Skip to main content

Hallo, 

 

wij hebben sinds een paar maanden last van wegvallend / onstabiel internet. 
wij hebben glasvezel en de experiabox V10. Huidige abonnement is 500mbit/s. 
 

het eerste probleem is dat WiFi constant wegvalt. Dit is in deze tijd iets wat wij totaal niet kunnen gebruiken omdat wij met 2 mensen thuiswerken. 
 

een ander probleem was dat de experiabox in de meter kast ging bij de voordeur waardoor we niet eens WiFi hadden in de woonkamer, als we het wel hadden was de snelheid ongeveer 5mbit/s. Wat natuurlijk vreselijk frustrerend is... 

om dit op te lossen heb ik 4 mesh nodes aangeschaft  van linksys en leek het probleem opgelost te zijn. Echter naar een aantal weken begon WiFi uit te vallen, dit tijdens Netflix, YouTube en TV kijken. Ondertussen hadden we een slimme electriciteitsnet er gekregen in de meter kast, helemaal super. Dus dacht ik dit verstoord het WiFi. Vorig jaar ergens heb ik een internet kabel getrokken van de meter kast naar boven toe Cat.7 (2meter). En heb dan ook 3 weken geleden de experiabox verplaatst naar boven toe en leek dit in het begin een goede zet geweest te zijn. Maar je raadt het waarschijnlijk al wel, dezelfde problemen doen zich weer voor tot onze grote frustratie. Ik heb alles al geprobeerd, de kpn tools, WiFi op ander kanaal zetten en zitten nu met onze handen in het haar. 
 

wie weet, of wat kan ik doen om deze ellende op te lossen?

Valt bekabeld internet ook weg? Welke snelheid haalt u? Speedtest? 


Hoe werkt het bekabeld? Gaat het dan wel goed?


Met bekabeld heb ik geen problemen en haal ik volle snelheid.

 

als ik de speedtest doe op mijn computer deze staat ongeveer 3 meter van de experiabox haal ik 350mbit/s. Met kabel haal ik volle snelheid 500Mbit/s


Nog steeds geen oplossing gehoord, of iets gehoord van kpn…..


Het is druk. De wachttijd is momenteel 4 dagen. Het is een moeilijk geval. Heb je het idee dat die accespoints überhaupt wat doen? Wil je de wifi op de v10 eens uitschakelen?


Ja de mesh omgeving werk goed in het begin. 
Ik heb het volgende ingesteld. 
Wifinaam: MenS (2,4 GHz)

Wifinaam: MenS_5Ghz (5 GHz)

Wifinaam: MenSMesh (Mesh omgeving)

 

ik heb gekeken naar de kanalen die bezet zijn in de buurt, en heb MenS op kanaal 2 gezet 

Ik heb het afgelopen vrijdag allemaal veranderd naar bovenstaande WiFinamen. Ik had het voorheen allemaal op MenS staan zowel 2,4, 5GHz en de Mesh dat werkte in het begin maar op den duur toch weer problemen. Afgelopen vrijdag alles een andere naam gegeven. Dit begon erg goed geen problemen met TV kijken internet was super snel. Maar sinds vanochtend weer hetzelfde probleem. WiFi valt weer uit. Wij beginnen aardig gefrustreerd te raken hierover. 


En je hebt de Wi-Fi van de v10 uitgeschakeld neem ik aan want die zou je niet nodig hebben. Ik neem aan dat 1 accespoint bekabeld aan de experiabox zit of zie ik dat verkeerd


Nee de v10 staat aan. Ik heb inderdaad 1 mesh node bekabeld.


Schakel de wifi van de v10 uit want dat stoort in dit geval alleen maar. En het doet verder niets met je accespoints.


Moet 5GHz dan ook worden uitgeschakeld? 


Alle wifi van die v10 uit. Je doet er toch niets mee.


Hoi MValentine, welkom op het forum! Jammer dat je wifi zo wegvalt. Echter, je gebruikt access points die niet van KPN zijn. Dat wil niet zeggen dat ze dan niet prima kunnen werken. Maar het betekent wel dat we vanuit KPN die apparaten niet ondersteunen qua klantenservice. Persoonlijk onderschrijf ik echter de suggestie van Joep om de wifi op de V10 volledig uit te zetten. Experimenteer verder wat met kanalen en wel of niet gesplitste frequenties. Je kunt ook nog even kijken of Linksys zelf nog suggesties heeft. Mocht het slecht blijven en je zou wel graag ondersteuning vanuit KPN willen, dan is onze Tech Desk wellicht een optie. 


Het bericht van Joep heeft ons probleem opgelost. WiFi 2,4ghz staat uit op de experiabox. We ondervinden geen wegvallend/traag WiFi meer. 

Joep bedankt!!


Leuk om te horen! Graag gedaan!