Skip to main content

We ervaren de laatste weken erg slecht internet/WiFi. Tv blokt ook regelmatig ondanks nieuw ITV kastje. Na denk ik wel 10x de wifimanager gebruikt te hebben was het resultaat het ontvangst van 2 experia versterkers. Nu hebben we alleen in de woonkamer een aansluiting en werken we verder met verbindingssets maar dat zou geen probleem zijn. Top dus na de bekende Corona thuiswerkers maandag de versterkers geïnstalleerd. Nu zou alles goedkomen! Mmmm niet helemaal. Verbinding met Experiabox en versterker kwam niet tot stand dus maar weer bellen met KPN. Mevrouw het kan wel technisch worden hoor! Sorry hoor maar zo’n opmerking kan echt niet. Hij moest uiteindelijk toegeven dat er toch zeker iets raars aan de hand was maar na een uur, 10 x de trap op en af deden beide versterkers het. O ja, deze medewerker gaf juist weer aan dat versterker alleen bekabeld kan. A fijn, dinsdag geen thuiswerkdag en leek alles redelijk te werken tot ik woensdag weer op zolder aan de slag moest en niet kon overleggen via Teams omdat ik steeds weg viel.

Monteur wordt geadviseerd maar mag niet komen, snap ik maar Ik moet wel gewoon blijven werken hé, WiFi nu belangrijker dan ooit. Wat is nu de oplossing aangezien iedereen elke keer wat anders zegt.

Welke experiabox heb je en hoe zijn de Wi-Fi versterkers nu aangesloten???


Hoi Joep, experiabox 10 en 1 rechtstreeks op de experiabox en op de 1e etage via verbindingsset aangezien wij alleen op begane grond aansluiting hebben. Was dat niet het geval geweest dan hadden we al dit gedonder waarschijnlijk niet 😄


Precies. Die draadloze verbindingsets zijn verre van ideaal.  Trek een kabel naar boven en het probleem is opgelost.


Tja als dat zo simpel was had ik dat natuurlijk al lang gedaan :wink:  


Helaas is er geen andere oplossing tenzij je investeert in de super wifi's.  Die zijn draadloos.


Ben toch ook van mening dat als KPN aangeeft te zorgen dat je overal in huis WiFi kunt ontvangen zij dit waar moeten maken en niet als het niet het geval blijkt te zijn, dat de trouwe klant voor €200 moet gaan investeren om dit wel mogelijk te maken.

 

ben ook nog steeds erg nieuwsgierig naar een reactie van kpn zelf 😁


Hallo @Esther.hvdl Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat Joep je al enigszins op weg heeft geholpen. In de eerste plaats begrijp ik helemaal dat je er van baalt dat de wifi niet in orde is. Als ik het zo lees heb je al heel veel geprobeerd en is er al heel veel gedaan. Ik begrijp dat er, met enige moeite, nu twee Experia wifi's zijn geïnstalleerd. Afhankelijk van de resultaten van de wifi manager worden deze gratis verstrekt en ik begrijp dat dit voor jou ook zo was. Deze apparaten moeten inderdaad bekabeld worden aangesloten. Als dat eenmaal gedaan is zal je een flinke verbetering merken. Dat zijn de gratis oplossingen die we kunnen bieden om wifi te verbeteren. 

Helaas is er in jouw geval dus niet voldoende verbetering. Dan zijn er twee keuzes over: alles bekabeld aansluiten (dat levert verreweg de beste verbinding op) of de Superwifi's aanschaffen. Eén van deze apparaten sluit je met een kabel aan op je Experia Box en voor de andere heb je géén kabels nodig. Het is in bijna alle gevallen mogelijk om overal goede wifi te krijgen, maar soms is er wel een investering vanuit jezelf nodig. Deze Super Wifi's kunnen we inderdaad niet gratis aanbieden. Een startpakket kost momenteel trouwens €149,- . Als laatste: ik ben het met je eens ben dat opmerking van mijn collega over het ‘technisch worden’ inderdaad niet gepast was. Daarvoor mijn excuses. 


Beste Bart, alles laten bekabelen is op dit moment geen optie aangezien we niemand van buitenaf in huis willen hebben vanwege de Corona. Iets waar we helaas met z'n allen niets aan kunnen doen. En door die Corona zitten we thuis te werken en hebben we het juist zo hard nodig. Ik heb vanochtend alle kabels er uit gehaald en de experia box hoger geplaatst. Geen gezicht maar we moeten wat.

