Skip to main content

Sinds een week of 2 valt iedere dag de wifi verbinding een paar minuten weg. Daarna weer “op volle kracht”

Wat is dit toch want het is mega irritant.

Hi @Rvdveen! Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat dit ergernis veroorzaakt. Laten we daarom kijken hoe we het kunnen oplossen. Zou je kunnen aangeven of je de Experiabox al een keer een reset hebt gegeven? Daarnaast zou ik je willen aanraden om ook de Wifi Manager een keer te doorlopen. Vaak kan deze zien wat het probleem is en de juiste aansturing doen om het voor je op te lossen. Mocht deze nou geen oplossing bieden zou je dan nog aan kunnen geven welke Experiabox je hebt en of het probleem op alle toestellen speelt of alleen op een aantal? 


Menigmaal gereset. Wifi manager ook doorlopen. Als er wifi is, is het top. Het is meer dat het plotseling wegvalt, vaak een paar minuten, soms een paar uur.


Is het dat alleen de WiFi uitvalt of  ook de bekabelde pc of laptop? Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Welk type modem heb je en heb je adsl of glasvezel?

Heb je nog  andere wifi apparatuur zo als losse routers, extenders of superwifi?


Die dingen heb ik niet in huis. Alle apparatuur valt uit inclusief vaste telefoon. We hebben glasvezel en een wifi versterker. 


als het goed is heb je iets van een KPN box waar je telefoonkabel in gaat welke heb je precies?


V10


vreemd dan zou ik even KPN bellen om de lijn te laten testen


 @Rvdveen ik heb met de gegevens in je profiel de dingen even ook van onze kant nagekeken. Ik zie wel een aantal wegvallende verbindingen, maar niet na de 26e november. Is het hierna nog voorgekomen? Ik zou je in ieder geval willen vragen om ook je glasvezelpunt langer dan twee minuten stroomloos te laten. Als laatste zou ik je nog willen vragen of er voor twee weken geleden nog nieuwe apparatuur in huis is gehaald. 


Klopt, na 26 november is alles prima.  Nieuwe apparatuur is er niet bijgekomen. 


@Rvdveen dus er is vanaf 26 november geen uitval meer geweest? Als dit inderdaad zo is wil ik uitgaan van een tijdelijke storing in bijvoorbeeld de wijkcentrale. Het is in dit soort gevallen ook erg lastig om te achterhalen wat het precies is geweest. Wel wil ik je vragen dat als er binnen nu en een paar weken toch weer uitval is dat hier te melden. Dan kan ik het gelijk voor je oppakken en verder onderzoek doen. 


En weg is het internet weer.  2 weken goed gegaan.


Hi @Rvdveen. Vervelend om toch te horen dat het probleem toch weer terug is gekomen. Ik zie de verbreking ook van onze kant. Zou je voor de zekerheid nog het glasvezelpunt 120 seconden stroomloos kunnen houden en ongeveer een kwartier na het opstarten daarvan de Experiabox nog 1 keer een reset kunnen geven? Reden dat ik dat vraag is dat ik wel de verbreking zie maar volgens de systemen is het modem daarna niet helemaal goed weer online gekomen. Dit hoeft zich niet direct te vertalen in problemen met internet in huis maar kan wel op een later moment weer voor een storing zorgen. Ik zou graag na die twee stappen voor je willen kijken of alles weer goed inzichtelijk is en of ik daaruit genoeg kan opmaken om toch aansturing te doen. Wel denk ik dat we kunnen uitsluiten dat dit iets te maken zou hebben met dat de monteur destijds in de straat is geweest. 


Ik heb geen benul waar het glasvezelpunt zit .


In de buurt van het modem meestal.

Het ziet er zo uit:

 


Dank. Gevonden. Iets lastiger in een flatgebouw.