Skip to main content

Hallo,

 

Sinds dit jaar ben ik klant bij KPN, voorheen was dat Telfort, maar toen dat abonnement afliep kon ik 'overstappen' naar KPN.

Ondanks dat we hetzelfde pakket hebben, ervaren we veel problemen die we bij Telfort niet hadden.

 

Internet/Wifi:

• Het signaal is in huis erg zwak, alleen beneden hebben we goed internet, de eerste verdieping heeft zwak signaal, de zolder niks

• Het signaal van de wifi valt veel weg, mobiele apparaten geven dan aan dat het wel verbonden is met het netwerk, maar zonder internet. Dit vindt ook plaats op de benedenverdieping, terwijl daar het signaal normaliter sterk is

• Op de eerste verdieping maken we gebruik van een wifi versterker, deze dient echter elke week opnieuw gekoppeld te worden, alsof het wifi signaal elke week 'verandert'

 

Televisie:

• Bij live pauzeren komt 9 van de 10 keer een foutmelding bij het hervatten van het kijken, gevolg is dat de ontvanger weer naar live tv springt, daarmee hebben we dus alles daarvoor gemist

 

Via de site heb ik al diverse tests uitgevoerd voor het wifi signaal, op afstand is al enkele keren wat aangepast. 

Ook zijn er geen storingen of onderhoud in de omgeving, het lijkt dus iets anders te zijn dan dat.

 

Ik hoop dat er nu een echte, helpende en definitieve oplossing komt. Deze problemen hadden we bij Telfort niet, dus ik begrijp ook niet dat nu bij het moederbedrijf de ervaring voor mij als klant beduidend slechter is. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Kevin

@K10 Allereerst welkom op ons Forum! Bedankt voor je bericht. Zo te horen laat onze verbinding te wensen over. Het probleem lijkt te zitten in de Experiabox, omdat zowel de wifi als de tv-ontvanger gebreken vertoont. Je hebt ook al contact gehad met collega's aan de telefoon of in de chat. Zij hebben denk ik meerdere malen de Experiabox gereset en de kanalen aangepast. Hebben zij verder nog tips of adviezen gegeven of ben je van de koude kermis thuisgekomen? 

De wifi versterker die je hebt aangesloten, heb je deze van ons gekregen via de WifiManager
Welke Experiabox heb je en hoe heb  je alles aangesloten? Hieronder een ‘stroom-schema’ wat ik zou verwachten dat alles op elkaar is aangesloten. 

Aansluitpunt #Kabel zonder splitter] Experiabox #kabel] tv-ontvanger(s)
      okabel] Wifi versterker

 


@Lisa, dank voor je bericht.

Bij eerder contact is inderdaad de Experiabox gereset en zijn de kanalen aangepast. Verdere tips heb ik niet gekregen.

De wifi vesterker heb ik niet via jullie verkregen.

Ik heb een Experiabox V10A, die inderdaad vanuit het aansluitpunt (zonder splitter) met kabel is aangesloten.

Maar verder gaat het via een draadloze verbindingsset (die we destijds bij Telfort hebben gekocht), vanuit daar gaat het met kabel naar de tv-ontvangers.


@K10 Bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb even het netwerk uitgelezen en zie inderdaad 3 DVS 650 en ‘switches’ terug in het netwerk. Ik vermoed dat de switch(es) die ik terugzie in het netwerk de wifi versterker is. 

Zou je de wifi versterkers eens uit willen zetten of willen verwijderen uit het netwerk? Alle apparaten lijken op dit moment namelijk alleen verbinding te maken met de versterker. 
Als de versterker verwijderd is, willen jullie dan de WifiManager eens doorlopen? Ik ben benieuwd welke resultaten dit geeft. 

Welk merk wifi-versterker hebben jullie? 
​​​​​​

Aansluitpunt pKabel zonder splitter] Experiabox DVS tv-ontvanger 1  
      DVS tv-ontvanger 2  
      >kabel] Wifi versterker Met wifi verbonden apparaten! ​​​
      Wifi Geen verbonden apparaten  

@K10 Ik heb helaas niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag.:blush:


@K10 Ik heb helaas niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag.:blush:

Hi,

 

Het lijkt inderdaad nu beter te gaan met je tips. Dank.

