Skip to main content

Groot probleem met de box V10 al vanaf begin augustus 2021 tot op heden wegvallende wifi. 10-tallen keren contact gehad hierover met KPN telefonisch en via de chat. 5 weken geleden heeft kpn beloofd mij terug te gaan bellen. Niet gebeurt. Bij de chat valt de verbinding continue weg en de ene na de andere chat medewerker heeft hun mening en visie klaar. Als ik iets te ingewikkelde vragen stel,  wordt de verbinding verbroken. De volgende kpn chat medewerker zegt niet te kunnen teruglezen wat zijn collega's hadden besproken. Na 1,5 uur haak ik af. KPN klantenservice is bar en bar slecht. In tussen betaal ik ongeveer bijna €70 per maand totaal en raakt mijn mobiele bundel steeds op omdat de wifi wegvalt. En mag ik extra wifi gaan kopen. Er komt geen oplossing vanuit KPN! Aan en.uitzetten van de box. levert geen oplossing op. Kpn belt niet terug en ik blijf met een belabberde wifi zitten. En dik geld ervoor betalen. Kpn ga je schamen.  Ik eis een compensatie in de kosten en zsm een oplossing. Anders ga ik na ruim 15 jaar weg als klant bij kpn. Jammer. 

Hier hetzelfde probleem met de box V10 al vanaf begin augustus 2021 tot op heden wegvallende wifi. 10-tallen keren contact gehad hierover met KPN telefonisch en via de chat. 5 weken geleden heeft kpn beloofd mij terug te gaan bellen. Niet gebeurt. Bij de chat valt de verbinding continue weg en de ene na de andere chat medewerker heeft hun mening en visie klaar. Als ik iets te ingewikkelde vragen stel,  wordt de verbinding verbroken. De volgende kpn chat medewerker zegt niet te kunnen teruglezen wat zijn collega's hadden besproken. Na 1,5 uur haak ik af. KPN klantenservice is bar en bar slecht. In tussen betaal ik ongeveer bijna €70 per maand totaal en raakt mijn mobiele bundel steeds op omdat de wifi wegvalt. En mag ik extra wifi gaan kopen. Er komt geen oplossing vanuit KPN! Aan en uitzetten van de box. levert geen oplossing op. Kpn belt niet terug en ik blijf met een belabberde wifi zitten. En dik geld ervoor betalen. Kpn ga je schamen. 

*Admin: verplaatst naar je eigen topic


Een kapotte v10 komt zelden voor. Wi-Fi valt niet onder de verantwoordelijkheid van een provider omdat Wi-Fi erg gevoelig is voor omgevingsfactoren.  Ik denk dat er iets anders aan de hand is. Kunt u iets meer vertellen over uw netwerk? Aangesloten randapparatuur? Draadloze verbindingsets? Waar staat de experiabox? Overigens betaald u niet voor Wi-Fi maar voor een goede verbinding tot en met het modem.


Goedemiddag, 

 

Uw reactie is duidelijk, maar biedt geen oplossing.

De experiabox staat open en bloot in de woonkamer, staat op de vloer. Ik heb niet aangegeven dat de box kapot zou zijn.  Ik ben van mening dat KPN slecht internet kwaliteit biedt in de afgelopen jaar. 

De tv is aangesloten via een draadloze verbindingset. Ik heb problemen met de wifi bereik op m'n mijn mobiele toestellen, telefoon en ipad zodra je de woonkamer uit bent valt de wifi uit en aan. Geen probleem met tv ontvangst. 


Ik denk niet dat kpn een slechte verbinding levert. Ik lees dat u draadloze verbindingsets gebruikt. Op het forum staan talloze probemen met die sets. Ze kunnen goed werken maar zijn heel gevoelig voor ledverlichting,  telefoonopladers en zonnepanelen.  Ze kunnen uw hele netwerk ernstig verstoren. Welk type heeft u? 200 of 650 of 1200


Inloggen in de v10 en bandsteering aanzetten. Dat zorgt ervoor dat je naadloos schakelt tussen de 2,4ghz en de 5ghz.

  • 5ghz bied hogere snelheden maar reikt minder ver.
  • 2,4ghz kan minder snel maar wel veel verder.  

Dat schakelen behoor je niet te merken, maar dan moet bandsteering wel aan staan.


Deze draadloze verbinding gebruik ik al jaren, nooit problemen mee ervaren. Problemen zijn begonnen in het nieuwe adres. Er is geen ledverlichting of telefoon-opladers, zonnepanelen ook niet. Laad de telefoon aan een.gewone telefoon oplader (stekker). Ik ben geen techneut maar het kan best zijn dat ik met ingang van het nieuwe adres op een te drukke lijn/frequentie ben aangesloten.  Het ergste van dit allemaal is dat KPN klantenservice je na weken aan de bel trekken niet helpt met een oplossing.  


Hoi @Rasa, welkom op ons forum!
Had je onze wifimanager al doorlopen? Waar komt die op uit?

Ik kijk ook graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@Rasa heb je nog een oplossing kunnen vinden voor je wegvallende Wifi?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!


Het probleem is niet opgelost. Maar ik ben er nu maanden mee bezig. Zonder dat er een oplossing komt vanuit KPN. Zinloos. Op een dag valt wifi uit misschien wel 20 keer per dag. 

Daarnaast werkt de YouTube app op tv zeer vertragend, er klopt niets met de internet van KPN. Triest en dat voor €54 per maand + €24 vóór mobiel abonnement per maand. En dan met dit resultaat. Goed bezig KPN -;)


Dat mobiele abonnement heeft hier natuurlijk niets mee te maken.


Laat een monteur komen. Als het probleem wordt veroorzaakt door iets in het netwerk hoef je ook geen kosten te betalen.  Wordt het probleem veroorzaakt door iets na het modem dan zijn de kosten natuurlijk wel voor jou.  Ik weet al waar het probleem door veroorzaakt wordt. Maarja dat wil je niet horen.Â