Skip to main content

Hallo

Wij zijn thuis aan het verbouwen. 

Nu is tijdens de verbouwing de isra kabel los gekomen van de lasdoos. Kan ik hier voor kpn bellen? Of moet dit extern worden opgelost? 

 

Op dit moment doet t internet het soortvan wel. Maar valt meestal na 5minute ongv weg.

 

En zijn er ook andere kasten om hier aan vast te zetten? Of moet het persee via zo'n lastdoos gebeuren? Heb een oud huis dus al mn internet gaat via die 4puntige ptt stekkers (volgens mij heten ze zo)

Gr talsma

Beste @Talsma,

Zou je een foto kunnen posten van de schade? Het is dan wel zo als je een monteur laat komen dat je moet betalen, omdat het van jou kant is gebeurd. Ik zeg dit alvast dat je niet voor verrassingen komt te staan. 😉


Niet zozeer onze schuld. (Denk ik) 

 

Kabel stond al strak onder onze oude vloer. Hebben hem iets ruimte kunnen geven door paar stenen los te halen onder t huis en zit nu beton overheen. Gewicht van t beton heeft er wat aan getrokken. 

 


Dank voor de foto @Talsma, je kunt het proberen uit te leggen bij KPN. (0800 - 0402) En eventueel vragen of je een gratis monteur kan krijgen, en dat de kabel al die tijd al strak stond. 


Dank voor de foto @Talsma, je kunt het proberen uit te leggen bij KPN. (0800 - 0402) En eventueel vragen of je een gratis monteur kan krijgen, en dat de kabel al die tijd al strak stond. 

Zal ik zometeen even proberen. 

Bedankt voor de hulp 👍🏻


Graag gedaan @Talsma

Vraagje: Zijn jullie de vloer aan het isoleren? Omdat de regering vind dat we van het gas af moeten. 


Graag gedaan @Talsma

Vraagje: Zijn jullie de vloer aan het isoleren? Omdat de regering vind dat we van het gas af moeten. 

Hebben gas beton en vloer verwarming laten leggen (we verloren super veel warmte door de oude houte vloer)


Als je die 2 schroefjes los maakt, dan komt dat grijze buisje los en is de spanning er af. 

De metalen koppelbusjes...

... mogen elkaar niet raken. Want dan is het logisch dat u geen internet meer heeft. Doe er anders wat plakband omheen ofzo. Elk busje apart in het plakband dus.

Verder zie ik deze bos:

Gaat daar het DSL / internet signaal door? Want zulke kabel is echt heel slecht voor de verbinding. 


@Nick83 dat is indd hoe ons internet op het moment verdeeld word. Heb letterlijk 3 van die stekkers naar 3 verschillende locaties in het huis lopen. Wil in wel graag kompleet vervangen. Maar heb nog niet egt een idee van wat ik t beste kan doen 

 


Misschien kan @Ik_Hussel hier eens naar kijken. Best apart die 3 aansluitingen. 🤔


Dat is een bron van ellende, het beste is het modem direct bij de isra aan te sluiten met een ronde DSL kabel van maximaal 1.5 meter en de kabel die uit de lasdop komt af te knippen op ongeveer 20cm en het bijgeleverde doosje gebruiken.

Meerdere kabels zoals bij jou geven ook nog kans op het “bridgetap” fenomeen, data gaat een doodlopende kabel in en stuiterd terug, wat storingen kan veroorzaken.


Misschien kan @Ik_Hussel hier eens naar kijken. Best apart die 3 aansluitingen. 🤔

Vorige bewoner van dit huis was een "doe-het-zelfer" zijn wel meer dingen waar ik mijn twijfels bij had 🤣


Misschien kan @Ik_Hussel hier eens naar kijken. Best apart die 3 aansluitingen. 🤔

Vorige bewoner van dit huis was een "doe-het-zelfer" zijn wel meer dingen waar ik mijn twijfels bij had 🤣

Doe-het-zelfer van: “Ik-weet-niet-kunde”. Wat een zooitje! 🤣


Doe het zelver kan, maar wat is de bedoeling van 3 varkenssnuitjes naast elkaar, kon je in die tijd dan 3 toestellen naast elkaar plaatsen of zo.😳


Misschien kan @Ik_Hussel hier eens naar kijken. Best apart die 3 aansluitingen. 🤔

Als het UTP zou zijn, dan zou dat met een beetje fantasie een patchkast zijn. En dan zeggen we plots dat da netjes is 😁

Het kan ook gewoon bedoelt zijn voor telefoon. Dat het dus achter de Experiabox/KPN Box gebruikt word.


Dit hangt wel boven. Dus denk dat ze vanaf de isra naar een stekker zijn gegaan. Vervolgens door naar t kastje endan weer door verdelen. 

 

Alleen werkt t kastje niet meer. (Komt geen signaal meer door) dus die is wat overbodig. 

Heb in 2 slaapkamers (boven en beneden) ook van die stekkers zitten. Dus denk dat t idee was per kamer door te kunnen verbinden of iets dergelijks. 


Dit hangt wel boven. Dus denk dat ze vanaf de isra naar een stekker zijn gegaan. Vervolgens door naar t kastje endan weer door verdelen. 

 

Alleen werkt t kastje niet meer. (Komt geen signaal meer door) dus die is wat overbodig. 

Heb in 2 slaapkamers (boven en beneden) ook van die stekkers zitten. Dus denk dat t idee was per kamer door te kunnen verbinden of iets dergelijks. 

Dat was een kastje om meerdere telefoons aan te sluiten en als je dan belde of gebeld werd, kon je met de andere telefoons niet meeluisteren.