Wat betreft die super WiFi, hoeveel heb ik.er nodig als onze aansluiting midden op de kamer muur zit, een 1e en 2e stage heb? Het starterspakket met 2 of die met 3? Dan sluit is zelf aan en geen vreemde. Mar stel dat dit toch geen verbetering op gaat leveren? Kan ik ze dan terug brengen en krijg ik mijn geld terug? En wacht op betere tijden om een monteur langs te laten komen en kabels door te laten trekken door het huis.

Bedankt

Esther


Het hoger plaatsen van de experiabox heeft in ieder geval niets opgelost. Vanmiddag geen WiFi op zolder. Dit lukte pas na het verbreken van de verbinding en weer opnieuw verbinden. Constateerde vanmiddag ook dat er ook, al dan niet tijdelijk, geen KPN winkel meer is in Leidschendam dus even Super WiFi aanschaffen is ook al geen optie meer helaas.


Hallo @Esther.hvdl Jammer dat het verplaatsen van de Experia Box niet heeft geholpen. Vaak is het een combinatie van zaken die meespeelt. De plaatsing van je Experia Box helpt, maar ook de aanwezigheid van andere apparaten en het kanaal waarop de wifi uitzendt heeft invloed. Lees dit topic eens goed door: er staan veel nuttige tips en adviezen in. 

Je hebt dus al twee Experia Wifi's, die niet het gewenste resultaat bieden. Voordat je overgaat tot aanschaf van iets anders, is het misschien verstandig om het één en ander eens goed na te lopen. Hoe heb je deze Experia Wifi's precies aangesloten? Als je Superwifi wilt aanschaffen kun je dat ook online doen: het pakket wordt afgeleverd op een afhaalpunt bij jou in de buurt of tegen een kleine meerprijs thuisbezorgd. Je kunt het 14 dagen uitproberen. 

 

 

 


Beste Bart, topic heb ik meerdere keren gelezen, WiFi analyer gedownload, deed helemaal niet en weer verwijderd. Innsider gedownload, was alleen oude versie en die werkte niet. 

Speed test werkt maar punt is dat WiFi niet constant is dus kan meten en dan zijn meerwaarde prima en ga vervolgens voor laptop zitten en heb geen verbinding. WiFi versterker op 1e etage kan voorlopig alleen via verbindingsweg aangesloten worden. Vreemde die door gehele huis moet om eerst te kijken of bekabeld kan en dan weer door hele huis om dit te doen is nu geen optie als het al tegen redelijke kosten mogelijk is. Kom ik toch weer terug op wat KPN pretendeert hun klant te geven en wat daadwerkelijk mogelijk is.


Hallo @Esther.hvdl Er is echt veel mogelijk. Je hebt gratis Experia Wifi's van ons gekregen, dus de wifi manager heeft het al gedaan. Deze apparaatjes moet je inderdaad wel bekabeld aansluiten, maar als je ze eenmaal goed hebt aangesloten zul je waarschijnlijk een heel flinke verbetering merken. Heb je deze nu wel geïnstalleerd? Als je het echt anders wilt zul je inderdaad zelf een investering moeten doen. 


Hallo Bart, ga de topic maar sluiten aangezien we niet veel verder komen. Dezelfde vragen terwijl ik volgens mij echt wel duidelijk aangeef hoe en waarom de Wi-Fi versterkers zo aangesloten zijn. Klop het af, maar gaat op dit moment acceptabel. Zal nooit vanuit mijn badkamer recepten kunnen  downloaden zoals  KPN pretendeert maar ach daar heb ik sowieso geen behoefte aan. 

Groet Esther


Ha @Esther.hvdl Dat is prima. Ik begrijp wellicht niet helemaal wat dan precies je wens is. Als het gaat om goede wifi krijgen, met de apparatuur (de Experia wifi's) die je in huis hebt: het is echt wel mogelijk, mits je ze correct aansluit en alle tips en adviezen goed doorleest. Als je daar hulp bij nodig hebt kun je altijd op het Forum terecht. Dat heb ik je willen uitleggen.

Daarmee is ook duidelijk dat we er als KPN dus echt alles aan doen om je van goede wifi te voorzien: we stellen je in staat om je wifi te meten, indien noodzakelijk krijg je gratis apparatuur en je krijgt ondersteuning als je er toch niet uitkomt. Als je daar toch niet volledig mee geholpen bent of echt met geen enkele kabel wil werken, dan zul je zelf een investering moeten doen. Je kunt (ook online) Super Wifi's aanschaffen. Dat is wel een investering die je zelf zult moeten doen: we bieden ze niet gratis aan. 

 

 


Reageer