Skip to main content

Hallo,

Sinds het voorjaar internet van KPN. We hebben een Experia Box V10A.
In de maanden mei/juni vaak slecht / wegvallend internet gehad. Daarna is het enkele maanden goed gegaan, maar sinds 2 a 3 weken gaat het weer mis.
Ik moet enkele keren per dag de Experia Box uit en aan zetten. Daar brandt dan al een rood lampje. Na opnieuw starten kan het een dag goed gaan, maar soms ook maar een half uur.

Het gebeurt ook als ik als enige gebruik van maak internet (thuis werken), en er niemand anders in huis is die ook gebruik maakt van internet. Het gebeurt ook als ik bekabeld werk. Het lijkt mij daarom geen wifi probleem.

 

Hi @Erik.W, door drukte zijn we minder snel met reageren dan gewoonlijk, sorry hiervoor. Het is geen goed teken dat er een rood lampje op je modem verschijnt, goed dat je het aankaart.

Hoe staat het er nu voor met je verbinding? Welk lampje is het dat rood gaat branden? En heb je de Experia Box een volledige reset (volgens stap 2) gegeven sinds je dit opmerkt? Als ik je hier nog mee kan helpen, vul dan ook meteen je forumprofiel in, dan kan ik de verbinding voor je nakijken.


Hallo,

Het probleem is er nog steeds. De ene dag geen probleem, de andere dag wel.
Het lampje dat rood gaat branden is het lampje midden aan de voorkant van de Experia Box V10a.

Ik heb de Experia Box nog niet ge-reset; ik probeer dat een van de komende dagen op een rustig moment (wij werken met 2 thuis).
Ik zou het fijn vinden als de verbinding gecontroleerd kan worden. Ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Groeten,

Erik


Maak je gebruik van een koper of glasvezel verbinding, als het koperverbinding is hoe lang is het aansluitkabeltje naar het modem, het wil vaak ook helpen om het kabeltje te vervangen voor een rond kabeltje van 150 cm.

Als het een glasvezel aansluiting is haal dan 2 minuten de stroom van het glasvezel kastje eraf


Het is een koper aansluiting. Het aansluitkabeltje is ongeveer 1 meter lang.


Welk ISRA punt heb je uit onderstaande afbeeldingen

 


Type 2B


Type 2B

Ik raad je toch aan om het kabeltje te vernieuwen voor een rond kabeltje van max 150 cm, wil je alvast je forum profiel aanvullen met je postcode + huisnummer dan ziet webcare kpn je bent zodra je topic aan de beurt is, zij kunnen je verbinding meten 


Kabeltje wat tussen aansluitpunt en Experia Box zit is een rond kabeltje (van max 150 cm). Geleverd door KPN; zat bij de Experia box.


Al geloof je het niet maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een kabeltje toch defect ging en je krijgt van mij niet 100% garantie maar ik zeg maar zo niet geschoten is altijd mis


@Erik.W Heb je de reset intussen ook kunnen proberen en zo ja, hoe gaat het nu met de verbinding?

Ik heb de verbinding ook even van afstand nagekeken, maar dan kom ik geen bijzonderheden tegen. Daarom is de tip van @jimny ook een hele goede. De aansluitkabel is van grote invloed op de gehele verbinding. Stel dat je het aansluitpakket met kabels nog hebt, dan kan je daar ook een andere kabel uit gebruiken en 'm daarmee vervangen. 


Afgelopen zondag kabeltje weer vervangen (is 3e kabeltje nu) en sindsdien geen problemen meer gehad.

@jimny Bedankt voor je advies!


@Erik.W graag gedaan en fijn dat het kabeltje toch de oplossing was