Skip to main content

Sinds enkele weken last van slechte en wegvallende WiFi met de experiabox V10.

Opnieuw opstarten help voor even en daarna weer dezelfde problemen. Ook een hard reset helpt helaas niet. Ook van kanaal wisselen wil niet meer helpen. 

Verder is er in het complete netwerk niets veranderd, waardoor ik deze zeer slechte en wegvallende wifi ontvangst kan verklaren.

Altijd had ik op de afstand van mijn modem naar eetkamertafel (6 meter verder, in open ruimte) volle ontvangst. Nu sinds enkele weken is dat hooguit 2 streepjes tot niets.

Zou graag een oplossing willen.

Goedemiddag @RaymondB en bedankt voor je bericht :)

 

Knap irritant natuurlijk dat je sinds enkele weken zoveel problemen ervaart met de Wi-Fi maar goed dat je dit kenbaar maakt. Mijn eerste advies is om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Dit is een tool die bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart kan brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoert of komt met een oplossing in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit type versterker dien je bekabeld aan te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Let wel; je dient de Wi-Fi Manager 2 x volledig te doorlopen en de gratis versterkers zullen worden aangeboden wanneer er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt. Wil je me laten weten wat hiervan de uitkomst was? Alvast bedankt!


De meting heb ik al meerdere malen uitgevoerd, en kom niet onder de 20 mbit/s.

Ook al meerdere malen contact gehad met de klantenservice hierover. Het enige wat ze doen is een complete hard reset ( die ik overigens zelf al meerdere malen uitgevoerd heb).

Het wifi bereik valt regelmatig de dag gewoon weg. Ik heb perfect wifi bereik op 1a2 meter van het modem, de rest is drama.

Heb al eens een "nieuwe" modem gekregen. Helaas was deze al gebruikt door een andere klant, want de verzegeling was verbroken. Dus afgescheept met tweedehandse rotzooi, die al niet naar behoren werkte.

Heb nu zelf maar een wifi router aangeschaft deze wordt vanavond geïnstalleerd en hopelijk heb ik dan goede wifi. Te gek voor woorden want betaal genoeg om fatsoenlijk internet te hebben.


Heb je al eens met een WiFi anyliser naar de veldsterkte gekeken van je Wi-Fi? Wordt je niet weg gedrukt door andere Wi-Fi signalen? Goed Wi-Fi hebben is geen vanzelfsprekendheid tegenwoordig. Er zijn gewoon te veel Wi-Fi signalen in de lucht. 


@Joep1965 ja zeker, want ik zit hier in een oerwoud van signalen. Ook hebben ze verschillende kanalen geprobeerd. Helaas zonder gewenste succes.


In dat geval zou ik graag je verbinding (tot aan het modem/Experia Box) door willen meten; zou je daarom voor mij je forumprofiel in willen vullen? Alvast bedankt!


Profiel ingevuld


Dankjewel @RaymondB :)

 

Ik heb meteen je verbinding tot aan het modem eens doorgemeten en dat ziet er gelukkig goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de verbinding is ook stabiel. Ik zie ook dat je de Wi-Fi Manager hebt doorlopen waarvoor dank. De snelheden die de Wi-Fi Manager meet zijn voor Wi-Fi echter uitstekend. Is het mogelijk dat je een plek in huis probeert te vinden waar je nog net een beetje Wi-Fi hebt? Ik ben heel erg benieuwd of je dan wel onder die 20 Mbit/s uit gaat komen zodat er als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi wordt aangeboden. Ik verwacht dat deze apparatuur jouw probleem op moet lossen! Houd je me op de hoogte?


@JanZ_  ik heb zojuist de wifi manager doorlopen. Helaas 25 min bezig geweest om maar iets van verbinding te kunnen houden. In de woonkamer is het wifi signaal goed, alleen als we met meerdere op de wifi zitten gooit hij de wifi er gewoon uit. Op de eerste etage met moeite wifi ontvangst, hier valt hij gewoon weg en moet opnieuw verbinden. Tweede etage (zolder, slaapkamer dochter) geen wifi ontvangst. Alleen wanneer ik op de trap blijf staan schommeld hij met verbinding wifi of mijn 4g. Op zolder zelf 0 wifi ontvangst, dus kan deze niet meten.


Dan gaan we het anders doen! Ik heb een setje KPN Experia Wi-Fi voor je aangevraagd en deze zal morgen voor je klaarliggen bij de Jumbo (Lieve-Vrouwenplein). Je ontvangt hiervan nog een bevestiging per sms op het 06 nummer die hier bekend is. Laat je me weten of dit uiteindelijk voor de gewenste verbetering heeft gezorgd?


Hoi @RaymondB , heb je de KPN Experia Wi-Fi inmiddels ontvangen en aangesloten?


Heb hem al wel ontvangen, aangesloten nog niet. Heb geen mogelijkheden om hem met een ethernet kabel door het plafond naar de eerste verdieping te brengen. Ik moet kijken of ik hem ook via de devolo adapter aan kan sluiten.


Bedankt voor de terugkoppeling en fijn om te lezen dat je de KPN Experia Wi-Fi hebt ontvangen 🙂 Deze apparatuur aansluiten via de Devolo kan wel maar ik zou het niet meteen adviseren; het signaal zal met de Devolo via het lichtnet van je woning worden verzonden en dat is ten opzichte van een bekabelde verbinding gevoeliger voor verstoringen!


Goedemorgen @RaymondB , wat is op dit moment de stand van zaken? Is het allemaal nog gelukt om de KPN Experia Wi-Fi werkend te krijgen?


Nee helaas er zal toch ergens een kabel getrokken moeten gaan worden. Ik heb zelf een sterkere router aangeschaft en heb nu zonder problemen wifi op de bovenverdieping.


Fijn om te lezen dat een eigen router er voor heeft gezorgd dat je nu zonder problemen Wi-Fi hebt op de bovenverdieping! 


Reageer