Skip to main content

@Kpn zouden jullie mijn systeem willen doormeten/ naar de logs kunnen kijken?

Probleem is wegvallend internet, zowel wifi als bekabeld.

Gevolgen: Vandaag twee keer uit een meeting van mijn werk gevallen, mijn Sonos wordt steeds niet gevonden en kan ik regelmatig niet bedienen, met onze telefoons zitten we regelmatig op 4G etc.

Ik heb een nieuwe installatie van KPN met Box 12. Monteur heeft eea op 22 dec 2020 geinstalleerd. 

Als het werkt is ie supersnel, dat is fijn.

Zojuist de glasvezel modem én tegelijk de kpn box van het stroom af gehad (>3 min) en daarna glasvezel weer aangesloten, even gewacht, en de Box 12 aangesloten. Alles werkt weer.

Toch zie ik nog heel veel foutmeldingen op het log van mijnmodem.kpn. Ik heb geen verstand van al die technische dingen dus heb ik ook niets veranderd.

Dus: het zou fijn zijn als jullie er naar kunnen kijken!

Beste KPN

Ook vandaag valt mijn bekabelde internet gewoon weer uit midden in een meeting. Echt heel vervelend. 

Ik heb helaas nog geen reactie gekregen! 

Help!


@Wybren-vk ik lees dat je stroom van je V12 eraf hebt gehaald en weer aangesloten, je kunt m.i. beter een harde reset uitvoeren door met een puntig voorwerp het resetgaatje achterop de V12  10 sec in te drukken zodat het modem weer met een schone lei gaat beginnen.

 


@jimny dank voor je antwoord, ik ga het uittesten!

 


Hoi @Wybren-vk, is het nog gelukt je verbinding goed stabiel te krijgen?


Hoi @Thomas 

ik heb em gereset maar helaas had ik de volgende dag tijdens mijn week alweer een uitvallende vaste lijn. Gelukkig ging die nu op tijd over op WiFi en was ik een paar seconden weg. Maar toch wel vervelend als het gebeurt want je rekent toch wel op je vaste lijn. Heb je misschien nog tips?


Ah dat is balen, ik kijk graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Kun je ook toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt? Zit je computer met een kabel rechtstreeks op je experiabox of zit er nog iets tussen?


@Thomas dank voor het meekijken. 
ik heb mn profiel ingevuld. Compleet genoeg?

Mijn glasvezel komt binnen op het kastje van Reggefiber en is verbonden met de Box 12 modem. Vervolgens loopt er een cat7 Utp kabel naar een wanddoos en daar heb ik mijn netwerk kabel ingeplugd naar mijn laptop. 
zowel de glasvezel modem als de kpn modem heb ik gereset. 
Op dit moment doet de vaste aansluiting het overigens niet, de WiFi wel, maar het lampje op de modem knippert oranje. Weet niet wat dat betekent. 


Bedankt voor je gegevens en toelichting @Wybren-vk. Ik meet tot aan je experiabox een snelle stabiele verbinding! Kun je het ook eens proberen de Cat7 kabel te vervangen voor een andere of rechtsreeks een kabel naar je computer proberen?
Welk lampje knippert er precies oranje op je experiabox?


De cat7 kabel is nieuw aangelegd dus ik kan me haast niet voorstellen dat dat het is. Doel je op mogelijke kabelbreuk? Kan een kabel een breuk hebben en het meestal goed en soms niet doen?

Het lampje wat oranje knippert (nog steeds) is het WiFi lampje. Wat betekent dat?


Dat zou inderdaad een kabelbreuk (of lamme poort) kunnen zijn, de enige manier om dat echt uit te sluiten is door even een andere kabel te proberen. Het zou ook nog tussen je wanddozen kunnen zitten maar dat wordt lastig oplossen. (je bedoelt met wanddozen trouwens niet toevallig draadloze verbindingssets toch?)

Het wifilampje op de box12 heeft de volgende statussen:

Brandt groen Wifi staat aan en is beveiligd met WPA.
Knippert groen Via wifi wordt data verstuurd en ontvangen.
Knippert oranje WPS is actief. Je hebt 2 minuten de tijd om je apparaat via WPS te koppelen.
Knippert rood Fout met verbinden van een apparaat. Zet het apparaat dichter bij het modem.
Knippert onregelmatig rood Er proberen te veel apparaten tegelijk verbinding te maken met het modem. Probeer het later opnieuw.

Hi @Thomas 

dat lampje knippert oranje en inderdaad heb ik WPS geprobeerd om mijn printer aan te sluiten. Dat werkte niet helaas. Overigens knippert het lampje dus nog steeds oranje. Dat zou dus niet goed functioneren want hij brandt al veel langer dan 2 minuten. 
Ik had mijn printer overigens op WiFi werkend maar die heeft ook de verbinding verloren.

ik merk nu dat WiFi ook niet stabiel is: hij flitst op mijn mobiel van vol bereik naar 4G en alles ertussenin. Ook mijn gezinsleden worden regelmatig uit hun zoom sessie gegooid en zij zitten altijd op WiFi.

overigens had ik ook problemen met mijn tv ontvanger. Nu heb ik ontdekt dat als ik de modem reset dan doet ie het. Als ik daarna de tv ontvanger reset geeft ie foutmeldingen of een heel traag beeld.

Mijn conclusie is dat het wel haast de modem moet zijn . Kun je daar iets aan zien? Ik wil het nu heel erg graag werkend krijgen…....

Ps Met wanddoos bedoel ik idd niet die verbindingset. Ik heb een utp kabel getrokken door de leiding en die eindigt in een wanddoos op mijn kantoor. Daar heb ik een utp kabel in geprikt naar mijn laptop. En die valt elke paar uur uit. Net als de WiFi dus

 

 


of een slecht afgemonteerdt UTP kabel. komt wel vaker voor zeker als het om Buget kabels gaat voor een paar euro


@mikerosauer dat komt voor ja, maar dat veroorzaakt niet de WiFi problemen. De kans is klein dat ik én WiFi problemen heb én een kabelbreuk. Logischer is dat het modem een probleem heeft

 


Ik heb nog even meegekeken @Wybren-vk, mijn systeem geeft aan dat er onlangs onderhoud geweest is op je lijn. Zou je je experiabox nog eens een volledige reset willen geven door het resetknopje zo'n 10 seconden ingedrukt te houden? 
Valt je verbinding ook weg op de TV trouwens? Of blijft die gewoon stabiel als het internet uitvalt?


@Thomas 

Ik heb nu op meerdere dagen een volledige reset gedaan door die reset 10 sec ingedrukt te houden, maar ik blijf problemen houden. Wegvallend internet, wegvallende WiFi, ik word er niet erg blij van. 
Binnenkort maar eens bellen met KPN, lang in de wacht staan... Hopelijk komt er dan een monteur oid. En anders naar een andere provider op zoek!

Helaas, toch bedankt voor je hulp!!


@Wybren-vk, ik heb je lijn nog een keer uitgelezen en zie dat hij de afgelopen paar dagen ontzettend vaak weggevallen is. Mijn systeem kijkt echter alleen naar de wegvallende verbindingen van vandaag en het lijkt altijd in de middag en avond te gebeuren. Ik heb zelf dus nu niet de optie om de monteur in te plannen omdat het “vandaag goed is”. Een beetje krom, maar ik wil je inderdaad vragen hierover met ons te bellen op 0800-0402 tijdens of kort nadat de verbinding weggevallen is. Mijn collega's kunnen dan een monteur voor je inplannen.