Skip to main content

Ik heb al bijna een jaar hetzelfde probleem, diverse keren aan de telefoon met kpn alles doorgelopen en gereset, maar het probleem blijft zich voordoen. een paar weken geleden de experiabox V10 omgewisseld voor de V12, maar het probleem blijft. Daarop heb ik mijn laptop na late kijken, kosten € 75 en de laptop is 100% in orde, er was dus niets mis mee!. Het probleem ligt dus duidelijk bij KPN !!  Hoe denkt KPN dit nu eens eindelijk op te lossen?  Ben al sinds mensenheugenis klant maar dit kan zo niet langer!

*admin: afgesplitst

Hoi @kempen, welkom op ons forum!
Wat balen dat je dit probleem nog steeds ervaart en het nieuwe modem ook niet de oplossing bleek. Het probleem moet dan inderdaad ergens anders zitten lijkt me.

Hoe branden de lampjes op je experiabox als de verbinding wegvalt? Kun je ook toelichten hoe je je netwerk verder ingericht hebt? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je en hoe heb je alles aangesloten zitten?
Ik kijk ook graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Profiel is ingevuld, ben benieuwd of dit tot een uiteindelijke oplossing leidt na al die problemen met wifi….


Bedankt voor je gegevens @kempen, ik heb de lijn uitgelezen en dat ziet er allemaal uitstekend uit. De wegvallende verbinding moet dus ergens tussen de experiabox en je apparaten zitten. Kun je toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht? 


De experiabox is prima aangesloten, exact zoals het hoort. Alleen mijn wifi valt regelmatig weg, zowel op de laptop, desktop en telefoon., en al deze apparaten zijn 100% in orde. Zojuist pakte ik mijn telefoon om op kpn in te loggen voor dit bericht te bekijken en toen was het alweer mis. De telefoon gaf aan verbonden zonder internet. Dan moet ik de schuif weer ff uit en aan zetten en dan logt hij weer in. Als jullie doormeten heb ik op dat moment natuurlijk gewoon een verbinding, dus lijkt voor jullie alles OK. 


Hoe gaat het op bekabeld aangesloten apparaten? Een pc of laptop die bekabeld aangesloten is, valt daar de verbinding ook op weg?

Heeft u WiFi versterkers van KPN? Of van een ander merk?


De tv is bekabeld aangesloten en geeft geen enkel probleem. Ik heb wifi versterkers van kpn en ook als ik deze uitschakel blijf ik hetzelfde probleem behouden.


Ik zie trouwens ook dat je modem nog een update moet krijgen, die lost ook problemen met wegvallende verbinding op de box 12 op. Meer informatie daarover kun je vinden in ons verzameltopic: 

Deze update komt vanzelf maar met een factory reset kun je hem ook forceren.

Als ook dat het niet oplost kun je misschien het handigst even met ons bellen op 0800-0402 op het moment dat het probleem zich voordoet. Mijn collega's daar kunnen dan direct even meekijken.


ga het proberen

 


Alles geprobeerd, wifi blijft uitvallen. Vorige week weer 1 uur met een kpn medewerkster gebeld, ook die heeft al het mogelijke geprobeerd, ook weer gereset en alle verbindingen weer doorlopen. Ze gaf aan dat er wel een zwak signaal bij mij werd geconstateerd. Na 1 uur gaf ze aan dat ze niets meer kon doen en dat de enige oplossing zou kunnen zijn een monteur langs te sturen. Maar indien het probleem niet bij kpn ligt, mij dit € 75 zou kosten. Hierop heb ik afgehaakt, immers ben ik nu al meer dan 1 jaar hierover bezig, heb in totaal al enkele uren met diverse medewerkers gesproken etc. etc. Ik zie de bui al hangen dat ik, indien ik een monteur laat komen, zelf de € 75 moet betalen. Ik heb al € 75 aan onkosten gehad om heel de computer te laten nakijken en daar was niets mis mee. Momenteel valt hij weer erg vaak uit, het is dus helaas pindakaas voor mij……… Als mijn contract afloopt kan ik, na meer dan 10 jaar klant te zijn, misschien beter een overstap maken naar een andere provider...


Goedemorgen @kempen, ik heb ook nog even gekeken maar het probleem lijkt hem wel echt in het wifi te zitten. De lijn meet goed, je experiabox is al vervangen en heeft nu ook de nieuwste software.

Voor wifi kan ik helaas geen gratis monteurs sturen net als mijn telefonische collega's.
Dat gezegd hebbende moet het natuurlijk gewoon goed kunnen werken. Dit moet dan zeker ook wel op te lossen zijn.
Op afstand is dat altijd wat lastig want ik kan natuurlijk niet echt met je meekijken. We hebben hier een paar handige oplossingen voor.

Allereerst hebben we de wifimanager, hiermee kun je op afstand de verbinding uit laten lezen en je apparatuur optimaal in laten stellen. Dit kan ook via de KPN Thuis app, die is extra handig omdat je daar veel meer kunt beheren.

Daarnaast hebben we nog een paar handige topics!

 


Kpn manager heb ik al vele malen gedaan. Je hebt het over super wifi, ik begrijp hieruit dat dit een soort van draadloze super versterkers zijn?  Klopt dat? Stelt kpn die beschikbaar of hoe werkt het?


Superwifi wifiversterkers kun je kopen via onze wifimanager of onze webshop, ik begrijp dat je nu al wifiversterkers van ons hebt? Welk type heb je nu? 


De gratis experia wifi versterkers


Ah okay, daar moet je ook prima wifi mee kunnen krijgen. Had je de topics gezien die ik eerder stuurde?
Waar komt de wifimanager op uit?


Ik ga hiermee stoppen omdat ik toch niet verder kom. Bedankt voor het reageren. Gr.