Skip to main content

Nu al twee/drie maand last van steeds wegvallend internet op m'n draadloze apparaten. Heb thuis twee Experia Wifi punten en een Experia v10a. Heb in de thuis app al tientallen keer geprobeerd de wifi te verbeteren, heb ze allemaal al paar keer gereset, terug naar fabrieksintellingen gedaan en alles opnieuw ingesteld maar heeft niks geholpen. Heb ook al paar keer telefonisch contact gehad maar die geven alleen maar aan om nog een keer de app door te lopen om je wifi te verbeteren. Hoe kan dit opgelost worden?

Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Nee, Ik heb twee zwarte Experia wifi boxjes van Arcadyan.


Dat stelt me al gerust. Er is een update geweest van de v10a waardoor deze nu samen zou werken met de exoeria wifi's maar echt soepel verlopen is dat niet. Ik ga even kijken wat ik er over kan vinden. Wellicht vind je HIER wat informatie. 


Hoi @H_Weustink . Welkom op het forum.

Mag ik weten hoe je alles hebt neergezet? Waar staan die 2 versterkers ten opzichte van de v10a? 


De eerste staat redelijk in het midden van de woonkamer en 4m van het modem af, de tweede staat op zolder bij m'n werkplek.


De v10a is sinds kort deel gaan uitmaken van de mesh.  Dat betekent dat je nu 3 wifi punten hebt.  Het is dus niet voordelig om die ene zo dicht bij je v10a te hebben staan. Meer spreiding bevordert de wifi ‘deken’ .  Op deze manier kan het juist storen. 

Mijn advies is om de versterker te verplaatsen (ergens tactisch tussen die op zolder en je v10a ) Vervolgens zou ik beide versterkers ook nog eens resetten. (10 seconden reset knopje indrukken. daarna even de tijd geven dat ze alle gegevens overnemen)


Sorry voor de wat latere reactie. heb dit weekend 1 van de boxjes op de eerste verdieping gezet, maar het is er niet beter van geworden. Op de begaande grond heb ik nu veel slechter bereik en op de plekken waar ik wel goede verbinding hebt blijf ik er af gegooid worden. Het modem zend zelf geen WiFi signaal uit, heb dit wel aangezet in het modem zelf maar daar trekt die zich niks van aan. 


Dat is bizar. Kun jij de thuis app eens installeren ?

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm

 

Op die manier kun je dan hopelijk achterhalen waar dit mis gaat. 


Had de app in het begin ook al paar keer geprobeerd en werd er toen niet echt wijzer van, nu nog steeds. Hij laat wel netjes de twee experia punten en het modem zien maar daar blijft het ook bij. 


@H_Weustink : Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? 


heb hem aangevuld


Volgens mijn gegevens staat er bij jou een v10 en geen v10a . Klopt dat?


Oh ja dat klopt, verkeerd ingeschat. Zal het meteen ff bijwerken.


Ik wil je niet onnodig door allerlei hoepels laten springen maar het volgende zou wenselijk zijn om te proberen:

 

v10 doet niet mee met mesh dus je moet het doen met die 2 EW's.  Ik zou dus de eerste EW op een centrale locatie begane grond zetten en de tweede centraal op de eerste verdieping.  Verder is het volgende noodzakelijk: Zorg dat de eerste EW met een kabel op de experiabox is aangesloten en geef die een reset (10 seconden het reset knopje indrukken).  Laat de EW daarna 20 minuten met rust. Herhaal dit bij de tweede EW.  Na deze stappen heb je er zelf alles aan gedaan en werkt het dan nog niet goed lijkt het me verstandig dat we tzt even telefonisch contact zoeken. 


Heb ze bijden op betere plek neer gezet en de dekking is beter maar de verbinding blijft heel bagger. Maar Ik blijf met mn mobieltjes en IPad van de WiFi afgegooid worden. Kan het zijn dat de EW’s kapot zijn?


De WiFi van de v10 is toch wel uit??


Ja, dat heeft die automatisch gedaan


Dan heb ik nog een suggestie (die je misschien zelf ook al geprobeerd hebt).  Kun je de bestaande draadloze verbindingen verwijderen en ze opnieuw laten verbinden op al je mobiele apparaten? Mocht je dit ook al geprobeerd hebben, laat het weten. 


Heb het voor de zekerheid geprobeerd, maar heeft niet geholpen. Wat is nu het plan om het op te lossen?


Ik probeer je te bellen. Ik bel afgeschermd. Mocht je in de gelegenheid zijn?

Anders moeten we even een dag en tijdstip afspreken. Ik werk bijvoorbeeld morgenavond.


sorry , je telefoontje gemist waarschijnlijk. 

Ik ben dinsdag/woensdag/donderdag overdag thuis aan het werk. Geef maar een tijd in die dagen door, 

 

 


Zal ik je morgen rond het middaguur even bellen? 


prima

 


Ik bel trouwens afgeschermd


@H_Weustink Leuk je gesproken te hebben.

Alles is goed aangesloten. Alles is gereset. De wifimanager is doorlopen.  En toch blijf je wifi issues houden.

Ik heb een wifi monteur aangevraagd.  Je ontvangt op korte termijn een SMS met meer informatie. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.Â