Skip to main content

Gister nogmaals gereset en kon toen wel via Chrome inloggen (KPN Box 12 aangesloten via bedrade netwerk switch op zolder). Eigen SSID ingesteld.

 

Vandaag meterkast ‘omgebouwd’. Helaas. Kan weer niet in KPN Box 12 komen. Ook ‘alternatieve’ URL geprobeerd, wel alles vanuit Chrome browser.

Opnieuw gereset. Kan nog steeds niet inloggen. Dan toch maar door KPN ingestelde SSID aanhouden. Helaas. Ook nu blijft internet (bedrade aansluitingen) nog steeds doorlopend uitvallen. Meterkast maar weer 'terug omgebouwd’. Oude Experia en een afzonderlijke Wifi-punt voor beter bereik.

 

Ik vermoed dat de KPN Box 12 die ik heb ontvangen eerder kuren heeft vertoond, retour is gezonden en daarna door KPN zonder het apparaat zelfs ook maar te resetten, laat staan te testen, naar het volgende slachtoffer (ik dus) is doorgestuurd.

 

Ik ben de afgelopen jaren bij KPN gebleven omdat ik op heel veel sites gebruik maak van mijn hetnet-emailadres als account.  Ik ben bang dat het tijd wordt hier iets anders voor te gaan regelen.

Ik zal de KPN Box 12 retour zenden.
Een zwaar teleurgestelde, zeer ontevreden ‘klant’ (@KPN: zie Wikipedia voor de betekenis van het begrip 'klant').

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Gister nogmaals gereset en kon toen wel via Chrome inloggen (KPN Box 12 aangesloten via bedrade netwerk switch op zolder). Eigen SSID ingesteld.

 

Vandaag meterkast ‘omgebouwd’. Helaas. Kan weer niet in KPN Box 12 komen. Ook ‘alternatieve’ URL geprobeerd, wel alles vanuit Chrome browser.

Opnieuw gereset. Kan nog steeds niet inloggen. Dan toch maar door KPN ingestelde SSID aanhouden. Helaas. Ook nu blijft internet (bedrade aansluitingen) nog steeds doorlopend uitvallen. Meterkast maar weer 'terug omgebouwd’. Oude Experia en een afzonderlijke Wifi-punt voor beter bereik.

 

Ik vermoed dat de KPN Box 12 die ik heb ontvangen eerder kuren heeft vertoond, retour is gezonden en daarna door KPN zonder het apparaat zelfs ook maar te resetten, laat staan te testen, naar het volgende slachtoffer (ik dus) is doorgestuurd.

 

Ik ben de afgelopen jaren bij KPN gebleven omdat ik op heel veel sites gebruik maak van mijn hetnet-emailadres als account.  Ik ben bang dat het tijd wordt hier iets anders voor te gaan regelen.

Ik zal de KPN Box 12 retour zenden.
Een zwaar teleurgestelde, zeer ontevreden ‘klant’ (@KPN: zie Wikipedia voor de betekenis van het begrip 'klant').

 

Heel vervelend voor je zeg en heb je geen WIFI versterkers?

Probeer het eens via Edge en ik vind ook dat KPN hier duidelijk over moet voorlichten.


Dat spijt mij oprecht Jan en er zijn inderdaad issues rond het inloggen op de interface van de Box 12. Dat zijn problemen die breed spelen. Ik zie dat je al veel geprobeerd hebt maar je kan de volgende stappen nog even volgen: 

Stap 1

Leeg de cache van de browser en probeer daarna opnieuw in te loggen;

Lukt het hierna nog niet volg dan stap 2.

 

Stap 2:

Probeer in te loggen via een ander browser bv. Google Chrome of Mozilla Firefox

 

Volg stap3 indien dit het inlogprobleem niet heeft opgelost.

 

Stap 3:

Ga naar de modempagina via https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

en probeer daar met het bekende password in te loggen.

Let op!! Hierbij wordt de onderstaande waarschuwing getoond:

 

 

Wanneer je vervolgens kiest voor "Doorgaan naar 192.168.2.254 (onveilig)" opent ook de modempagina.

 

Ga naar stap 4 indien bovenstaande stappen het inlogprobleem niet hebben opgelost.

 

Stap 4:

Voer een Fabrieks reset uit en vraag de klant na de reset met de stickerwaarden van het modem in te loggen.

Nadeel van deze stap is echter dat eventuele persoonlijke instellingen op het modem ook worden verwijderd.


Bedankt voor je reactie. Ik heb de Box ruim een week geleden retour gezonden en heb daarna niets meer van KPN vernomen.


@Jan987 Vreemd, je had wel een alternatief modem voor handen? 


Ik heb het nieuwe i.p.v. het oude modem retour gezonden en heb het oude modem teruggeplaatst.
Overigens heb ik sindsdien niets weer van KPN gehoord. Ik ben twee weken geleden maar eens naar de lokale PKN-winkel hier in de stad gegaan, om na te vragen of ze het modem überhaupt retour hadden ontvangen. Volgens hun administratie heb ik nog steeds een Experia 9, dus dat klopt.


Dan moet het goedkomen Jan. Mocht je het verzendbewijs nog hebben bewaar die nog even dan. En als ik nog iets kan doen laat het dan weten!