Skip to main content

Elke dag valt hier meerdere keren het internet weg 

Daarna is de snelheid 15Mbs na een factory reset van de experiabox krijg ik dan weer 45Mbs

De DSL verbinding wordt gewoon meerdere keren verbroken

Hiervoor had ik gewoon 30Mbs via VDSL verbinding en nooit een storing

Was ik maar nooit overgestapt

 

 

Vandaag ook weer meerdere keren uitval


Hoe bedoel je was ik maar nooit overgestapt?


Van een andere provider internetten bekabeld tv via schotel

 


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


De experiabox reset de dsl verbinding

Daar ben ik al achter daarna werkt de sagem 4g niet meer

Die experia v10a is gewoon zeer slecht

Als ik mijn eigen fritzbox aansluit valt de verbinding niet weg maar daarop werkt de extra snelheid van de 4g sagembox niet mee

 

 


Dan is er waarschijnlijk iets met de v10a mis. Kan gebeuren. Een medewerker gaat hier op reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Okey alvast bedankt

 


@kurstjens Welkom op het forum. Wat irritant dat je verbinding steeds wegvalt. Super dat je je forumprofiel al ingevuld hebt. In dit geval lijkt het er inderdaad op dat er iets met de V10a aan de hand is, ikzelf heb niet de mogelijkheid om een specifiek modem te versturen maar ik heb mijn collega's van de logistieke afdeling aangestuurd met het verzoek je V10A om te ruilen voor een Experiabox V10. Zodra zij het artikel verstuurd hebben ontvang je hier een sms van met meer informatie. Mocht ik zelf eerder meer informatie hebben dan zal ik dit hier delen. Kun je mij laten weten hoe het straks gaat met het nieuwe modem? 


Volgens mij werkt de gewone experiabox v10 niet met kpn buitengebied

Anders had ik ook mijn Fritz!Box kunnen gebruiken  


@kurstjens De Experiabox V10 is het modem dat op dit moment het beste samenwerkt met sneller internet buitengebied, vandaar ook mijn keuze voor een V10. 🙂


okey klopt de v10 A werkt schijnbaar heel slecht met kpn buitengebied

Dan zal dat ook wel het probleem zijn lees dat net op het forum

https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/storingen-met-experiabox-sneller-internet-buitengebied-502748

Het is dus een bekend probleem

Alvast bedankt voor het opsturen van het modem


@kurstjens Ik heb gezien dat de eerste omruil van de Experiabox niet goed gegaan is. Ik heb nu zelf nogmaals een poging gedaan om dit in gang te zetten, ik kan alleen niet garanderen dat het een V10 is. Dit zou het geval moeten zijn maar ik kan geen 100% garantie geven. Morgen tussen 12:00 en 15:00 komt de koerier het modem omruilen. Het is de bedoeling dat als de koerier komt de Experiabox en stroomadapter klaar liggen voor de omruil. Kun je mij laten weten of het is gelukt en of het een V10 is geworden? 

 


Het modem zou vrijdag komen maar ik heb net een email gekregen dat ze de aflevering

verplaatst hebben naar 30-9 dus volgende week woensdag (gaat net zo snel als mijn internet)

Hoop dat het wel de gewone V10 dan is 

Ik heb nu mijn Fritz!Box eraan en geen uitval meer alleen geen 4G ondersteuning van de

Sagemcom F@st 4360 Air

En nu net krijg ik een email dat de bezorger aan de deur is geweest

Hier is niemand geweest ik heb camera bewaking en een grote herder dus als hier iemand aan de deur is zie ik het of hoor ik het

Lees net de klachten over de Reviva Koerierdienst op internet en ik snap niet dat jullie daar 

nog iets mee versturen 


@kurstjens Is dit een mail die je van PostNL hebt ontvangen? Ik had namelijk inderdaad een afspraak voor vandaag ingepland voor de omruil. Ik hoop uiteraard ook dat het om een V10 gaat, mocht het toch een V10a zijn zou je die dan wel eerst willen testen? Ik ben namelijk benieuwd of het echt aan het type ligt of dat het probleem echt in het modem zit. Mocht het probleem er met het nieuwe modem ook zijn ga ik er uiteraard voor zorgen dat je alsnog het juiste modem ontvangt. 


Dat ze aan de deur waren geweest was van Reviva  noreplay@onlinepakketdientst,nl

En de nieuwe afspraak was van KPN noreplay@kpn.com


@kurstjens Excuus, ik zie het inderdaad terugkomen. Zou je het mij kunnen laten weten als het omruilen gelukt is?


Ik heb vandaag het modem gekregen en het is een normale Experiabox V10

Ik kreeg eerst de 4g sagembox niet aan het lopen maar je moet in het V10

modem bij de 4g instellingen op internet zetten hierna loopt alles

Snelheid is nu boven de 50mb en het lijkt prima te werken

Nogmaals bedankt voor het sturen van het modem


Dat de SagemCom4G na een tijdje ging werken komt niet door iets bij 3G/4G in de ExperiaBox in te vullen. Het zal toeval zijn, want mensen hoeven niet in de ExperiaBox in te stellen. De SagemCom4G gaat tesamen men speciale software In de ExperiaBox vanzelf werken.

Dat 3G/4G in de ExperiaBox is een voor heel andere toepassing, n.l. als iemand i.p.v. internet via DSL, ‘backup’ internet wil via zijn eigen 3G/4G USB dongle met daarin een eigen/andere SIMkaart.