Skip to main content

Sinds ongeveer een week valt regelmatig mijn internet verbinding volledig weg - glas

Gecontroleerd maar het is echt de internet verbinding

Kabel namelijk het zelfde probleem

Eerst iedere keer modem gereset maar dat maakt niks uit

gemiddeld duurt het 2-5 minuten en dan komt het internet weer terug

frequentie ongeveer 1x per uur overdag valt het niet zo op want dan streamen we bijna niks

maar tegen de avond dus wel

muziek en films worden onderbroken en het enige wat je kunt doen is wachten en op refresh drukken

zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Misschien nieuwe modem software?

want er is recentelijk een update geweest icm superwifi die niet meer aan het modem hoeft te hangen

Welk type modem heb je?


Kan het iets zijn van v12 met 3 witte schotels super WiFi

hij is zwart of zijn ze dat allemaal


Ik was er al bang voor. Er zijn sinds die update problemen. Wat je kan proberen is wifi 6 uit te zetten in de box 12. 


Okay ga ik dat proberen als het tenminste aan staat

begrijp alleen dan niet waarom dan ook de bedrade verbinding het niet doet


Omdat bij de combinatie box 12 en versterkers wifi 6 nog niet werkt. Laat even weten of het helpt. Heb je dit soort dingen in huis?

 


Nee ik heb die niet in gebruik

 


Ok gelukkig.  Ben benieuwd of het uitzetten van wifi 6 iets oplost.


Effe check dat is de ax variant?


Oehh ben ik niet helemaal zeker van. Kwestie van proberen. 


Na een ding is zeker superwifi en de box 12 werkt niet goed met Wifi6 = ax.

Verder kon 1 van de 3 superwifi punten geen firmware versie update uitvoeren en bleef dus achter bij de rest en viel regelmatig uit. Aan een kabel gehangen en hij is nu wel weer bij maar nog niet helemaal goed zegt mijn gevoel. Op basis van Mac-adres het ik gevoel dat er misschien andere Hardware inzit. 

Echter of dit mijn probleem oplost weet ik nog niet …. laat nu de boel maar even weer zo draaien.

Sinds 1 jaar nu bij KPN, tot heden ging het allemaal goed. Niet nodig geweest om in het modem in te loggen. Nu dus wel. Kan niet zeggen dat dit erg stabiel werkt. Regelmatig springt de software weer terug en kun je opnieuw gaan inloggen. 

Weet nu wel bijna zeker dat dit allemaal gestart is met de nieuwe software versie waarmee je dus geen bedraad superwifi nodig hebt en het modem zelf de primaire wordt.

 

Goed laten we hopen dat dit  de stabiliteit van mijn internet weer terug bent en ik ongestoord een file van 1-2 uur kan kijken zonder Netwerk uitval


Hoi @Nautili, van harte welkom op ons forum! Goed om te zien dat je al zo op weg geholpen bent door @Joep1965  :)

Ik lees dat je al een stukje verder gekomen bent, dat is fijn. Er wordt inderdaad hard gewerkt aan de updates van zowel de KPN Box 12 als SuperWifi. Je leest hier alles over de mesh-update van de KPN Box 12, waardoor deze samenwerkt met je SuperWifi. Daarnaast staat hier meer informatie over de updates voor SuperWifi. Als je betwijfelt of de update goed gegaan is, kan je ervoor kiezen om ze te resetten en het daarna opnieuw te proberen. Maar ik snap ook dat je dat nog niet doet, als alles nu beter werkt. 

Als je nog iets opmerkt of als je vragen hebt, laat het gerust weten.