Skip to main content

Sinds de update van de user interface van Interactieve tv ondervinden niet alleen problemen met onverklaarbare uitvallen van de tv ontvanger die zichzelf opnieuw opstart. Maar erger en vervelender is dat onze wifi (wederom) wegvallend en traag is. Inmiddels is het weer twee dagen echt drama, geen wifi tot enorm traag wifi. Alle managers/tools werken in een cirkel en lossen niets op. Met een 200mbit glasvezel contract max 25 tot 30 down/upload als het al werkt is echt te frustrerend. 

April vorig jaar hadden we dezelfde problemen, 2 wifiversterkers waren toen de oplossing vanuit KPN, daardoor dit jaar ook besloten om wederom bij KPN te blijven. Nu  volgt de oplossing ‘monteur’ ook deze oplossing is eerder aangeboden en toen deze langs kwam kon die niets doen (halve dag thuis moeten blijven om van een monteur te horen, hier kan ik niks aan doen). 

Begin ergens toch echt te balen dat ik nota bene in maart mijn contract heb verlengd met de ‘beste’ aanbieder van Nederland (en na 2 weken kreeg iedere nieuwe klant opeens superwifi versterkers gratis) maar dat is voor ons een ‘Helaas die krijgt u niet’ of we moeten er 150euro voor betalen. 

Laat ik wel wezen, ik verwacht een dienst waarvoor ik betaal of op zijn minst service die er voor zorgt dat mijn dienst juist werkt. 

Graag hoor ik dan ook een oplossing 

Goedemorgen @JeroenWijdeven en welkom hier op het forum!

 

Vervelend dat je trage wifi ervaart. Normaal gesproken is de bedoeling van een update dat zaken beter worden maar daar lijkt in jouw situatie geen sprake van te zijn dus goed dat je dit kenbaar maakt. Wat voor snelheid haal je op dit moment via de Wi-Fi? We hanteren voor draadloos qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s. Je geeft verder aan dat de Wi-Fi Manager in een cirkel werkt en niks oplost; wat geeft deze precies aan nadat je hem hebt doorlopen? Het lastige is dat ik op afstand heel weinig kan als het aankomt op je Wi-Fi; ik kan je verbinding tot aan het modem doormeten maar zie niet hoe een Wi-Fi signaal bij jou thuis functioneert. Juist daarvoor is die Wi-Fi Manager ontwikkel. Zou je nog eens kunnen kijken wat er gebeurt als je de Wi-Fi Manager eens op een ander apparaat doorloopt? Ik ben heel benieuwd of dat nog verschil gaat maken. Ook geef je aan dat hier al eens een monteur voor is geweest en dat die heeft aangegeven dat hij hier niks aan kon doen. Heeft hij dit nog verder toegelicht? Ik wil ook heel graag een oplossing voor jouw probleem maar voor Wi-Fi problemen heb ik in de regel geen 'kant - en klare oplossingen'. Wi-Fi blijft een gevoelig stukje techniek en ik kan en durf niet meteen te zeggen wat hiervoor de oplossing is. Daar wil ik natuurlijk wel naar toewerken. Daarom mijn eerste advies dus om de KPN Wi-Fi Manager eens met een ander apparaat te doorlopen en kijken of dat verschil maakt. Indien dat geen verschil maakt, zou je dan je profiel in willen vullen? Dan kan ik je klantdossier er eens bij pakken en met je mee gaan kijken. 


Goedemorgen @JeroenWijdeven , ik heb niks meer van je vernomen. Wat is de stand van zaken op dit moment? Heb je de Wi-Fi Manager nog doorlopen op een ander apparaat en wat waren de uitkomsten?


Hoi @JeroenWijdeven , omdat ik niks meer van je heb gehoord ga ik het topic sluiten. Desondanks hoop ik dat je iets hebt gehad aan mijn informatie 🙂 Voor nu alvast een goed weekend en mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat graag!


Ik denk dat hij er moedeloos van geworden is net als ik.

 Ik woon in een appartement net 80m2 heb een antenne op het dak van KPN, ik heb 2 WiFi versterkers. 
 

En als ik een spelletje speel kom ik de laatste 3 dagen weer niet vooruit, telkens dat uitroepteken.

 Serieus om gek van te worden.

 Hoe kan dat nou, 2 versterkers, JA van KPN.

 

 Het is serieus bagger!


Goedemorgen @juliana en welkom hier op ons forum!

Als ik het goed begrijp, ervaar je sinds een dag of 3 problemen met de wifi; daarvoor geen problemen gehad? De snelste manier om zoiets opgelost te krijgen, is door te bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402. Via het forum duurt het in de regel enkele dagen voordat je een reactie van ons krijgt daar wij deze berichten beantwoorden op volgorde van binnenkomst. 

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit probleem op te lossen? En welk type versterker gebruik je precies? Wat sowieso geen kwaad kan wanneer je problemen ervaart met de wifi, is om de KPN wifi manager eens te doorlopen.