manager doorlopen. Ik ben benieuwd. 


tot op heden gaat het goed nu , na de laatste herinstallatie met hulp vd servicedesk

 

duimen maar dat het zo blijft , bedankt voor de reactie


Dat is fijn om te lezen. :) 

Mocht er weer iets zijn, laat het dan weten. 


Het ging dus even goed, nu weer slecht? Weer wegvallende verbinding? Op alle apparaten? Wat voor apparaten heb je allemaal in je netwerk? Ook versterkers of iets dergelijks?