Skip to main content

Wij hebben sinds 3 maanden kpn gkasvezel.

De aansluiting is door de monteur gedaan.

Wij hebben meerdere malen per dag dat de gehele verbinding wegvalt voor 3a4 min. Soms om het uur maar soms ook meerdere keren achter elkaar om de 5/30min.

Hierover heb ik de volgende dag gebeld, standaard verhaal modem restten, stroom eraf etc.

Probleem blijft. Volgende dag weer gebeld, alles doorgenomen. Misschien dat de netgear r7800 problemen opleverde(nooit eerder problemen)  Erachter weg gehaald, probleem blijft. 

Wegvallen gebeurt aanzienlijk vaker tijdens het downloaden van games/films etc. Of als er meerdere gebruikers zijn aan het gamen.

Er staan 4 pc,s aan een ps4 allemaal hun eigen kabel. Op de wifi 2 tablets, 2 mobieltjes, 2 smart tv etc. 

Als we direct windows het probleem op laten lossen krijgen we de melding:

Gevonden problemen

De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem, en internet is defect. Vast gestelt.

Alle kabels zijn reeds vervangen op de glasvezel kabel na, hier komen we niet aan.

Iemand nog tips, of ideeen.

 


Welk type modem heb je? Blijft de tv het wel doen?


Hoi @Monstras, welkom op het forum! Niet fijn dat je verbinding wegvalt. We gaan eens even kijken wat hier aan de hand is. Zoals Joep ook al vraagt: welke Experia Box heb je, en merk je ook dat je tv wegvalt op het moment dat je internet wegvalt? Hoe branden, tijdens zo'n uitval, de lampjes op je Experia Box, en op het glasvezelkastje? Heb je verder de Experia Box al eens een reset gegeven, en het glasvezelkastje al eens 2 minuten stroomloos gemaakt?

Vul daarnaast ook je forumprofiel in, dan kan ik hier de boel doormeten.


Je hebt nog niet weer gereageerd, Monstras. Dan ga ik ervan uit dat het probleem inmiddels opgelost is. Mocht dat toch niet zo zijn, reageer alsnog en beantwoord de eerder gestelde vragen.