Skip to main content

Ik heb de laatste dagen veel problemen met 'hangend’ en of ‘uitvallend’ netwerk via KPN Glasvezel! In de logfiles kom ik telkens tegen: “Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests”.

Lang genoeg wachten (maar dat geduld heb ik niet) of modem resetten helpt in de regel.
Wie heeft de oplossing of een aanbeveling wat ik moet doen?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 
 

@Huub van Baal Hi Huub, niet fijn dat jouw internet sinds kort blijft hangen of uitvalt. We denken hier op het forum graag met je mee. Door drukte zijn we minder snel bij je topic dan anders.

Hoe staat het er intussen voor? Kan je meer vertellen over wat je precies ervaart? Hoe gebruik je de internetverbinding; alleen via wifi of ook via een kabel? Welk modem heb je en hoe heb je de reset gedaan? 


Hallo Alexandra,

Ik ben in het bezit van een Experia Box V12. In combinatie met 2 SuperWifi apparaten voorzie ik mijn gehele woning van internet. Mijn echtgenote werkt veel thuis via ons thuis netwerk (de laatste is een 1Gb glasvezel aansluiting van KPN).

Mijn echtgenote merkt meestal vrij snel dat er weer eens problemen zijn omdat de VPN en applicaties die gebruikt niet draaien. Meestal log ik dan in op mijn modem waar meestal de bevestiging te vinden is dat de connectie met de buitenwereld ‘dood’ is.

Mijn oplossing is telkens een ‘hard reset’. Voeding van de V12 eruit; halve minuut wachten en dan weer de stekker in het stopcontact / of de stekker van de adapter weer in de V12 doen.

Dan is het ook weer wachten. En wachten in dit soort gevallen duurt altijd te lang. Maar tot nu toe werd de verbinding wel telkens weer hersteld. Outage time: 5 tot 10 minuten. Heel vervelend als je internet voor je werk nodig hebt.


@Huub van Baal Dat is niet handig inderdaad, en zeker als je internet gebruikt om thuis te werken. Het klinkt of de hele verbinding wegvalt. Je kunt proberen om de KPN Box 12 een volledige reset te geven volgens stap 2, dat kan helpen bij problemen met de verbinding. Als dat niet helpt: De snelste weg voor hulp hierbij is via ons gratis nummer van de klantenservice op 0800-0402. Mijn collega's kijken dat direct de verbinding voor je na en helpen je verder.

Via het forum help ik je natuurlijk ook met alle plezier, dat kan alleen iets langer duren. Vul je in dat geval je forumprofiel zo volledig mogelijk in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken. Verandert er iets aan de lampjes van het modem als de verbinding wegvalt? Helpt de reset? Je kunt intussen ook onze online servicetool volgens om je verbinding te controleren.


Hallo Alexandra,

Ik begrijp de reactie om een volledige reset van de KPN Box 12 te overwegen. Daar heb ik een (groot) probleem mee. Voor een 10-15 devices in mijn netwerk heb ik het gebruik van statische IP-adressen geconfigureerd. Met een harde reset mag ik dat allemaal opnieuw gaan invoeren.

Uit meerdere reacties op dit forum blijkt dat er een grote wens is om configuratiewijzigingen op een Bo 12 te kunnen opslaan en na een harde reset te kunnen uploaden.


@Huub van Baal Ik snap dat het resetten in jouw situatie minder gewenst is inderdaad. Je zou, eventueel op den duur, kunnen overwegen om voor een eigen modem te kiezen. Dat biedt je meer mogelijkheden voor wat betreft eigen instellingen. Je leest er meer over in het topic over Vrije modemkeuze bij KPN