Ik hou het voorlopig nog in de gaten en anders meld ik me weer :slight_smile:

 

Dankjewel 


Helemaal goed, bedankt voor de terugkoppeling:smile:


@Lisa , de wifi lijkt verbeterd.

Maar het andere probleem blijft zich voordoen: bij live tv pauzeren, kunnen we de uitzending niet hervatten. De ene keer gaat ie doorspoelen wanneer je op play drukt en volgt er na een seconde of 10 een foutmelding. Andere keren geeft ie direct een melding dat er iets mis ging met het pauzeren en wordt je naar live tv teruggezet.

Met andere woorden de functie om live tv te pauzeren werkt niet.

Wat kan ik hier aan doen?


Welk type ontvanger heeft u en is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


@K10 Bedankt voor het terugkomen hier. Fijn dat de wifi tot nu toe beter is. Betreft het live pauzeren, ben ik benieuwd of het op beide ontvangers is of slechts 1 van de 2. 
Als het probleem op één ontvanger bestaan, zou je mij kunnen voorzien van de laatste 3 cijfers van het serienummer mM………...***]. 

Heb je de ontvangers nog aangesloten via de DVS? Zou je het eens willen testen of live pauzeren wél werkt met een kabel? 

Ik hoor graag van je! 


@Lisa zowel via de kabel als via de DVS doet het probleem zich voor helaas. Maar niet elke keer, soms gaat het meerdere keren goed en vervolgens weer meerder keren niet.

Serienummer eindigt op 140.


@K10 Ik heb de ontvanger uitgelezen en het zou nu moeten werken. Kun je dit controleren? :smile:  Het kan overigens zijn dat de ontvanger opnieuw gaat opstarten, maar dit hoeft niet.


Dankjewel @Lisa 

Het lijkt voor nu goed te gaan, maar hij deed het sowieso soms wel goed. Ik kijk het de komende tijd weer even aan. 

Dank voor je hulp zover


Hallo @Lisa 

 

Sinds anderhalve week is de wifi in huis plots heel slecht. Apparaten maken geen verbinding meer omdat ze geen IP adres kunnen ophalen. Of apparaten verbinden zich wel met het netwerk, maar hebben geen internetverbinding. 

 

Al gebeld met klantenservice, die konden modem niet uitlezen. Vervolgens modem gereset, tot ie het weer deed. Maar zoals verwacht, nu niet meer... En zo gaat dit al dagen.

Wifi lampje op de modem doet vaak niks. Logischerwijs zou je vermoeden dat de wifi dan uit staat. Maar je krijgt het ook niet aan. Zelfs een reset is geen garantie. 

 

Na de servicetool op de site te hebben gevolgd, bleef het probleem. Ik kreeg het advies te bellen. Ik gebeld, maar kreeg het advies de tool te gebruiken waarna de verbinding verbroken werd. Iets met kastje en muur. 

 

Zoals op een ander topic al aangegeven (maar daar reageer niemand van KPN) kan je de apparaten na enkele herstarts van de modem soms wel weer verbinden, maar zodra de apparaten buiten het bereik van het netwerk zijn, kunnen ze niet meer automatisch verbinden zodra je weer thuis komt. Enige mogelijkheid is dan weer de modem resetten, met als gevolg dat je alle apparaten (ook degene die nog wel verbinding hadden) weer handmatig moet verbinden.

 

Omdat dit met twee thuiswerkers geen doen is, heeft het probleem voor mij best een prioriteit, als de een later opstart dan de ander, moet namelijk de modem gereset worden zodat de tweede ook verbinding kan maken. De eerste moet dan dus eerst stoppen met werken, en alles afsluiten. En hopen dat ie straks weer verbinding heeft.

Daarnaast bestaat het probleem nu al anderhalve week en krijg ik hier op het forum geen reactie, en de klantenservice heeft geen idee.

 

@Lisa kan jij me weer helpen?


Hi @K10 Ik ben helaas niet alle dagen aanwezig en reageer blijkbaar te laat. Ik zie dat Nadia het nieuwe topic al heeft opgepakt, Fijn! :blush:


Reageer