Skip to main content

Internet verbinding valt regelmatig weg. Modem herstarten helpt wel tot de volgende keer.

Ben een leek in de wereld van router instellingen maar vond bij statics gegevens die mogelijk hier iets over zeggen. Dus kan hier de oorzaak gevonden worden?

 

Hi @Schorpioentje! Welkom terug en bedankt voor je vraag! Valt de wifi weg of ook bekabeld internet?
Heb je versterkers aangesloten in het netwerk? 

 Ik hoor graag van je:blush:


geen versterkers. Alleen tv staan bekabeld (gebruik het kastje niet, alleen de app van KPN in de LG tv)

gisteren was het heel vaak raak. Steeds dan maar modem opnieuw uit/aan maar dat is niet fijn als je aan het werk bent. Heb dus wel glasvezel.

 

Ben benieuwd

Nelleke


Dat kan ik me voorstellen. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 

Hoor graag van je! @Schorpioentje 


Heb profiel gevuld. Vandaag 3 keer modern moeten uit en aanzetten. De ene keer de laptop, daarna een telefoon en vanavond weer de laptop. Alle apparatuur vast ip adres ivm Smart. Daarom ook 5 GHz uitgeschakeld want met die aan is het helemaal drama


Volgens mij gaat het vandaag goed met de verbinding. Ik zie geen verbroken connectie.
Het is alleen de draadloze verbinding die wegvalt, toch? Niet bekabeld. Tv kijken gaat goed en bekabeld internetten ook. @Schorpioentje:thinking:

 

Moet even weten waar ik het probleem moet zoeken (glasvezel, modem, storingsbron of eventueel de instellingen van het modem). 

 

 


Het gaat inderdaad alleen om het WiFi signaal. De bedrade tv heeft geen problemen. Sommige dagen ben ik niet zo actief, dan merk ik het misschien niet eens, er zijn dagen dat het hopeloos is. Hoe kan ik jou helpen om mij te helpen? Tijden doorgeven oid?


Ik vroeg het eigenlijk omdat ik een aantal verbrekingen zag in de verbinding (glasvezel). Alleen in januari op een aantal dagen. Hierna is de verbinding continue ‘up’ geweest en stabiel.
Dit zou ook merkbaar moeten zijn op de bekabelde verbinding. Deze waren heel kort en dus snel hersteld. Het modem heeft dit dus steeds goed opgevangen.

Ik kan niet meekijken in het netwerk. Dat is erg gek. Normaal zou ik de info van het modem moeten kunnen opvragen. 
Zou je het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos kunnen maken?
Ook wil je ik je vragen het modem te resetten. De vaste IP adressen dienen dan wel weer opnieuw ingesteld te worden. Het modem gaat terug naar de fabrieksinstellingen. 
Ik hoop het modem dan wel te kunnen bereiken. 
Trouwens.. Als de apparaten geen vast IP adres hebben, valt de verbinding dan ook weg? 


Glasvezel kastje paar minuten stroomloos. Harde reset, is dat echt nodig? Alle dimmers e.d. opnieuw installeren en vaste ip adressen maakt ondanks zelfde ip toch flows in homey onwerkbaar. Dat kost heel veel tijd om die opnieuw in te stellen. Dus waarom is dat echt noodzakelijk? Ik kan wel in modem komen.


Ik meet tot het modem dat de verbinding stabiel is. Het thuisnetwerk kan ik niet uitlezen. Betekent dat ik de verbonden apparaten én de verbindingsstatus van het modem niet kan opvragen. Dit kan komen door een stoorzender in het thuisnetwerk. Om erachter te komen wat precies de wegvallende verbindingen veroorzaakt, is het van belang de hele verbinding ja te lopen. 

Zo te horen veel werk, maar oprecht de enige oplossing. Alles loskoppelen en 1-voor-1 aansluiten en kijken hoe lang het goed gaat. 

Je gaf in het begin aan dat je een leek was op het gebied van modeminstellingen. Kun je uitleggen hoe je bepaalde devices een statisch IP hebt gegeven en waarom je dit gedaan hebt? 


Heb vanmorgen middels de keuze op de telefoon op afstand het modem laten resetten. Kreeg ook bevestiging. Maar netwerk heeft zelfde naam gehouden en zover ik merk, werken de Smart onderdelen. Dus wat is er nu wel of niet gebeurd?

 

Nelleke


We hebben even gebeld omdat ik per ongelijk het modem op afstand resette:sweat_smile: . We hebben meteen besproken dat we het modem gaan vervangen. Er waren veel netwerkloses te zien. Dit betekent dat de verbinding om ‘nog onbekende’ reden steeds wegvalt. Met de modemwissel kunnen we kijken of het defect in het modem zit. Zo niet, dan zit het dieper in het netwerk en zou er een monteur langs moeten komen. De verwachting is dat een ander modem dit euvel oplost. 


Super dat je belde Lisa. En vanmorgen nieuw modem opgehaald. Aangesloten en er was gelijk weer internet! Hoefde zelfs naam van netwerk niet aan te passen of opnieuw invoeren wachtwoord. Dat was een meevaller. En toen bleken alle apparaten er ook nog in te zitten, Dus geen uren elke dimmer en dergelijke weer koppelen. De IP adressen zijn van een aantal anders maar dat was snel op te lossen.

 

Nu eens kijken of probleem weg blijft! Heel fijn dat ik via dit forum dus geholpen ben. Uiteraard duurt het even, ben zelf ook niet 24/7 hier aanwezig. Dat het wegvallen dus niet aan mij ligt Hieperdepiep.


Jeej! Fijn om te horen. Mocht er iets wijzigen, dan weet je me te vinden:blush:.


@Lisa 

 

Helaas. De afgelopen week niet veel op laptop maar ik dacht al een paar keer dat verbinding erg was. Vandaag erg duidelijk. Op laptop en op mijn telefoon geen internet. Pas na uitschakelen en inschakelen modem weer verbinding. Bijna alle andere apparaten werkten wel. Dus ligt niet aan modern maar wat dan.

 

Je weet me te vinden

 

 

 

 

 


Inmiddels weet ik dat dit een bekend probleem is van de BOX 12. Er komt een update voor aan, maar wanneer weet ik helaas niet. Tot die tijd gaat het waarschijnlijk helpen om de 5GHz uit te zetten. Vermoedelijk hebben de apparaten moeite met beide frequenties. Zou je dit eens een tijdje kunnen proberen?