Skip to main content

Ik heb sinds November een tv abonnement toegevoegd aan mijn internet en bellen. Sindsdien moet ik mijn Experia box v8 steeds vaker resetten (internet led is rood en er is geen internet verbinding meer).

Eerst ging het goed, daarna was het dagelijks en nu al meermaals daags.

Heel vervelend als dit tijdens een zakelijke video conferentie gebeurt of als ik een film of voetbal wedstrijd zit te kijken. Het resetten van het modem neemt toch al gauw een paar minuten in beslag. Als ik gebruik maak van mijn mobiel schakelt deze automatisch over naar 4g/5g en merk ik het niet  maar gaat het wel van mijn bundel af. 

Is hiervoor een oplossing of heb ik een nieuw modem nodig?

Hallo @JayCee1 , heb je een koper- of een glasverbinding?

Wat is je contractuele snelheid en wat is je werkelijke snelheid bekabeld gemeten op 1 pc met alle overige (draadloze) apparaten uit?

 


Koper, Hussel internet 100Mb.

Voor mijn tv abo had ik volgens mij 80Mb.

Volgens mij zit ik rond deze snelheden als internet het doet ;)


het zou best aan het modem kunnen liggen,

Als je de wifimanager doet en 60m2 en 1 verdieping invult krijg je gratis een nieuw modem.

je kan ook meteen superwifi met korting kopen,vul dan 2 verdiepingen en 200m2 in.

 


Hallo @JayCee1, welkom op het KPN forum! Balen dat je sinds kort problemen met jouw verbinding ervaart. Op basis van wat ik lees, zou je genoeg internetsnelheid moeten hebben om televisie te kijken. Dit zou niet tot uitval van jouw diensten mogen leiden. Toch is dat wel het geval. Een rood lampje op de Experia Box is vaak geen goed teken. Heb je al eens geprobeerd om het modem een reset te geven? Als je dit al hebt gedaan en het heeft niet geholpen, dan is het beter als je even telefonisch contact met ons opneemt. Het forum is een plek voor en door KPN klanten, een plek waar klanten vooral elkaar helpen. Uiteraard lezen moderators mee en springen zij bij waar nodig, maar een reactie kan wel even op zich laten wachten. Voor een snellere oplossing kan ik je daarom aanraden telefonisch contact met ons op te nemen. We zijn bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0402.

Vind je het niet erg om even op een reactie te moeten wachten, dan helpen we je natuurlijk graag hier verder. Zou je in dat geval je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


Hi Denise,

Resetten van het modem helpt inderdaad, maar als ik dit twee of meer keer per dag moet doen is het niet echt een oplossing. Ik heb daarom via de Wifimanager een nieuw modem besteld. Vandaag ontvangen en geinstalleerd. Ik hoop dat dit het probleem oplost. Als het probleem terug komt zal ik zeker telefonisch contact opnemen, maar hoop dat het nieuwe modem werkt.

Bedankt voor je reactie!

 

 


Hopelijk zorgt het nieuwe modem voor verbetering! :)