Skip to main content

Al sinds langere tijd last van wegvallend internet op wifi. Het gaat hierbij echt om de internet verbinding; de wifi verbinding zelf is prima en stabiel. ook bekabelde verbiding en tv is prima. Probleem is erg onregelmatig en daardoor ongrijpbaar maar wordt steeds erger. Een complete Teams vergadering zit er niet meer in en mijn mobiele data bundel lijkt te klein te worden.

Na meerdere keren alle wifi manager tools etc.. te hebben doorlopen en de boel te hebben gereset maar eens met de klantenservice gebeld. Weer alles gereset zonder resultaat en twee dagen later weer contact opgenomen.

KPN geeft aan mij verder niet te kunnen helpen, anders dan het sturen van een betaalde monteur. Mijn inziens moet het probleem in de Experiabox zitten, maar ze weigeren deze te vervangen. Na aandringen een officiele klacht ingediend maar kreeg een melding dat er ‘een afspraak is gemaakt om mij terug te bellen” ipv een officiele klacht.

Iemand die mij verder kan helpen?

Hallo @DFT welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Gebruik je verder nog wifiversterkers (van KPN)?

Hoever zit je met je computer van het modem af? Is dat meer dan 5 meter?

Internetten voor het werk doie je bij voorkeur bekabeld.

 

 


Hallo @DFT welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Gebruik je verder nog wifiversterkers (van KPN)?

Hoever zit je met je computer van het modem af? Is dat meer dan 5 meter?

Internetten voor het werk doie je bij voorkeur bekabeld.

 

 

Hoi, ik heb een Experia box v10.

Verder geen andere wifiversterkers. Gaat ook niet helpen, het signaal is prima ;)

Probleem doet zich voor op alle devices (Android, Apple, Windows) ongeacht de afstand tot het modem.

Uiteraard probeer ik zoveel mogelijk bekabeld te werken (en dat werkt prima), is alleen niet altijd mogelijk. 


Ondertussen een acces point van iemand geleend en Experia box Wifi uitgeschakeld. Probleem lijkt opgelost, dus toch een Experiabox probleem! Hopelijk komt KPN nog met een oplossing...zou het raar vinden dat ik zelf extra hardware moet aanschaffen terwijl ik KPN al betaal voor deze dienst..


Hallo @DFT je betaalt voor een internetverbinding bekabeld aangesloten op 1 pc,j e betaalt niet voor wifi, maar KPN helpt klanten wel zo goed mogelijk voor wifi.

 


Hallo @DFT je betaalt voor een internetverbinding bekabeld aangesloten op 1 pc,j e betaalt niet voor wifi, maar KPN helpt klanten wel zo goed mogelijk voor wifi.

 

Is dat zo? Onderdeel van de overeenkomst is toch ook hardware met wifi functie. Als deze functie het niet (goed) doet, zullen ze dit toch moeten repareren lijkt me…

Hoe dan ook, ben vooral teleurgesteld door de houding van de klantenservice die nog geen eens een poging wil wagen door bijv. het modem te vervangen en meteen dreigt met allerlei kosten. Ben al meer dan 15 jaar klant bij KPN en Telfort 😔


Heb je misschien dit soort dingen in huis?

 


Heb je misschien dit soort dingen in huis?

 

Nee


Goedemiddag @DFT en welkom hier op ons forum!

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt. Wat is op dit moment de stand van zaken? En hoe functioneert je bekabelde verbinding? Doet deze wel wat ie moet doen? Verder begrijp ik dat je ook de wifi manager al hebt doorlopen; wat kwam hier precies uit? Op het moment dat de wifi manager ziet dat de wifi beter kan dan zou deze ook altijd met iets van een advies moeten komen.


Na een officele klacht te hebben ingediend en enkele preken over de algemene voorwaarden te hebben moeten aanhoren eindelijk doorverwezen naar de 2e lijns technische support. Deze hebben het modem vervangen wat het probleem direct heeft opgelost.

Fijn dat het is opgelost maar is ben wel serious geschrokken over in hoeverre de processen en procedures van KPN zijn gericht op het zo snel mogelijk afschepen van hun klanten ipv daadwerkelijk naar de klant te luisteren en hun problemen op te lossen.


Na een officele klacht te hebben ingediend en enkele preken over de algemene voorwaarden te hebben moeten aanhoren eindelijk doorverwezen naar de 2e lijns technische support. Deze hebben het modem vervangen wat het probleem direct heeft opgelost.

Fijn dat het is opgelost maar is ben wel serious geschrokken over in hoeverre de processen en procedures van KPN zijn gericht op het zo snel mogelijk afschepen van hun klanten ipv daadwerkelijk naar de klant te luisteren en hun problemen op te lossen.

Hoi @DFT, allereerst fijn om te lezen dat het probleem inmiddels is opgelost, dat vind ik mooi om te horen. Je feedback is waardevol want dit zijn natuurlijk ook voor ons gewenste situaties dus dat nemen we zeker mee. Neemt niet weg dat ik me voor kan stellen dat dit langer heeft geduurd dan noodzakelijk en daarvoor wil ik je dan ook excuses aanbieden!