Skip to main content

Geachte lezer/lezeres,

Mijn vraag over wifi is waarom valt mijn wifi steeds weg als ik in de woonkamer zit met de pc?? Nu gebruik ik de kabel geen probleem maar als ik de pc zonder kabel gebruik steeds problemen dat doet de wifi het ineens niet meer. Ook heb ik een extra wifi modem gekocht van 50.00 euro dan nog kap de wifi ermee. Ik hoop op een antwoord.

 

Met vriendelijke groet,

Mevrouw Lens 

Hallo @NeeltjeLens ,

Het lijkt erop dat het Wifi-signaal niet sterk genoeg is in jouw woonkamer. KPN heeft daar tegenwoordig een oplossing voor : SuperWifI. 

 

Maar je kunt ook eerst de Wifi manager eens proberen:

https://www.kpn.com/search.htm?q=wifi+tuner

Log in met KPN ID en verbeter thuis jouw wifi

Voordat je kunt beginnen met het verbeteren van je wifi:

  • Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je KPN wifi-netwerk
  • Open deze site op je nieuwste mobiel, tablet of laptop
  • Zorg dat je met dit apparaat door het huis kunt lopen
  • Lukt het niet om de verbinding te maken? Trek dan de stekker van het modem uit het stopcontact en stop die er na 5 tellen weer in. Het modem start opnieuw op.

 

 

Helpt de Wifi manager niet voldoende? Dan is het tijd voor SuperWifi: 

kpn SuperWifi 
de totaaloplossing voor supergoeie wifi

KPN SuperWifi is dé totaaloplossing voor nog beter dekkende wifi in je gehele huis. Hoe je ook woont! Want met KPN SuperWifi creëer je, samen met het veilige KPN modem, de nieuwe KPN Thuis app en de innovatieve KPN SuperWifi punten, overal in huis een betrouwbaar en snel eigen wifinetwerk. 

En dit zonder ethernetkabels te trekken. Met deze oplossing is het mogelijk om bijvoorbeeld met hoge wifisnelheden HD content zoals YouTube en Netflix te streamen, ook op zolder, zonder haperingen.

 

Lees er meer over op de website : https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi.htm


Hi @NeeltjeLens, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

WiFi is en blijft soms een raar fenomeen. Het is sterk beïnvloedbaar door apparaten in de buurt bijvoorbeeld. Hierboven worden al een aantal goeie tips gegeven om het te verbeteren. Heb je de tool inmiddels al doorlopen en heeft dit de WiFi een stukje stabieler geworden?

Daarnaast ben ik benieuwd hoe je alles aangesloten hebt en welke Experia Box je gebruikt. En welk extra WiFi modem heb je het over? Plaats desnoods even wat foto's om het te duidelijker te maken voor ons. Dan kunnen we je beter helpen!


@NeeltjeLens 

Is het probleem al opgelost na het doorlopen van de WiFi-manager? 


@NeeltjeLens, ik zie geen reactie meer. Kunnen we je hier nog bij helpen of is jouw probleem inmiddels verdwenen?


Reageer