Skip to main content

Beste lezer,

 

Sinds 24 oktober zijn wij overgestapt naar glasvezel van KPN en hebben wij al meerdere keren geen internet gehad zowel via de kabel als via wifi. Momenteel hebben wij weer geen internet, het “Internet” lampje knippert snel en het “Glas” lampje brand helemaal niet. We hebben al een reset uitgevoerd maar dit heeft helaas niet geholpen, wat kunnen wij hier zelf nog aan doen voordat we een monteur inschakelen?

 Dag @C. de Vries  Bel hiervoor de klantenservice 0800-0402.  Gratis nummer.  Ze kunnen dan met u meekijken en een monteur aansturen. 


Hallo @Joep1965,

Bedankt voor de reactie.

Ik heb inmiddels begrepen dat als het “Glas” lampje niet brand er iets niet goed gaat met de verbinding naar het huis. Nu wonen wij in een nieuwbouwwijk waar nog gebouwd wordt, kan het daar misschien aan liggen en kan een monteur dan wel iets voor ons betekenen?


Sowieso moet er eerst een monteur naar u om te inventariseren wat er aan de hand is. Die kan dan verdere stappen ondernemen indien nodig.


Begrijpelijk maar ik vind €75 voor een monteursbezoek nogal prijzig, zeker als het probleem waarschijnlijk niet bij ons maar buitenshuis ligt.


@C. de Vries als het probleem bij kpn ligt betaald u niets hoor.


Ik heb inmiddels begrepen dat als het “Glas” lampje niet brand er iets niet goed gaat met de verbinding naar het huis. Nu wonen wij in een nieuwbouwwijk waar nog gebouwd wordt, kan het daar misschien aan liggen en kan een monteur dan wel iets voor ons betekenen?

Bel naar het service nummer en zeg dat je een medewerker wilt spreken. Als je vertelt dat het glas lampje niet brand sturen ze wel een monteur. Daar kan je zelf niet veel aan doen, behalve aan en uit zetten. (Altijd de eerste optie om uit te proberen). Wellicht vragen ze andere dingen te proberen. Meewerken en vertellen wat er dan gebeurt. Als het een KPN probleem is wordt er een monteur geregeld.

mijn glas probleem is na een paar bezoeken van een monteur opgelost. 
Tip: bel via een mobiel, niet via de KPN lijn.


@Joep1965 Ah, hier was ik niet van op de hoogte, bedankt voor de info

@spook68 We hebben uiteindelijk een afspraak gemaakt voor een monteurs bezoek, het probleem lag in de wijk kast en het "Glas" lampje brand nu gelukkig weer