Skip to main content

Goedendag,

 

Al enige tijd wat problemen met het internet bij ons in huis. Als er een aantal mensen verbonden zijn met Wifi en Kabel valt regelmatig het internet weg waarna dan de genoemde melding komt zoals in de titel. Dit was voorheen geen probleem, ook met downloaden van internet valt het regelmatig weg onder het zelfde waarschuwingsmelding. 

 

Ik heb al even rondgezocht op het internet maar zonder resultaat. standaardprocedures als resetten en dergelijke al gevolgd. ook via KPN service en contact is de verbinding op afstand nagekeken maar daar bleek niets aan de hand. Het probleem is er overigens nog wel.

 

Graag hoop ik te horen wat mijn opties zijn!

 

Groeten!

 

 

Ha @J. R., wat irritant! Ik zie dat je je profiel al ingevuld hebt:  op basis daarvan zie ik niet meteen iets geks inderdaad. Je verbinding is de afgelopen week wel een handvol keren weggevallen, maar daarvóór helemaal niet. Is er in de tussentijd aan jouw kant iets gewijzigd? . Heb je de bekabeling tussen het IS/RA punt en de Experia Box al eens gecontroleerd? Zit dat er allemaal goed stevig in? En merk je ook iets aan de lampjes op de Experia Box op het moment dat jij deze problemen ervaart? En wat doen jullie met de verbinding op dat moment? Ik zie dat je zo'n 66 Mbit/s kunt halen: als je met verschillende laptops, tv-ontvangers, telefoons etc. verbinding maakt, dan moet je dit met elkaar delen. Kan het daar aan liggen?


Dank voor de reactie! 

Het wegvallende internet is erg onregelmatig voor de post ging het een aantal weken goed maar daarvoor ook regelmatig wegvallend internet. Ik heb alle bekabeling nog eens goed nagekeken maar kan er niets vinden waardoor iets niet zou werken. Wel opvallend is als het internet wegvalt en dus de bovenstaande waarschuwing komt, het internet en service lampje rood branden voor korte tijd. Meestal na en minuut of twee werkt alles weer naar behoren. Er is bij ons standaard internet gebruik, wel merkte ik een toename van klachten als ik via kabel op mijn PC aan het downloaden ben maar dat heb ik dus gelimiteerd tot een paar mb/s en zelfs dan blijft het voorkomen. Bij het delen van internet is normaal gesproken nog nooit een probleem geweest, soms bij veel gebruik dat het iets trager is maar wegvallen hebben we nooit eerder last van gehad.


In dat geval zou ik eigenlijk adviseren om, op het moment dat het probleem zich voordoet, met je mobiel te bellen naar 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan direct met je meekijken en een aantal testjes doen. Het forum is dan een minder geschikte ingang, omdat je niet meteen een reactie krijgt én doordat de community, andere aanwezige klanten, jouw gegevens natuurlijk niet in kunnen zien. Mocht je toch willen dat wij je verder helpen, zou ik willen adviseren om je Experia Box eens te resetten. Ik ben benieuwd of je daarna verbetering ervaart. 


Oke staat genoteerd in ieder geval bedankt voor de reactie!