Skip to main content

Hallo allemaal,


Wij hebben al enkele maanden in huis dat de verbinding op de eerste verdieping weg valt.
Het gaat hier om Wifi verbinding op mobiele telefoons.
Ik dacht eerst dat het alleen met mijn mobiel te maken had (Huawei) omdat in mijn werkruimte met draadloos internet via de PC wel alles goed werkt.
Echter heb ik nu een nieuwe mobiel en ook daar is exact hetzelfde probleem aan de hand.
Ik heb geen abonnement op mijn mobiel, het gaat dus puur om de Wifi in huis.
Ik kan dus uitsluiten dat het met mijn mobiel te maken heeft.
Dan denk ik dus aan de modem.
Ik had al verschillende keren een harde modem reset uitgevoerd, en ook de adapter eruit gehaald.
Wij hebben een V10 modem.

 

Extra mobiele gegevens:

Wifi+ is uitgeschakeld
Wifi automatisch inschakelen is ingeschakeld.
Als ik nu kijk is mijn status met mijn Wifi verbonden.
Signaalsterkte goed
Linksnelheid 65 Mbps
Frequentie 2,4 GHz
Coderingstype WPA2-Personal

 

Ik heb geen repeater/versterker in huis.
Afstand is ongeveer 8 meter vanaf de modem naar mijn werkplek waar de verbinding weg valt.
Ik heb KPN ook een bericht gestuurd, maar tot op heden nog geen reactie gehad.
Daarom vraag ik het hier ook maar even.
Wat kan ik nog meer doen?

Signaalsterkte goed
Linksnelheid 65 Mbps
Frequentie 2,4 GHz

Hallo @0108daniel0108 , perfecte waarden via de 2.4-band.

Heb je het al geprobeerd via de 5.0-band?

Hoe heb je KPN bericht gestuurd, per mail kan niet, wel per telefoon, 0800 0402, Twitter, Facebook en de chatfunctie.

 


Hoe kan ik de 5.0-band instellen op mijn OneNord 2 mobiel?
Ik heb KPN via twitter een bericht gestuurd.


Hoe kan ik de 5.0-band instellen op mijn OneNord 2 mobiel?
Ik heb KPN via twitter een bericht gestuurd.

Halo @0108daniel0108 je hebt een V10 modem daarbij kun je de 2.4- en de 5.0-band verschillende namen geven door bijvoorbeeld bij de naam op de 5.0-band de toevoeging -5.0 te plaatsen en op te slaan.

Als je dan een WiFi verbinding via je mobiel maakt kun je kiezen uit beide wifinamen die je dan ziet en dan heeft de 5.0- band de toevoeging-5.0.

Voorbeeld wifinaam 2.4 band  MijnWiFi en wifinaam 5.0 MijnWifi-5.0

Succes


Als ik in mijn modem inlog zie ik onderstaande gegevens.
Ik heb de 5G verbinding als SSID ‘5G’ genoemd en de 2,4 GHz zo laten staan.
Nu heb ik op mijn mobiel mijn oude verbinding verwijderd/vergeten en een nieuwe handmatig  aangemaakt met naam ‘5G’ en mijn wachtwoord.
Ik ben nu verbonden.
Kiest mijn mobiel en apparaten niet automatisch 5G?
 

 


Instellingen
Systeem
Geavanceerd
Opties voor resetten
Wifi, Mobiel en Bluetooth resetten

 

Dit wil ook nog wel eens helpen. Als ik zoek op het forum, heb ik vaker gelezen dat er soms telefoons zijn die wat moeite hebben met de 5ghz band.

 


Dankje.
Het vreemde is dat het met alle mobiele telefoons is.
Lijkt me sterk dat met mijn nieuwe mobiel ook iets mis is met de 5G verbinding.
Ik zal alles nogmaals resetten.


Mijn OnePlus 8T zit wel verbonden met de 5ghz. Andere apperatuur en dergelijke maar wel een zelfde soort telefoon die automatisch de 5 band pakt.


Helaas werkt het niet.
Nu ik de naam heb aangepast valt ook geregeld de verbinding op mijn PC in de werkkamer weg.
Dit terwijl mijn verbinding op de PC wel altijd werkte.
De verbinding valt ongeregeld weg rond elke 4 a 5 minuten.
 


Ik heb de Wifi manager van KPN gedaan.

Voor de Wifi manager had ik op mijn werkkamer een snelheid van 61 Mbit/s.
Na de Wifi manager moest ik de snelheidstest nogmaals doen, die was nog 58 Mbit/s, lager dus.
Er zit dus iets niet helemaal goed.
Ik had een aantal jaar geleden extra snelheid bij mijn abbonement genomen, in totaal zou ik een 200 Mbit/s abbonement hebben.
Ik weet dat je die snelheid nooit kan halen, maar slechts ¼ deel lijkt mij erg laag.


