Skip to main content

Sinds een aantal weken valt mijn DSL verbinding weg - ook midden in telefoongesprekken.

Soms na een uur, soms sneller, soms na dagen.

Ik check dat op het modem, wifi binnen het huis werkt dan goed - alleen geen externe verbinding.

Alle verbindingen zijn gecontroleerd - geen losse connectoren e.d.

Ik kan mij alleen maar voorstellen dat dit ligt aan de besturing van de DSL servers van KPN.

Dit is niet zo leuk als je thuis werkt ofzo……

Is hier een oplossing voor ?

Hoi @WaterToots . Als ik het goed begrijp valt dus de hele verbinding weg, terwijl alles goed is aangesloten en er nergens een los contact te vinden is?

In dat geval wil ik graag een meting doen. Kun jij je profiel aanvullen en mij vervolgens hier een seintje geven?


Hallo Erwin,

Profiel is aangevuld.

Overigens is het modem diverse keren gereset, tot aan fabrieksinstellingen toe. En via de “troubleshooter” van KPN is e.e.a. bekeken (geen problemen daar ...).

Groeten, Hans


Hoi @WaterToots . Leuk je even gesproken te hebben.

We hebben samen een monteur ingeboekt voor maandag 26-10-2020 tussen 8:00 en 10:00

Laat je weten hoe het afloopt?


Hallo Erwin,

Dank voor je hulp.

De monteur heeft de huisaansluiting vervangen en het kabeltje naar het modem (beiden waren “antiek” koperwerk). Ik wacht verder af, voorlopig werkt het !

Groeten,

Hans


Dank voor je update, @WaterToots .   Hopelijk was dit de oplossing. Zo niet, weet je mij te vinden. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Helaas, het probleem van wegvallende verbinding is er nog steeds, vanmorgen zelfs binnen enkele minuten twee keer ! Verder iedere dag tenminste een keer geen link met KPN

De modem blijft wel actief (WiFi en lokale  verbinding) maar geen internet en telefoon !

Het duurde even voor deze reactie - ik gaf KPN het voordeel van de twijfel - maar nu …

HELP


@WaterToots . We hebben voor morgen tussen 12:00 en 14:00 een monteur ingepland. Mijn meting liet zien dat er toch iets niet lekker zit op jouw koperverbinding.

Ik lees graag hoe het morgen afloopt. :-)


Hoi @WaterToots . Is het probleem nu opgelost?


Hallo Erwin,

Bedankt voor je aandacht.

Ik heb nu een ander modem en de monteur(s) hebben van alles gechekt, tot de straatkast aan toe.

Het wegvallen van de verbinding gebeurt nog steeds, zij het sporadisch (ca. 1 x per dag).

Opvallend is wel dat dit in de weekenden bijna niet gebeurt …

Voorlopig kan ik er mee leven, dat wel.

Groeten, Hans

 


De monteur schrijft in zijn bon dat de oude experiabox ook erg warm was. Heeft het nieuwe modem een normale temperatuur?


Hallo Erwin,

Het modem lijkt een normale temperatuur te hebben voor een elektronisch apparaat.

Vanmorgen werd ik er weer voor een tiental minuten uitgegooid (en cruciaal, ik moest een GGD print maken voor een Corona test) - wat bleek er was geen “carrier signal” rest was in orde, wifi etc.

Die print en GGD test zijn verder gelukt, dat wel - even de test afwachten dus …

Het probleem zit buiten !


@WaterToots . Je lijn is nog steeds niet in orde inderdaad.

Ik probeer je op je vaste nummer te bereiken maar dat lukt niet. Heb jij ook een mobiel? Zo ja, wil je die in je profiel zetten en mij hier een seintje geven?


Hallo Erwin,

Profiel is aangepast.

Groeten, Hans


@WaterToots : Ik kon geen mobiel nummer in je profiel vinden en heb zelf nog even rondgeneusd. Ik heb toen een nummer gevonden ( die heb ik in je profiel gezet).

Als ik dit nummer bel krijg ik gelijk de voicemail. Heb jij dit zo ingesteld voor afgeschermde nummers? Mocht het toch het verkeerde nummer zijn, kun je die dan aanpassen in je profiel?

 


Hallo Erwin,

Het nummer klopt, maar ik was in gesprek (zo gaat dat soms).


We hebben samen een monteur ingepland voor maandag (28-12-2020) tussen 12:00 en 14:00. 

Laat je weten hoe het afloopt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Hallo Erwin,

dank voor je aandacht.

De monteur heeft de aansluiting in de straatkast gewijzigd. Er bleken geoxideerde aansluitpennen op mijn verbinding te zitten (hij heeft ze laten zien, zag er inderdaad niet fraai uit).

Tot nu toe al 112 uur online. Ik denk dat het probleem hiermee is opgelost.

Groeten,

Hans van de Water

 


Super! Dank voor de update en laten we er van uit gaan dat het nu stabiel blijft.


Helaas, het ging een tijdje goed maar de laatste maand is het “uien”. Een uurtje of minder soms, soms langer. Dan gaat gewoon de internetverbinding er uit (check: no carrier/off line}. Na 1 0f 2 minuten (soms langer) is er weer verbinding.

En de telefoon idem.

Ik ben hier niet blij mee ….

 


@WaterToots Dat is niet best. Er is verder niets aan de aansluiting en locatie van de experiabox veranderd? Alle kabeltjes zitten nog goed vast?

Ik werk morgen van 10:00 tot 13:00. Komt het uit dat ik dan even bel?


Hallo Erwin,

Er  is helemaal niets gwijzigd en alles zit nog vast zoals het hoort. Zelfs de planken van de kast die voor de huisaansluiting staat zijn er nog uit.

De WiFi werkt overigens nog helemaal prima..

En bel liever maandag ofzo (als je dan tenminste werkt) zaterdag komt helaas slecht uit.

Groeten,

Hans van de Water

 


@WaterToots . Geen probleem. Ik probeer het maandag even. Ik vermoed dat er weer een monteur moet komen maar dat wil ik eerst even met je doorspreken


Hoi @WaterToots . We hebben voor morgen een monteur ingeboekt.

Je gaf zelf aan dat de monteur niet blij was met de status van de wijkkast tijdens zijn laatste bezoek. Dit heb ik ook in mijn ticket vermeld.

Ik verwacht dat de monteur de boel goed gaat doormeten en hopelijk een permanente oplossing gaat aanbieden! Ik lees graag hoe het afloopt.