Skip to main content

Goedendag KPN,

omdat jullie zo menselijk bereikbaar zijn, neem ik via deze weg contact op.
De afgelopen tijd problemen met wegvallend internet, dit is sinds er in onze buurt een update is geweest. Ik heb de klantenservice gebeld, maar dan krijg ik zo'n fijne automatische Henk aan de lijn. Die dan je modem reset op afstand in de hoop dat het werkt. Heb ook al alle standaard trucjes gedaan, met glasvezel kastje uitzetten en weer aanzetten, experiabox uit en aanzetten etc. Dit helpt niet.

Ik heb een experiabox v10a en een fritzbox 7583MJ. Bij beide valt de internet verbinding weg, daadwerkelijk het internet. Wifi is wel in de lucht en verbonden, maar regelmatig klapt willekeurig het internet er uit. TV doet het opzich goed ook wanneer het internet wegvalt.

In deze tijd wordt er veel thuis gewerkt, zo ook hier. Dit maakt het thuiswerken zo goed als onmogelijk.

Graag hulp van KPN!

Goedendag KPN,

 Ik heb de klantenservice gebeld, maar dan krijg ik zo'n fijne automatische Henk aan de lijn. 

@Henk2304 

Heb jij nog een advies? 


 

Goedendag KPN,

 Ik heb de klantenservice gebeld, maar dan krijg ik zo'n fijne automatische Henk aan de lijn. 

@Henk2304

Heb jij nog een advies? 

Nee, helaas, ik ben niet automatisch, heb geen glasvezel, geen V10A en ook geen Fritzbox. Anderzijds, als de tv gewoon blijft werken is de aansluiting dus wel gewoon goed. En ook het tv signaal is in principe gewoon internet. Valt op bekabeld aangesloten apparaten, muv. dus de tv-ontvangers, het internetsignaal ook weg? Of alleen Wi-Fi? 


Het had ook een automatische Jan of Piet kunnen zien :sweat_smile:

De Wifi staat los van het internet. Wifi is actief en verbonden en internet valt weg. Maar valt ook weg met bedraad verbonden apparaten.

Alles is gereset en geen eigen instellingen, alles standaard. Internet valt om de paar minuten weg. TV blijft gewoon werken. Modem of glasvezelkastje vallen geen lampjes uit, internet lampjes branden gewoon.

Situatie is gewoon niet werkbaar meer…..


Je zegt Experiabox V10a en een FB7583. Hoe bedoel je dat? Zijn ze allebei tegelijkertijd aangesloten of heb je het bij beide getest (los)?


Het had ook een automatische Jan of Piet kunnen zien :sweat_smile:

De Wifi staat los van het internet. Wifi is actief en verbonden en internet valt weg. Maar valt ook weg met bedraad verbonden apparaten.

Alles is gereset en geen eigen instellingen, alles standaard. Internet valt om de paar minuten weg. TV blijft gewoon werken. Modem of glasvezelkastje vallen geen lampjes uit, internet lampjes branden gewoon.

Situatie is gewoon niet werkbaar meer…..

Maar nogmaals, het tv-signaal  is gewoon een onderdeel (stream) van het internetsignaal. Als de tv blijft werken blijft internet dus ook gewoon beschikbaar. Dat blijkt ook uit de lampjes, zoals je zelf aangeeft. Wat heb je nog meer aangesloten? 


Het had ook een automatische Jan of Piet kunnen zien :sweat_smile:

De Wifi staat los van het internet. Wifi is actief en verbonden en internet valt weg. Maar valt ook weg met bedraad verbonden apparaten.

Alles is gereset en geen eigen instellingen, alles standaard. Internet valt om de paar minuten weg. TV blijft gewoon werken. Modem of glasvezelkastje vallen geen lampjes uit, internet lampjes branden gewoon.

Situatie is gewoon niet werkbaar meer…..

Maar nogmaals, het tv-signaal  is gewoon een onderdeel (stream) van het internetsignaal. Als de tv blijft werken blijft internet dus ook gewoon beschikbaar. Dat blijkt ook uit de lampjes, zoals je zelf aangeeft. Wat heb je nog meer aangesloten? 

De vraag is inderdaad wat er allemaal aangesloten is. Als de 7583 achter de V10a hangt en de instellingen zijn niet goed kan dat wellicht problemen geven. We wachten de reactie van @MichelC wel even af voordat we gaan gissen -;)


KPN monteur is langsgeweest, heeft glasvezelverbinding schoon gemaakt, NT1 (glasvezelkastje) en experiabox vervangen. Alles werkt weer naar behoren. Vooralsnog geen last van wegvallend internet. Waarschijnlijk ook wat te maken met de update in de wijk.

Ter verduidelijking. ik had de experiabox aangesloten en om te testen of het aan de experiabox lag, heb ik hem tijdelijk omgewisseld met een Fritzbox die ik nog had. Maar dit maakte geen verschil, verbinding bleeft wegvallen. Heeft niks te maken met instellingen. experiabox of fritzbox waren gereset en standaard config.


KPN monteur is langsgeweest, heeft glasvezelverbinding schoon gemaakt, NT1 (glasvezelkastje) en experiabox vervangen. Alles werkt weer naar behoren. Vooralsnog geen last van wegvallend internet. Waarschijnlijk ook wat te maken met de update in de wijk.

Ter verduidelijking. ik had de experiabox aangesloten en om te testen of het aan de experiabox lag, heb ik hem tijdelijk omgewisseld met een Fritzbox die ik nog had. Maar dit maakte geen verschil, verbinding bleeft wegvallen. Heeft niks te maken met instellingen. experiabox of fritzbox waren gereset en standaard config.

Goed dat alles weer werkt!