Skip to main content

Tijdens mijn vakantie is deze update bij mij ook doorgevoerd. Ik ervaar nu twee problemen:

  • Mijn LSC lampen en stekkers (10 in totaal) werkten niet meer. Ik heb dit kunnen oplossen door met een oude telefoon opnieuw verbinding te maken, maar hierdoor heb ik ook alle instellingen en automatisering opnieuw moeten instellen. Eventuele nieuwe apparaten moet ik nu dus ook via de oude, 2.4 ghz telefoon instellen. Graag weer de optie toevoegen om de 5ghz band in ieder geval tijdelijk uit te kunnen zetten
  • Wifi en internet hapert. Elk kwartier/half uur hapert alles even. TV valt even uit, bij terugkijken van een programma raakt hij dan kwijt waar je bent gebleven en moet je dat opnieuw opzoeken. De Wifi verbinding valt dan ook even weg.

Het wegvallen van de wifi verbinding is daarbij heel erg storend. In Teams wordt ik tijdens een meeting van een uurtje minimaal drie keer uit de meeting gegooid om na 30 seconden weer verder te kunnen.

 

Het modem is al een aantal keer herstart en ik heb hem al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen. Heeft niet gewerkt. Verder is er in mijn netwerk niets veranderd.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Hi @Brainp, welkom!

Je verbinding werkt niet lekker meer sinds de update van de Experia Box, begrijp ik. De update heeft alleen invloed op de wifi verbinding, dus er is meer aan de hand, want ik lees dat je gehele verbinding steeds even wegvalt, ook de tv. Goed dat je aan de bel trekt en ook dank voor de feedback.

Hoe staat het er nu voor? Hoe brandt het lampje op de voorkant van de Experia Box en verandert er iets als je verbinding (even) wegvalt? Welke tv-ontvanger heb je, en hoe is deze aangesloten op de Experia Box? Als je ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk invult, kan ik je gegevens erbij pakken als dat nodig is.


Goeiemorgen @Alexandra ,

Ik heb inmiddels ook met de helpdesk gebeld. Zij constateerden errors in het log van de experiabox en ik heb gisterenavond een nieuw modem (V12) afgehaald. Deze heb ik geïnstalleerd en tot nu toe (deze ochtend) geen  problemen gehad.

Blijft wel vreemd dat de fouten (ook die in de TV ontvangst) precies na de update zijn ontstaan, maar goed.

Ik ga het nu in de gaten houden en hoop dat het is opgelost.


Goeiemorgen @Alexandra ,

Ik heb inmiddels ook met de helpdesk gebeld. Zij constateerden errors in het log van de experiabox en ik heb gisterenavond een nieuw modem (V12) afgehaald. Deze heb ik geïnstalleerd en tot nu toe (deze ochtend) geen  problemen gehad.

Blijft wel vreemd dat de fouten (ook die in de TV ontvangst) precies na de update zijn ontstaan, maar goed.

Ik ga het nu in de gaten houden en hoop dat het is opgelost.

@Brainp Dat is wel apart inderdaad. Het klinkt meer alsof er iets mis was met je oude modem. Fijn dat er al actie ondernomen was door mijn collega's van de klantenservice! Ik hoop dat alles in orde is met het nieuwe modem. Als je toch iets opmerkt of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.