Skip to main content

Vorige week is er in een gedeelte van nederland een grote stroomstoring geweest, en sindsdien is het een drama met het internet. Heb heel vaak dat op de telefoon de wifi wegvalt en de melding "verbonden geen internet" te voorschijn komt. Krijg de melding "verbonden geen internet" constant op mijn laptop, die maakt al helemaal geen verbinding meer. (Als ik daar probleemoplossing doe, zijn de problemen die zij aangeven afwisselend, "Wifi heeft geen geldige IP-configuratie" en "Uw computer lijkt correct te configureerd te zijn maar het apparaat of de bron (DNS-server) reageert niet". De laatste van de 2 krijg ik tevens ook op mijn ps5. Als er dan wel internet is, is deze niet heel snel. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn. Heb router al meerdere malen van de stroom gehaald, en alle mogelijke resets gedaan.

Hoi @Arnout.s en welkom hier op ons forum!

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt. Knap irritant dat je sinds die stroomstoring zoveel problemen ervaart met de wifi. Wat sowieso geen kwaad kan, is om ook de wifi manager eens te doorlopen. Deze tool kan de kwaliteit van de wifi bij jou thuis in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren, ik ben heel benieuwd of dat ook voor verbetering gaat zorgen. Verder geef je nog aan dat je alle mogelijke resets hebt gedaan; kun je me vertellen wat je dan precies hebt gedaan? Mocht je een glasvezelaansluiting hebben dan kan het ook geen kwaad om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Waar ik tot slot benieuwd naar ben; als ik het goed begrijp, ervaar je problemen met de wifi op je telefoon, laptop en de PS5. Heb je ook nog andere apparaten in huis die met de wifi zijn verbonden? Ervaren deze geen problemen?


Hoi, JanZ_

 

Had telefonisch contact gehad met de klantenservice, deze hebben mij verteld dat ik de wifi op de router uit moest zetten (omdat wij versterkers hebben). Dit heeft het probleem de afgelopen 1,5 week verholpen, ben nu alleen weer terug bij af. Om de 3 minuten valt het signaal voor 15 sec weg, en de laptop en ps5 hebben weer de melding dat er geen connectie kan komen met de DNS server. En alle apparaten hebben hier last van,  we wonen met 5 man, dus dat zijn er wel een aantal.


Nvt


Dit is toch wel bijzonder. Heb je alleen een modem of ook wifiversterkers?

Hallo @Joep1965 

(omdat wij versterkers hebben).


Goedemiddag @Arnout.s , omdat ik niks meer van je heb vernomen, hoop ik dat het probleem inmiddels is verholpen!