Skip to main content

Ik probeer een medewerker aan de lijn te krijgen, maar zit al een half in de wacht. Ik denk dat onze ExperiaV10-modem het aan het begeven is. Die hebben we sinds 31-12-2016. Internet, bekabeld en wifi en tv vallen steeds vaker weg,komen na een paar minuten vanzelf weer terug, alle lampjes op modem, ethernetpoorten, glasvezelaansluiting blijven normaal branden, wifi doet het soms wel terwijl de UTP verbinding het dan nog niet doen ("geen internet"staat er dan rechtsonder bij de pc en een planeetsymbooltje" Al diverse keren reset van modem gedaan, herstart, TV ontvangers gereset, verbindingscheck via kpn, kortom alle stappen wel doorlopen

Hallo @Thomas Calis , heb je een koper- of glasvezelaansluiting?


Glasvezel. Ik lees bij een andere post exact dezelfde problemen, daar is het opgelost door de NT glasmodule te vervangen.


Hallo @Thomas Calis , als er geen rode lampjes op de glasmodem branden is er  ogenschijnlijk niets aan de hand.

Wat meestal helpt is de glasmodem minimaal 2 minuten van de stroom te halen en daarna weer op te starten. Na herstart geef dan de KPN-router eens een fabrieks-reset en zou alles weet goed moeten kunnen werken.

Niet zo, dan even bellen met 0800 0402.

Succes.

 


Hoi @Thomas Calis . Welkom op het forum.

Wat een hinderlijk probleem. Hoe is dit afgelopen? Heb je nog contact gehad met de helpdesk?


Ik kan als het goed is vandaag een nieuwe modem ophalen. We gaan zien of dat de oorzaak was.

 


Nieuwe KPN- Box modem ontvangen en aangesloten, probleemloos, hoefde niks opnieuw in te stellen. Geen storing gehad tot nu toe.


En na een weekje vakantie nog een week klachtenvrij dus “probleem opgelost”, Het Experia-modem was het probleem.  Ik weet niet hoe ik dit markeer als “Opgelost”.


Fijn dat het werkt, @Thomas Calis .  Ik heb @JanD ‘s antwoord als beste gemarkeerd. Dat is voor meelezers die hetzelfde probleem ervaren de meest nuttige informatie.