Skip to main content

@rutel ben benieuwd of dit geholpen heeft. Ik heb nu ook al meer dan een maand dit probleem en wat er bij mijn situatie veranderd is dat ik mijn experia box v8 vervangen heb door een experia box v10 en de snelheid verhoogd heb. En daarna zijn de problemen gekomen. 

Bij mij heeft de reset van het glasvezelkastje niet geholpen. 

@Rutger_ kun jij mij hiermee helpen? We worden er echt gek van. Zelfs de interactieve tv ontvangers starten traag en laden niet. 


Dat het internet regelmatig wegvalt. WiFi signaal wegvalt en de up en download snelheid steeds fluctueert. 


@interactieve afstandsbediening Er bijzonder, ik meet namelijk los van 2 keer het herstarten van het modem geen wegvallende verbindingen. 

Valt op het moment dat de internetverbinding wegvalt ook de televisie uit? En ervaar je op alle apparaten een wegvallende verbinding? 


@interactieve afstandsbediening Er bijzonder, ik meet namelijk los van 2 keer het herstarten van het modem geen wegvallende verbindingen. 

Valt op het moment dat de internetverbinding wegvalt ook de televisie uit? En ervaar je op alle apparaten een wegvallende verbinding? 

@Rutger_ de televisie valt niet uit alleen kunnen we niet naar een ander kanaal switchen of de gids en opnamelijst bekijken of afspelen.

We ervaren het wegvallen op onze laptops, telefoons en Playstation 4 en printer, en Netflix en dergelijke apps


@interactieve afstandsbediening Een erg bijzonder probleem. Omdat ik voor het modem geen vreemde zaken meet zou ik graag nog willen proberen om toch het modem om te ruilen. 

Mocht dit het probleem niet oplossen kan ik verder gaan zoeken. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 


@Rutger_ een modum omruilen zou top zijn. Dan proberen we dat


@JLI-itv Hoe is de situatie op dit moment?


Beste Rutger, 

De wegvallende verbinding is tot nu toe een enkele keer voorgekomen. Het probleem met de digitale ontvangers is nog niet verholpen. We krijgen vaak foutmeldingen en de opnamelijst kan niet worden afgespeeld.  stb zap03/ - 40462 is de code


@JLI-itv  Bijzonder dat je deze foutmelding krijgt. Krijg je de melding op beide tv ontvangers? 

En hoe zijn de tv ontvangers aangesloten op de Experiabox? 


Ja het is op alle twee de ontvangers. 

Ze zijn aangesloten via een lan kabel


@JLI-itv Heel vreemd dat je op deze melding op beide ontvangers hebt. 

Ik neem aan dat de tv ontvangers ook al eens terug gezet zijn naar fabrieksinstellingen? Zo niet, zou je dit dan nog willen proberen? 

Mocht dit al wel gebeurd zijn zou je het dan kunnen laten weten? Dan ga ik uitzoeken of er nog iets anders is dat ik nog kan doen. 


Dit heb ik al meerdere keren geprobeerd.

Misschien kan ik nieuwe ontvangers krijgen?

Ik begin het nu wel vervelend te vinden dat na de overgaan van Telfort naar KPN dat wij steeds problemen hebben. Gisteren hadden we weer wegvallende verbinding. 


@JLI-itv Ik wil in dit geval inderdaad graag proberen 1 van de ontvangers om te ruilen. Om te kijken of dit het probleem oplost. 

Ik kan er helaas maar 1 tegelijk omruilen. In dit geval komt een koerier om de ontvanger om te ruilen. Deze komt dinsdag 29 december tussen 12:00 en 15:00. Zorg er dan voor dat ontvanger met de naam "slaapkamer" klaar ligt met de stroomadapter maar zonder afstandsbediening. 

Kun je mij laten weten hoe het met de nieuwe ontvanger gaat? 


Beste Rutger,

 

Dank je wel. Ik zal zorgen dat de ontvanger dinsdag klaar ligt en ik laat je weten hoe het ermee gaat. 


 


Rutger, 

Dit is het beeld met de nieuwe ontvanger. 

 


@JLI-itv Daar is het dus zeer zeker niet beter van geworden. 

Ik zie dat er ook contact met mijn collega's is geweest en dan er een bericht is doorgezet naar mijn collega's. Ik zal dit in de gaten houden en zodra ik meer informatie heb zal ik het laten weten. 

 


Dank je wel. 

Het is wat zo. We hebben steeds andere problemen 

 


We hebben nu de ontvanger van beneden naar boven gedaan en vanmiddag dit getest en toen werkte het en nu krijgen we geen beeld. En we zien wel op de ontvanger dat hij een blauw opstart scherm geeft tot 75% en dan gaat het beeld op zwart en als de ontvanger op 100%is dan krijg ik de melding op tv geen video signaal

 


 


@JLI-itv Heel bijzonder, en als de nieuwe ontvanger aangesloten wordt op de andere locatie? Is het beeld dan gelijk aan de eerdere foto? 


Het is zeker heel bijzonder. Nee het is alleen op deze locatie. En gisteren heb ik het getest met een medewerker die ik gebeld had en toen werkte het wel. Morgen komt er een monteur langs om naar de problemen te kijken. Ik hou je op de hoogte. 


@JLI-itv Hoe is de situatie nadat de monteur langs is geweest?


Het probleem is geheel verholpen. Heb er geen last meer van. Echt een top monteur en natuurlijk de service vanuit KPN.