Skip to main content

De WiFi wifi hier valt een paar keer per dag voor een kleine minuut weg. Start vanzelf weer op.
We hebben het modem V8 reeds vervangen door de kpn box 12 en sinds enige tijd aangevuld met superwifi. Tot op heden geen resultaat.
dus het probleem doet zich al langer voor. 
 

Welkom op het forum.

Heb je het op alle via wifi werkende apparaten gecheckt? Ik had dit onlangs ook, en toen bleek het alleen de laptop te zijn. Die herstart en daarna was het weer normaal. Hij laat het nu zeker 1 x per dag afweten, maar het is niet zo'n heel nieuwe laptop.


Ja op alle. We gebruiken 2 iPads en Google Chromecast… dus muziek valt dan ook uit.


Het is heel vreemd want het is alleen de WiFi. Tv blijft wel beeld houden.
maar ook dat het bij de V8 en nu bij box 12 ook het geval is. Dan zit het niet in het modem zou je denken. Wat ik ook niet weet of het vaste tijden is. Is dat terug te zien?

met vriendelijke groet Eduard 


Hoi @Kuup1959, welkom hier! Irritant als de wifi regelmatig wegvalt. Ik heb nog een paar controlevragen voor je. Heb je de  Wifi Manager al eens doorlopen om te kijken of alle instellingen en dergelijke geoptimaliseerd zijn? Het feit dat het met zowel deV8 als de Box 12 voorkomt wijst er wel een beetje op dat het waarschijnlijk niet direct met je modem te maken heeft. En zou je verder je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik aan deze kant meekijken.


Ik heb m’n forumprofiel ingevuld. Ik hoop dat u wat kan vinden?


Dank je, @Kuup1959. Wifiverbrekingen kan ik hier niet zien, maar ik zie wel ook met enige regelmaat een verbreking in de verbinding. Doe je ook zelf regelmatig je Box 12 herstarten of resetten?

Je hebt een glasvezelverbinding zie ik. Ik wil je vragen om het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos te maken. Hierdoor wordt je hele verbinding met ons netwerk even opnieuw opgebouwd. Zo kunnen we uitsluiten of daar iets mee mis gaat. 


Dank je, @Kuup1959. Wifiverbrekingen kan ik hier niet zien, maar ik zie wel ook met enige regelmaat een verbreking in de verbinding. Doe je ook zelf regelmatig je Box 12 herstarten of resetten?

Je hebt een glasvezelverbinding zie ik. Ik wil je vragen om het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos te maken. Hierdoor wordt je hele verbinding met ons netwerk even opnieuw opgebouwd. Zo kunnen we uitsluiten of daar iets mee mis gaat. 

 

Hallo Eric, de spanning van het glasvezelkastje is er zeker 2 min afgeweest. Zaterdag 19 maart. Tot op heden nog geen dip weer gehad. Ik meld mij als het weer gebeurd.

bedankt voor uw advies.💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼👌🏽👌🏽👌🏽👌🏽