Hallo @0108daniel0108, welkom op het KPN forum! Balen dat je problemen met jouw wifi verbinding ervaart. Wel bijzonder dat je alleen problemen met jouw mobiele telefoon ervaart, terwijl het wel goed gaat op jouw computer. Mijn advies zou zijn om de Experia Box een reset te geven. Daarmee worden de instelling terug gezet naar de fabrieksinstellingen, dus ook de naamswijziging zal ongedaan worden gemaakt. Ik verwacht dat dit jouw problemen zal verhelpen. Ervaar je toch nog problemen hierna, doorloop dan nogmaals de Wifi Manager.


Ik denk dat de de afgelopen weken wel 10x de modem naar fabrieksinstellingen heb gehad.
Soms krijg ik zelfs de melding op mijn mobiel dat ‘toegang tot netwerk ontzegd’ is.
Ook mijn mobiel ervaart dit probleem op haar mobiel, ik heb android zij IOS.
Nogmaals de wifi manager geprobeerd, die gaf weer een lagere snelheid aan (zie screenshot)
 

 


Ik denk dat de de afgelopen weken wel 10x de modem naar fabrieksinstellingen heb gehad.
Soms krijg ik zelfs de melding op mijn mobiel dat ‘toegang tot netwerk ontzegd’ is.

Deze melding zou kunnen betekenen dat de 4G verbinding op jouw mobiele toestel de wifi probeert te overrulen. Om dit te omzeilen zou je het volgende kunnen proberen: 

  1. Mobiele data uitzetten
  2. wifi uitzetten
  3. Vliegtuigmodus aanzetten
  4. Wifi aanzetten en verbinden
  5. Vliegtuigmodus uitzetten

 

Ook mijn mobiel ervaart dit probleem op haar mobiel, ik heb android zij IOS.

Wie ervaart dit probleem ook? En wat voor toestel heeft zij precies? Heeft zij Wifi Assistent nog aan staan?

Nogmaals de wifi manager geprobeerd, die gaf weer een lagere snelheid aan (zie screenshot)

Op de screenshot staat dat je hem nog verder kunt doorlopen. Heb je dit ook gedaan? Het is belangrijk om de Wifi Manager wel in zijn geheel af te ronden voor het beste resultaat.


@Denise_ Mijn beide toestellen gebruiken geen mobiele data, ik heb een prepaid simkaart en gebruik alleen Wifi :)

‘mobiel’ moest vriendin zijn.
Zij heeft een Iphone 10.
Mijn toestel is nu een Oneplus Nord 2 en daarvoor was dat een Huawei Mate 10 Pro.
Mijn vriendin haalt een hogere snelheid tot 110 Mb/s
Ik heb de stappen verder doorlopen, helaas kreeg ik verschillende keren de reclame om een versterker bij KPN te bestellen.
Een versterker is niet nodig omdat de afstand van de modem tot mijn werkplek en eerste etage niet ver is.
Zelfs buiten in de schuur waar de afstand verder is heb ik wel bereik.


Ik zou toch willen adviseren om het splitsen van de wifi netwerken ongedaan te maken middels een reset van het modem. Daarnaast kan ik ook aanraden om toch een SuperWifi punt aan te schaffen. Wifi is een draadloos signaal en daardoor erg afhankelijk is van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Hierdoor kan een afstand van 8 meter ineens moeilijk te overbruggen zijn. Dit kun je oplossen met een wifi versterker. Vandaar mijn advies om hier naar te kijken.


Graag zou ik eerst erachter willen komen wat de bron van het probleem is.
Dit omdat het alleen mobiele telefoons aantast en niet mijn PC die ook draadloos dmv Wifi verbonden is.
Ik zal nogmaals een reset proberen.
Dit is de tweede modem waarbij dit probleem is, dus ben bang dat een reset niet zal werken.
Het is een oud huis, isolatie is niet top (C keurmerk)
De afstand van mijn modem tot werk ruimte is slechts een paar meter.
De meterkast bevind zich onderaan de trap, ik hoef alleen de trap op te lopen en ben in mijn werkkamer.
Het rare is dat de afstand van de modem naar de schuur een stuk verder is en daar wel goede verbinding heb.
Zelfs met het openlaten van de kamerdeur heeft geen invloed gehad.
Bedankt voor je advies, maar voordat ik extra apparatuur voor een paar meter zou moeten aanschaffen denk ik dat het probleem ergens anders zal liggen.
Ik zal nog eens verder opzoek gaan naar dit probleem.


Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Anders zal ik een KPN monteur langs moeten laten komen, wellicht dat hij weet wat het zou kunnen zijn.


@0108daniel0108 Een monteur kan zeker met je meekijken, maar kan ook het advies geven te gaan voor wifi-versterkers. Voor hetzelfde geld kun je een versterker kopen, uitproberen en retourneren als het toch niet helemaal naar wens is. Je kunt ook altijd checken of handmatig een wifi-kanaal selecteren het probleem oplost. Check op voorhand even hoe de bezetting van de wifi-kanalen is d.m.v. een wifi-analyzer app (op je mobiel). In de Playstore zijn verschillende gratis apps beschikbaar.Â