Skip to main content

Goedenmorgen,

 

Ik zou graag jullie advies willen hebben voor een mogelijke oplossing.

 

Als ik op de ps5 een spel download en dan deze in rust stand zet en dan vervolgens overschakel naar tv dan krijg ik een melding in het scherm dat de verbinding is weggevallen. Dan schakel ik over naar een andere zender, dan loopt het beeld kortstondig om vervolgens weer te bevriezen met dezelfde melding.

De ps5 is met een kabel aangesloten op een wcd welke is verbonden met de switch. De tv van kpn is ook aangesloten op een wcd en deze zit direct in de v10a. Wij hebben een glasvezel 200 up en down abbo. 

Kan iemand mij licht in het donker schenken wat de rede is van het haperende beeld? 

 

Alvast bedankt voor de hulp

Hoi @Mark281 
Deze switch moet wel IGMP-snooping ondersteunen, anders krijge je deze moeilijkheden

Deze switch ondersteund het in elk geval wel.

 


Goedenmorgen,

 

Ik heb nu in de meterkast een netgear pro safe GS108E hangen


OK, die E zegt dat hij IGMP snooping ondersteund.
Dan ben ik bang dat de Devolo's (draadloze ontvangers) de storingveroorzakers zijn.
Probeer desnoods even met een losse kabel om te testen of het dan goed is.

En kijk hier eens

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm


@huistijger waar lees jij dat er dvs's gebruikt worden?😉 


Je hebt gelijk dat staat er niet in, maar ik had zo'n vermoeden.


Er worden hier in huis geen devolo gebruikt. Het enige wat wij hier extra hebben is een wifi punt van kpn het vierkante zwarte kastje.

 

De draden die van de meterkast naar de wcd lopen zijn cat 6 kabels niet afgeschermd.


Je hebt naast het modem een switch staan begrijp ik. Wat gebeurt er als je de kabel naar de tv ontvanger ook in die switch stop. Dus zowel de ps als de tv ontvanger. 


Kabel van de tv moet toch altijd direct in de router wist niet dat dat werkte in een switch. De switch is managed niet dat ik daar ooit wat mee heb gedaan weet niet of dat wat uitmaakt.

Zal straks eens proberen om de kabel van itv in de switch te doen.


De tv ontvanger kan prima via die switch en in principe hoef je niets in te stellen. 


Goedemorgen @Mark281 en dank voor je bericht!

Ik zie dat je aardig wat input hebt gekregen vanuit onze community. Net als @Joep1965 ben ik ook benieuwd wat er gebeurt als je de tv ontvanger op de switch aansluit, dit kan namelijk prima. Laat je ons de uitkomst nog even weten?


...


Het is er van het weekend niet van gekomen. Ik ga hem vanmiddag even op de switch zetten en dan gelijk even een spel downloaden op de ps5 en dan kijken of het tv signaal hapert


Het is er van het weekend niet van gekomen. Ik ga hem vanmiddag even op de switch zetten en dan gelijk even een spel downloaden op de ps5 en dan kijken of het tv signaal hapert

Top, dan zien we je bevindingen graag tegemoet @Mark281 :) 


Na even door de wir war van kabels. Bleek dat de itv al op de switch zat. Ik heb nu dus de wandcontactdoos waar de itv opzit rechtstreeks op de poort 3 van de experia gezet.  En tot mijn verbazing hapert de tv niet als ik een spel download op de ps5 ook niet als ik het glaskanaal kijk.

 

Maar dan heb ik toch de vraag waarom hapert hij nu niet?

 

 


de netgear is een managed switch, je zou de settings even kunnen nalopen, de firmware updaten en/of evt terug zetten naar factory defaults.


Na even door de wir war van kabels. Bleek dat de itv al op de switch zat. Ik heb nu dus de wandcontactdoos waar de itv opzit rechtstreeks op de poort 3 van de experia gezet.  En tot mijn verbazing hapert de tv niet als ik een spel download op de ps5 ook niet als ik het glaskanaal kijk.

 

Maar dan heb ik toch de vraag waarom hapert hij nu niet?

 

 

Fijn om te lezen dat de tv nu niet meer hapert @Mark281 :)

Zoals @EAZ1964 aangeeft, vermoed ik dat je dit moet zoeken in de hoek van je Netgear switch.


Maar dan heb ik toch de vraag waarom hapert hij nu niet?

Heb je op die switch IGMP snooping wel aan staan?

Standaard zou deze aan moeten staan, dus als je er nooit iets op veranderd hebt, dan zou dat dus het geval zijn.

Toch raad ik je aan om eens in te loggen op die switch en te kijken of IGMP snooping aan staat. En als je dan toch ingelogd bent, kijk dan direct even of de laatste firmware op die switch staat.


Heb er idd nooit wat aan gedaan. Heb hem uit het doosje gehaald en aangesloten en opgehangen. Kastje hangt er nu bijna 3 jaar.


Heeft iemand dit probleem nog opgelost bij een verbinding die wel via een switch loopt? 

Ik had een unmanaged switch van TP Link. Toen de GS108E managed switch aangeschaft van Netgear, maar ondanks allerlei verschillende pogingen trok een download van de PS5 alles steeds onderuit, dus ook de TV die op de switch is aangesloten en ook de switch zelf kon ik niet meer bereiken over het netwerk, dit lukte pas als ik de download op de PS5 pauseerde. Overigens doet de rest van het netwerk het nog wel gewoon tijdens de download, dus het lijkt erop dat de Experia box V10 toch iets goed doet daarin, ook al kun je nergens QoS instellen.

Nou ja, wordt wsch een gevalletje van mee leren leven en zo vaak zijn die downloads nou ook weer niet aan de orde. Maar ik wil het eigenlijk nog wel graag snappen waarom een managed Gigabit switch dit toch niet voor elkaar krijgt. Ook IGMP snooping stond steeds aan dus dat kan het niet zijn. Met bandwidht control kreeg ik enige verbetering, maar dat vind ik zo statisch dat ik daar niet aan wil, dat heeft dan misschien weer onnodige impact op het gamen. Ik had verwacht dat de switch automatisch prioriteit aan de tv (en zichzelf) zou geven en de rest naar beschikbaarheid zou vrijgeven, maar helaas.