Skip to main content

Goedeavond,

Het gebeurd meerdere malen per dag, en soms ook een dag niet dat mijn internetverbinding op wifi wegvalt. Ik heb een experiabox v10. De bekabelde verbindingen en de tv blijven wel gewoon werken..na een herstart werkt dan alles weer. Kunnen julle me aub helpen want het is vrij vervelend 

 

Gr Tim

Dat is vreemd.  Gebruik je wifi versterkers?


Nee geen wifi versterkers..


Heb je de wifimanager al een keer gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm


Ja ook al en die zegt natuurlijkndat er geen problemen zijn...dat klopt natuurlijk ook als ik op dat moment gewoon internet via de wifi heb


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Die heb ik inderdaad 1 setje tbv mijn zonnepanelen


Welkom op het KPN forum, @Timenmarion! Ik zie dat @Joep1965 je al mooi op weg aan het helpen is. Je geeft aan DVS te gebruiken. Zou je eens willen kijken hoe jouw verbinding het doet als je geen DVS in gebruik hebt? Valt wifi dan nog steeds weg of niet meer?


Goedemorgen,

 

Geprobeerd maar helaas maakt dit geen verschil,nog steeds valt het af en toe ineens weg

 

Gr Tim


Zou je het modem eens een reset willen geven? Hiermee worden de instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Hopelijk verhelpt dit het probleem.


Helaas, na een tijd dat het goed ging is het sinds deze week weer flink raak met het wegvallen. 

Graag een oplossing hiervoor en svp niet de oplossing van het resetten van het routwr want dat werkt dus maar tijdelijk

 

Gr Tim


Jammer dat de reset geen permanente oplossing was. Ervaar je de wegvallende wifi verbinding op ieder apparaat?

 

Je zou eventueel kunnen proberen om 2.4 en 5 GHz te scheiden. Dit kan alleen nog op de Experia Box V10. Je kunt de naam van het wifi netwerk eenvoudig zelf wijzigen met behulp van onze online servicetool.

Wanneer je de namen hebt gewijzigd, raad ik je aan het huidige wifi netwerk op jouw toestel te vergeten. Hoe je dit doet lees je hier voor iPhone en hier voor Android. Hierna kan je opnieuw verbinding maken met het wifi netwerk. Je kunt nu kiezen of je met 2.4 of 5 GHz verbindt.


Jammer dat de reset geen permanente oplossing was. Ervaar je de wegvallende wifi verbinding op ieder apparaat?

 

Je zou eventueel kunnen proberen om 2.4 en 5 GHz te scheiden. Dit kan alleen nog op de Experia Box V10. Je kunt de naam van het wifi netwerk eenvoudig zelf wijzigen met behulp van onze online servicetool.

Wanneer je de namen hebt gewijzigd, raad ik je aan het huidige wifi netwerk op jouw toestel te vergeten. Hoe je dit doet lees je hier voor iPhone en hier voor Android. Hierna kan je opnieuw verbinding maken met het wifi netwerk. Je kunt nu kiezen of je met 2.4 of 5 GHz verbindt.

Helaas is het inderdaad op meerdere apparaten. En daar zitten ook oudere ipads bij die alleen 2,4 ghz ondersteunen dus dat maakt geen verschil.

 

Het is ook niet dat de wifi zelf wegvalt alleen constant het internet via het wifi. Bekabelde systemen werken prima

 


Ja, precies. Dus het wifi signaal blijft bestaan. Maar de verbinding valt wel even weg. Alleen via wifi. Dit kan komen doordat een apparaat probeert te wisselen tussen 2.4 en 5 GHz. Daarom mijn advies om eens te proberen om de netwerken een aparte naam te geven. Je bepaalt dan zelf met welk netwerk jij verbonden bent.


Hoi Denise,

Dat gaat de oplossing niet zijn. De verbinding valt op alle apparaten tegelijk weg. Of ze nu met 2,4 of 5 ghz verbonden zijn

Gr Tim


Oke. Heb je onze Wifi Manager al geprobeerd? Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet.


Echt een geweldig verkoop praatje, maar geloof niet dat de wifimanager (die ik wel heb gedaan) mijn probleem oplost met een ineens wegvallende internetverbinding….. Ook een superwifi punt verhelpt dat niet...het bereik is overal prima……

 

Dus graag een oplossing die ook echt gaat helpen……

Wellicht is mijn experiabox gewoon niet goed meer en moet deze vervangen worden…..


Het kan natuurlijk dat de v10 niet goed functioneert maat toch is die kans klein. Je hebt dus de draadloze verbindingssets verwijderd en bekabelde appartuur werkt probleemloos.  Begrijp ik dat goed? Welke snelheid heb je als je met een bekabelde pc of laptop meet? Als de WiFi uitvalt start de v10 dan opnieuw op of veranderen er lampjes van kleur?


Het kan natuurlijk dat de v10 niet goed functioneert maat toch is die kans klein. Je hebt dus de draadloze verbindingssets verwijderd en bekabelde appartuur werkt probleemloos.  Begrijp ik dat goed? Welke snelheid heb je als je met een bekabelde pc of laptop meet? Als de WiFi uitvalt start de v10 dan opnieuw op of veranderen er lampjes van kleur?

Zoals ik al eerder zei valt het wifi niet weg, maar alleen de internetverbinding op de wifi. De v10 herstart dan ook niet. Wanneer het weer terug is zie je dat de snelheid in 1e instantie heel traag is, waarna het per speedtest sneller wordt

 


Ik heb voor de zekerheid de verbinding doorgemeten. Ik zie hier geen gekke dingen. De verbinding is stabiel. En dat lijkt te kloppen, want jij geeft aan dat de televisie en de bekabelde verbinding wel gewoon blijft werken. Iets in jouw woning verstoort dus het wifi signaal. Wat voor apparaten heb je allemaal aangesloten in jouw netwerk?