Skip to main content

Ben gestopt bij ziggo omdat er toch nog wel eens een storing was.

Nu bij kpn

  1. meerdere keren gehad dat de tv meld dat de server het niet doet en ik alleen bepaalde kanalen kan kijken.
  2. 31.05.2022 10:17:16    Error    PPPOE    
    Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
    31.05.2022 10:17:12    Error    PPPOE    
    Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

    Router reset zichzelf nog wel eens, nu al 2 dagen 1 keer per dag achter elkaar.

En nee dit is niet door mijn infrastructuur maar duidelijk de router van kpn, telefoon valt ook uit.
Gelukkig is de router weer snel op maar als je midden in je werk zit en VPN valt hierdoor uit is dit niet erg prettig.

Router maakt steeds verbinding, zo te zien om de 30 minuten:

 

31.05.2022 10:04:05 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

31.05.2022 10:03:42 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

31.05.2022 09:04:04 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

31.05.2022 09:03:41 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

31.05.2022 08:04:04 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

31.05.2022 08:03:40 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

 

Daarna komt 

 

31.05.2022 10:18:06 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

31.05.2022 10:17:59 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has failed

31.05.2022 10:17:55 Info PPPOE

PPPoE connection successfully established with user credentials.

31.05.2022 10:17:55 Info PPPOE

PPPoE connection successfully established with user credentials.

31.05.2022 10:17:19 Info SYS

Modem login was successful

31.05.2022 10:17:16 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

31.05.2022 10:17:12 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

31.05.2022 10:17:12 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

Door mijn eigen monitoring zie ik snel dat er iets mis is, zou wel willen weten wat de reden van de Reboot is. Ik neem dat KPN wel kan zien waarom dit is !

 

Moet niet te vaak gebeuren dit, bij Ziggo had ik in ieder geval nooit storing op de tv maar helaas meer op Internet maar na eigen keuze voor modem/router was dit zeer goed (slechte intel puma chips in bepaalde modem/router)

Die Hengelo meldingen kunt u negeren. Die zijn normaal. Die heeft iedereen, ook op andere routers van KPN. 

Heeft u glasvezel of zit u op koper? 


Die hengelo meldingen zijn denk ik updates.

Ik zit op glasvezel.

 


Hoi @Maddog_eddy, welkom terug hier. Dit is iets wat we soms zien gebeuren met de Box 12. Wat is de huidige firmwareversie van je Box? Als dit versie 312 is, geef de Box dan een volledige reset. Hij zal zich dan updaten naar versie 516. Dit zou dan in jouw geval de verbrekingen moeten verhelpen.

Heb je al de 516? Probeer dan eerst je glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos te maken. Dit geeft je hele lijn even een reset. Als de oorzaak van het probleem zich verderop in het netwerk bevindt, dan is dit vaak voldoende om het te verhelpen. Is dat niet zo, dan is er op het moment geen directe oplossing. Echter gaan we op korte termijn de firmware van de Box 12 updaten naar versie 528. Die dan in dat geval de verbrekingen zou moeten verhelpen. Houd voor info over de update dit topic in de gaten. 


Dank voor je bericht.

 

Ik heb versie SGEJ10000312, zal de box eens een reset geven.

 

fingers crossed


Reset uitgevoerd maar versie blijft op SGEJ10000312 ????


Da's onhandig, @Maddog_eddy. Dit kan gebeuren als de connectie tussen jouw Box en het beheersysteem niet helemaal ok is. Vaak is het dan voldoende als wij vanuit hier een reset initiëren. Als dit ok is, vul dan je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan reset ik hem voor je.


Heb de gegevens aangevuld en hij mag van een reset worden voorzien.


Heb de gegevens aangevuld en hij mag van een reset worden voorzien.

Staat nog op versie SGEJ10000312


Sorry voor de vertraging, @Maddog_eddy! Reset gedaan, en je zit nu op SGEJ10000516. We gaan daarnaast in de komende periode vanaf volgende week ook versie SGEJ10000528 uitrollen. Meer daarover in ons verzameltopic.


Dank je voor de ondersteuning 😀

Ik hoop dat de verbindingen niet meer wegvallen, alle instellingen waren gewijzigd op router.

Heb het weer gefixed maar gebeurt dit bij alle update?


Sorry van de instellingen. Dat gebeurt helaas bij een reset. Gelukkig is dat normaal niet nodig voor een update. Voor de update naar 528 zal je Box alleen maar herstarten op het moment dat hij aan de beurt is.


Helaas blijven de verbindingen wegvallen, daarbij wordt ook de modem/router erg traag in de userinterface. Na een reset is deze weer snel. De software van de box lijkt dus nog steeds niet stabiel.

Het is erg vervelend als tijdens het werken er een reset van de verbinding plaats vindt.

 

Inloggen op het modem duurt dan ook meer dan 1 minuut 😞 de versie van de firmware is SGEJ1000060E.

Je ziet dus ook dat de verbinding van de Ethernet Wan wel langer opblijft.


Jammer dit te horen, @Maddog_eddy :( Goed dat je weer aan de bel trekt. Ik heb gekeken naar je aansluiting. Ik zie dat de Box 12 op dit moment ruim tien dagen online is. Met een verbreking in de verbinding op de 17e. Die verbreking op de 17e, was dat een reset die jij gedaan hebt? Of was dat een uitval? Heb je in de afgelopen dagen nog weer uitval gehad? Zo ja, kun je me een kort overzichtje geven van ongeveer hoe vaak en wanneer in de afgelopen dagen het weggevallen is. Dan ga ik vervolgens kijken of ik hier een technische melding voor kan aanmaken.


Dat is dus het wegvallen geweest. Het is helaas erg onvoorspelbaar. Gebeurt wel met enige regelmaat. Zou mooi zijn als ik meer zelf zou kunnen zien waarom de router een reset doet.

 

gr.

 

Eddy


Dit probleem heb ik ongeveer een jaar geleden ook aan de hand gehad op een KPN box 12. Niet bij mij thuis maar bij iemand anders. Toen een reset uitgevoerd.
Nu is het probleem weer terug en ongeveer ieder half uur wordt de verbinding verbroken.
De firmware is : SGEJ1000060E . 
In deze router zitten meerdere DHCP reserveringen. Aangezien je deze niet kunt exporteren en weer kunt importeren moet dit allemaal met de hand worden gedaan. Bij voorkeur zou ik daarom niet een reset willen uitvoeren. Mede om het feit dat de interface behoorlijk traag is als ik dat vergelijk met de Experiabox 10 die ik thuis heb. Ben benieuwd of hier dus naast een harde reset een goede oplossing voor is.