Skip to main content

Goedenavond,

Ons probleem is al even geleden begonnen.

Na onze verbouwing hebben wij 2 (inmiddels) "oude" zwarte vierkante wifi punten van KPN neer gezet om te zorgen dat het internet op zolder ook goed zou zijn. Dit was een goede oplossing.......voor een tijdje.…

Het internet valt inmiddels regelmatig weg. De experiabox heeft een upgrade gekregen naar de V10, hopend dat dat de oplossing zou zijn...helaas was dit niet het geval. Ook zijn er later, naast de oudere wifipunten, ook 2 super wifipunten aangeschaft op advies van KPN. Helaas mocht dit ook niet baten.

Zowel de bedrade aansluiting, zoals o.a. de hub van KPN en de hub van de Hue verlichting die rechtstreeks op de experiabox zijn aangesloten, als de wifi op telefoon en laptop valt weg.

De boogjes in je telefoon krijgt er een uitroepteken bij en het 4g komt ernaast te staan. Er staat dan verbonden zonder internet.

Na een reset is het internet weer terug, de vraag is alleen voor hoe lang. 

Na meerdere telefoontjes met KPN lopen we vast, de lampjes op het glasvezel kastje branden alle 3 als het internet wegvalt dus de kans dat het daaraan ligt is niet heel groot. 

Ik hoop dat jullie ons de gouden tip kunnen geven.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Goedenavond,

Ons probleem is al even geleden begonnen.

Na onze verbouwing hebben wij 2 (inmiddels) "oude" zwarte vierkante wifi punten van KPN neer gezet om te zorgen dat het internet op zolder ook goed zou zijn. Dit was een goede oplossing.......voor een tijdje.…

Het internet valt inmiddels regelmatig weg. De experiabox heeft een upgrade gekregen naar de V10, hopend dat dat de oplossing zou zijn...helaas was dit niet het geval. Ook zijn er later, naast de oudere wifipunten, ook 2 super wifipunten aangeschaft op advies van KPN. Helaas mocht dit ook niet baten.

Zowel de bedrade aansluiting, zoals o.a. de hub van KPN en de hub van de Hue verlichting die rechtstreeks op de experiabox zijn aangesloten, als de wifi op telefoon en laptop valt weg.

De boogjes in je telefoon krijgt er een uitroepteken bij en het 4g komt ernaast te staan. Er staat dan verbonden zonder internet.

Na een reset is het internet weer terug, de vraag is alleen voor hoe lang. 

Na meerdere telefoontjes met KPN lopen we vast, de lampjes op het glasvezel kastje branden alle 3 als het internet wegvalt dus de kans dat het daaraan ligt is niet heel groot. 

Ik hoop dat jullie ons de gouden tip kunnen geven.

Alvast bedankt voor het meedenken!

 


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Ja klopt, maar die hebben we al jaren .…

Zouden die de boosdoener zijn? 


Ik denk het wel ja. Die geven vaak problemen.  Ze zorgen ervoor dat data verstuurd wordt over het electriciteitsnetwerk.  Dat wordt steeds zwaarder belast met de komst van ledverlichting en zonnepanelen etc. Ik raad je aan te gaan testen als je tijd hebt. Verwijder alle draadloze verbindingsets, reset het modem en ga daarna je netwerk weer opbouwen. Ik ben er vrij zeker van dat de problemen over zijn. Wat er daarna moet gebeuren gaan we dan bekijken. 


Ik denk het wel ja. Die [admin: draadloze verbindingssets] geven vaak problemen.  Ze zorgen ervoor dat data verstuurd wordt over het electriciteitsnetwerk.  Dat wordt steeds zwaarder belast met de komst van ledverlichting en zonnepanelen etc. Ik raad je aan te gaan testen als je tijd hebt. Verwijder alle draadloze verbindingsets, reset het modem en ga daarna je netwerk weer opbouwen. Ik ben er vrij zeker van dat de problemen over zijn. Wat er daarna moet gebeuren gaan we dan bekijken. 

 

Ik ga ze er vandaag nog weg halen! 

Ik laat het weten! Alvast bedankt voor het mee denken!