Skip to main content

Hallo,

sinds enkele maanden heb ik de experiabox v10. Deze heb ik gekregen nadat de V10a kapot was gegaan. Sindsdien heb ik last van telkens wegvallend internet signaal (ook de directe bekabelde aansluiting op het modem). Stroom er af halen en weer aanzetten helpt dan wel weer maar op een gegeven moment valt het signaal toch weer weg (en hersteld zichzelf soms ook wel weer).

Met de V10a had ik nooit problemen. Er is verder ook niets aan mijn netwerk toegevoegd of veranderd

Hopelijk kan iemand mij helpen?

Hallo @BWVerbaan heb je glasvezel op xDSL (koper).

Indien glas, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan.

Indien koper, geeft de modem eens een fabrieks-reset.

Gaat het nu beter tot goed?

Succes.

 


Glasvezelmodem telkens met experiabox gereset. Lost het probleem niet pp helaas. Ik vermoed dat het aan de V10 ligt. Had namelijk voor de V10a die goed functioneerde maar helaas dus kapot ging ook de V10 en die had vergelijkbare problemen…


Glasvezelmodem telkens met experiabox gereset. Lost het probleem niet pp helaas. Ik vermoed dat het aan de V10 ligt. Had namelijk voor de V10a die goed functioneerde maar helaas dus kapot ging ook de V10 en die had vergelijkbare problemen…

Hallo @BWVerbaan dan even bellen met 0800 0402.

Succes.

 


Hoi @BWVerbaan, een wegvallende verbinding is nooit prettig natuurlijk. Weet je wat de lampjes op de V10 en het glasvezelkastje doen op het moment dat de verbinding wegvalt? Als daar iets wegvalt kan het zijn dat de verbinding vanaf buitenshuis wegvalt, als ze blijven branden is het niet buitenshuis. Ondanks dat je het merkt sinds de V10 in huis is, hoeft het daar niet aan te liggen. Het kan ook toeval zijn dat het rond dat moment is begonnen.

Heb je ons al kunnen bellen zoals Jan voorstelde? Dat is altijd de snelste weg in zo'n geval:

Hallo @BWVerbaan dan even bellen met 0800 0402.

 


Inmiddels via klantenservice een V10a modem gekregen en meteen zijn alle problemen weer opgelost. Dit is exact zoals het 2 jaar geleden was. Toen waren er precies dezelfde problemen toen ik een V10 modem kreeg en waren verdwenen met een V10a modem… (zie topic 2 jaar geleden)

ik weet dat co-incidentie niet perse causaliteit betekent maar dit zou wel heel erg toevallig zijn…


Het is dan wel erg toevallig inderdaad. Ik weet niet wat de oorzaak precies was, maar ik ben blij dat het op die manier weer werkt! Ik blijf er ook vanaf nu, zodat het blijft werken.