Skip to main content

De afgelopen dagen ligt onze wifi er steeds uit. We hebben inmiddels al een hele tijd de Experia box V10a, en ook geen problemen mee gehad. Nu plots sinds 2 dagen, valt het internet om het half uur weg.

 

We hebben de router gereset, maar dit heeft niet geholpen. De persoon aan de telefoon van KPN dacht dat het misschien aan de 2 superwifi punten kon liggen; deze heb ik er inmiddels uitgehaald, en het probleem blijft zich voor doen.

 

Wanneer het internet weg valt blijft het lampje voor op de box soms groen, soms wordt die wel rood, maar dat verschilt. 

 

Ik heb niet echt verstand van dit soort dingen, maar ik heb ingelogd op de modem en zag bij System log het volgende staan:

daemon.debug dhcpd: Unable to pick client address: no IPv6 pools on this shared network
 

Dit komt meerdere keren voor. Ik weet niet wat dit betekent en of het te maken heeft met het probleem. 

 

Ik hoor graag wat er aangeraden wordt, want dit is echt heel vervelend.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Dat is niet zoals het hoort. Heb je dit soort dingen in huis?

 


Dag Joep,

Nee die hebben we niet in huis


Ok dat is al fijn. Je zou nog even goed alle kabels na kunnen kijken. Meer kan je eigenlijk niet doen. Vaak betekent het rode lampje dat er iets niet goed is tussen het modem en de centrale. Bel nog een keer 0800-0402 en dring aan op een monteur. Een jaartje geleden liep je ook al te tobben. Is er toen geen monteur geweest?


Er is toen geen monteur geweest, uiteindelijk is hij het toen vanzelf goed gaan doen, maar dit is niet hoe het hoort inderdaad.

 

Bedankt voor de tip, ga ik zometeen maar weer bellen!


Hallo @Inge17, als ik jouw verbinding doormeet zie ik dat iets mis met de aanvoer van het internetsignaal. Ik heb een melding doorgezet naar de technische dienst om dit verder te onderzoeken. Zeer waarschijnlijk nemen ze contact met je op voor een oplossing. Hopelijk is het snel opgelost. 


Beste Jeroen,

 

Dankjewel! Mijn huisgenoten hebben afgelopen dagen contact gehad met KPN service lijn, maar we hoorden steeds hetzelfde (resetten, etc) maar nog steeds niet geholpen. Ook konden ze niet ontdekken wat er fout zou zijn en raden ze ons aan een monteur in te schakelen (op eigen kosten). Daar staan we niet om te springen 🙂.

Fijn dat je iets hebt kunnen vinden, ik wacht rustig af!


Ik hoor graag de uitkomsten @Inge17, nadat men contact met je heeft opgenomen. De problemen zijn nu in ieder geval in onderzoek. 


Monteur is langs geweest, het lijkt opgelost te zijn! Zou aan de bekabeling hebben gelegen.

Bedankt voor de hulp!!